Motor alarm gaat af. Temperatuur.

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

Re: Motor alarm gaat af. Temperatuur.

Berichtdoor lammert » 10 Aug 2018, 21:26

No hard feelings hoor, dat motoren verhaal is al te vaak verteld, on topic is hoe zuiver zijn de sensoren en is er een draadloze betrouwbare temperatuumeter

Gr Lammert
lammert
 
Berichten: 36
Geregistreerd: 03 Okt 2016, 22:16
Woonplaats: den helder
ligplaats: st nicolaasga
info: Skagerrak 900s

Re: Motor alarm gaat af. Temperatuur.

Berichtdoor Klaver vier » 10 Aug 2018, 22:00

Ik ben het met het broekerhaven verhaal totaal niet eens,waarom moet een motor die je niet al te vaak belast kapot gaan als je hem wel een keer goed belast
Als de boel gewoon goed in orde is gebeurd er echt niks hoor,in onze vorige boot stond een mercedes 240 pk 8 cylinder die altijd rustig draaide behalve als ik een keer op de randmeren kwam,dan gaf ik wel is ff gas,het enigste wat er dan gebeurde was dar hij ff rookte en dan was de boel weer schoon gebrand,en ging hij als de brandweer en dan zoop hij ook lekker
Maar hij ging echt niet kapot,ik zou ook niet weten waarom hij kapot zou gaan,zo,n motor is er voor gemaakt hoor.
In de boot die wij nu hebben zit ook 120pk gaat zelden volgas maar als ik dat doe gebeurd er niks,ja ik ga harder masr het gaat niet kapot,je moet gewoon de boel goed voor elkaar hebben.
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
 

Re: Motor alarm gaat af. Temperatuur.

Berichtdoor bas » 11 Aug 2018, 00:46

on topic is hoe zuiver zijn de sensoren en is er een draadloze betrouwbare temperatuumeter


Hoe zuiver zijn sensoren...tja, daar ga je eigenlijk al...dat weet je pas als je er een temperatuur bij hebt. In principe zijn ze nauwkeurig maar het zijn weerstandsmeters, dus door de jaren heen kan er wel afwijking gaan optreden door slijtage, oude bedrading, slechtere contacten, dat soort zaken.

draadloze meters ken ik persoonlijk niet. Heb even snel gekeken op google maar dan kom ik enkel van die weerstations en IR meters tegen :lol:

Maar wat voor paneel heb je nu? Zo'n paneel met toerenteller en verder enkel alarmeringen?
Nu ken ik je boot niet en weet dus niet of de ruimte er voor is, laat staan dat ik je budget ken maar misschien is het het overwegen waard om er in 1 x een ander dashboard in te zetten waar alle belangrijke meters gelijk in zitten.
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1507
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: Motor alarm gaat af. Temperatuur.

Berichtdoor Klaver vier » 11 Aug 2018, 09:20

Maar wat ik nou nog niet weet is de motor van Jack nou van het gepiep af of nog steeds niet,want daar ging het uiteindelijk om
Of heb ik iets gemist
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
 

Re: Motor alarm gaat af. Temperatuur.

Berichtdoor Popeye » 11 Aug 2018, 11:16

Klaver vier schreef:Maar wat ik nou nog niet weet is de motor van Jack nou van het gepiep af of nog steeds niet,want daar ging het uiteindelijk om
Of heb ik iets gemist
Gr René ( klaver vier)

Aimée ligt inmiddels al weer een maand stil boven Nieuwebrugsluis na een tocht van ongeveer 14 dagen door Groningen en Drenthe (en een paar kilometer door (Overijssel). Mij te warm op het water.) Onderweg contacten en instrumentenpaneel ingespoten met WD40. Geen alarm meer, maar dan ook geen enkel alarm meer. Ook niet bij starten. Onderdeel dat alarm afgeeft was kennelijk in de olie. Geleidelijk kwam het alarm weer terug, maar ook het temperatuuralarm, dus terug bij af.

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Re: Motor alarm gaat af. Temperatuur.

Berichtdoor jkos » 12 Aug 2018, 09:20

Als ik alles eens overzie ben je nu al vanaf 16 april 2018 aan het klooien met een (waarschijnlijk vals) alarm?
jkos
 
Berichten: 554
Geregistreerd: 02 Jan 2016, 19:07
Woonplaats: Kapelle
ligplaats: Wolphaartsdijk
info: 2x240 pk Yanmar 4LHA-STP
Hydraulische Koppeling

Re: Motor alarm gaat af. Temperatuur.

Berichtdoor Popeye » 12 Aug 2018, 12:14

jkos schreef:Als ik alles eens overzie ben je nu al vanaf 16 april 2018 aan het klooien met een (waarschijnlijk vals) alarm?

Ik klooi niet, ik vaar er gewoon mee. Waarschijnlijk moet ik een nieuw instrumentenpaneel.

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Re: Motor alarm gaat af. Temperatuur.

Berichtdoor Popeye » 16 Aug 2022, 21:25

Ik kan dit topic afronden. Ja, ik weet ik ben labbekakkerig bezig geweest. :mrgreen: Ik had een nieuwe sensor, na overleg met de verkoper, via internet bij Bonsink gekocht. Heeft weer een tijd geduurt voor ik aan vervangen toe was. Bleek niet de goeie. Met ouwe sensor naar Bonsink en met een nieuwe, ook voor de uitlaat, terug. Geen effect! Vandaag, na afspraak, met de Aimee bij Bonsink geweest. Blijkt er nog een sensor, diep weggestopt in de motor, in de koelvloeistof te zitten! Probleem opgelost!
Misschien dat meelezers iets hebben aan deze ervaring!
Weer heel prettig geholpen bij Bonsink/Aquaservice trouwens!

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Re: Motor alarm gaat af. Temperatuur.

Berichtdoor Amersfow » 17 Aug 2022, 08:22

Als antwoord op niet gestelde vraag; ik heb tegenwoordig naast de motortemp alarm ook een uitlaattemp alarm. Dat gaat dus veel eerder af dan van de motor. Ik kan het iedereen aanbevelen. Als je koelwater toevoer problemen hebt, kun je anders al schade hebben (aan de uitlaat als daar kunstof bochtjes oid inzitten) voordat het alarm gaat. (Ik kreeg het uitlaatalarm in mijn sloepje, waar de impeller nooit aan het aantal uren komt, maar blijkbaar telt het aantal jaren ook me, en waren alle schoepjes eraf. Nieuwe impeller erin en weer gaan).
Gebruikers-avatar
Amersfow
 
Berichten: 1839
Geregistreerd: 27 Jan 2012, 10:49
ligplaats:
info:

Re: Motor alarm gaat af. Temperatuur.

Berichtdoor Popeye » 17 Aug 2022, 11:00

En nog bedankt voor het meedenken!

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Vorige

Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten