Hallo,
Mijn naam is Ton en ik kom uit Amsterdam,
fijnmechanisch Instrumentmaker van beroep, en al jaren bootjes gek, maar tot nu toe alleen bootjes gehuurd, roeibootjes, motor sloepjes en grote kruisers.
Nu kwam ik op Marktplaats een 9 meter lange kruiser tegen, aangeboden door een persoon die voor langere tijd voor werk naar het buitenland moest.
Hij was begonnen de boot op te knappen vanuit een casco toestand, maar kon de kruiser niet meer afbouwen.
de volgende zaken zijn door hem uitgevoerd:
Isolatie aangebracht, elektra voor een groot gedeelte, douche & toilet ruimte, nieuwe watertank, nieuwe dieseltank, nieuwe hydraulische besturing binnen en buiten, en gedeeltelijk afgetimmerd.
Dat aftimmeren had naar mijn idee wel beter gekund , maar ja zo werd de kruiser aangeboden.
Ik heb de kruiser op de werf gekocht en het onderwaterschip kunnen bekijken,voor zover ik weet waar ik moet kijken. !
Ik heb wel het onderschip met een hamer beklopt om te horen of ik ergens doffe klanken zou horen waar mogelijk rotte plekken zouden zitten, dit voor zover ik het nu kan zien niet het geval.
Mijn plan is om eerst het onderwaterschip volledig kaal te halen met de Tercoo 8- pack op een haakse slijper, daarna minimaal 5 lagen international intertuf 203, en daarna een antifouling.
Alleen weet ik natuurlijk pas de echte conditie van het onderschip na het kaal maken,
Hieronder wat foto's nog in het water en daaronder op de kant op de werf ,
wellicht dat iemand me kan vertellen welk merk / type boot dit is.
In het water 1;
in het water 2:
totaalplaatje op de kant
stuurhuis:
voorpunt:
http://nl.tinypic.com/m/ka349i/4
naar achter kajuit:
Toilet & douche ruimte:
onderwaterschip 1:
onderwaterschip 2:
Tot zover even de introductie, later weer meer info.
thx
Ton (Toolmaker)