Vaarles gevraagd #durftevragen

algemene discussies

Re: Vaarles gevraagd #durftevragen

Berichtdoor bas » 06 Aug 2018, 16:27

Ik had eigenlijk geen zin meer om te reageren op alle bullshit hier die erbij gehaald werd maar toch.....

Ik heb nooit gezegd dat geld geen rol speelt, alleen gezegd tegen een redelijke vergoeding. Dat is heel iets anders.

Klopt helemaal, dit heb ik in eerste instantie verkeerd gelezen. Het kwam op mij over als: Ik geef liever geld uit aan een forumlid dan dat ik het aan een vaarschool gun. Andere interpetatie van de term "redelijke vergoeding" zullen we maar zeggen.

Tegenwoordig kun je dankzij internet soms net doen alsof je zeer erudiet en belezen bent.

Deze woorden kreeg ik er ff niet uit maar dit was idd nu net het punt wat ik wilde maken eigenlijk.

En ik geloof ook echt wel dat nu precies diegene reageerde die je ook echt wel wat bij kunt brengen dus wat dat betreft zie ik echt geen problemen en ik prijs ook zeker dat je een stukje onkunde van jezelf toegeeft en daar iets aan wilt doen.

En dat Chinese gezegde...tja...mooie spreuk, maar wel van het andere eind van de wereld en uit de oudheid. Misschien dat de wereld daar anders werkt maar als je op deze manier in de huidige maatschappij in het leven staat is dat m.i. ronduit naief, dan vraag je er zo ongeveer om om besodemieterd te worden.
En nu is alles wantrouwen overdreven maar met enige scepsis en een kritische blik naar de wereld kijken brengt je verder dan alles maar klakkeloos aannemen wat je verteld wordt.
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1507
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: Vaarles gevraagd #durftevragen

Berichtdoor Marie Christina » 06 Aug 2018, 18:45

Dank voor je reactie, Bas.
Het feit dat die zolang uit bleef pleit voor je: het betekent dat je over zaken nadenkt.

Wat ik je mee wil geven is iets dat jij ongetwijfeld aan boord meegemaakt hebt, en hier op het forum in het bijzonder, : niemand, niemand is zo verrot als hij op het eerste gezicht lijkt.
Jij niet, ik niet, niemand niet.
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Vaarles gevraagd #durftevragen

Berichtdoor bas » 06 Aug 2018, 20:46

Het feit dat die zolang uit bleef pleit voor je: het betekent dat je over zaken nadenkt.

Ik was ook gewoon een lekker stukkie varen van het weekend hoor :mrgreen:

Wat ik je mee wil geven is iets dat jij ongetwijfeld aan boord meegemaakt hebt, en hier op het forum in het bijzonder, : niemand, niemand is zo verrot als hij op het eerste gezicht lijkt.
Jij niet, ik niet, niemand niet.

Zonder meer, en daarbij: Iets wat je denkt/voelt/vind zo op papier/forum krijgen dat het ook goed overkomt is een vak apart en dat lukt niet altijd even goed.
En soms ( misschien iets vaker) zet ik hier wel eens wat neer om een discussie ff op scherp te zetten. Niet zozeer rot bedoeld maar meer om de zaken eens van een andere kant te bekijken.

Maaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrr.......diezelfde ervaring aan boord doet hier ook wel aan mee. Ik ben na een dag of 2 verlof net iets te vaak gebeld of ik a.u.b. weer terug kon komen omdat diegene met 6 kantjes prachtige CV het toch niet zo lekker deed.
Wat dat betreft zijn uitzendbureaus net makelaars. Een oud krot is een pand met nostalgische aspecten wat volledig naar eigen inzicht in te richten is, een flapdrol die met een hoop pijn en moeite een bout en een moer aan elkaar kan krijgen is iemand met technisch inzicht met een grote ambitie om bij te leren....
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1507
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: Vaarles gevraagd #durftevragen

Berichtdoor Hooveld960 » 11 Aug 2018, 09:22

Gisteren was het dan zover. Met een heerlijk zonnetje de trossen in de jachthaven los gegooid en we draaien de Soalsleat in en begint het me toch te waaien en te regenen.
Maar dat was alleen maar gunstig volgens Marie Christina (Menno). Maak van de wind je vriend zei Menno. Op de Swarte Brekken geoefend met aanleggen in de wind, wind vanaf verschillende kanten, draaien, etc. Zelfs mijn vrouw heeft nog even het roer gepakt en wat geoefend. Het was voor ons een leuke en leerzame middag. Menno bedankt.
Groeten Jan
==========
Hooveld960
==========
Gebruikers-avatar
Hooveld960
 
Berichten: 793
Geregistreerd: 30 Apr 2018, 10:18
ligplaats: Sneek
info:

Re: Vaarles gevraagd #durftevragen

Berichtdoor Marie Christina » 11 Aug 2018, 10:41

Jullie bedankt voor het vertrouwen en de gastvrijheid.
Dat heet het nuttige met het aangename verenigen, Jan.
Ik heb zelf ook een hele leuke middag gehad.
En de borrel smaakte prima. :)
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Vaarles gevraagd #durftevragen

Berichtdoor ErikH » 11 Aug 2018, 12:44

Zonder wind kan bijna iedereen varen, met wind leer je het meeste van.

Gr.

Erik
ErikH
 
Berichten: 443
Geregistreerd: 18 Aug 2014, 19:12
ligplaats: Omg. Leiden
info:

Re: Vaarles gevraagd #durftevragen

Berichtdoor Marie Christina » 11 Aug 2018, 13:24

ErikH schreef:Zonder wind kan bijna iedereen varen, met wind leer je het meeste van.

Gr.

Erik

Nou.,...
Wel eens in Giethoorn wezen kijken? :lol:
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Vaarles gevraagd #durftevragen

Berichtdoor Rene » 12 Aug 2018, 11:24

Elk weekend loop ik het dorpje even in om op de splitsing even te gaan kijken, blijft lachen. :D

René
Zij wilde de wereld zien, Hij installeerde google earth
Gebruikers-avatar
Rene
 
Berichten: 393
Geregistreerd: 12 Dec 2013, 10:00
ligplaats: Giethoorn.
info:

Vorige

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten