KNRM of bergers?

Stelling van de maand

KNRM of bergers?

Berichtdoor bas » 06 Aug 2018, 10:32

Vroeg me af hoe er hier over gedacht Word?

http://www.lc.nl/friesland/Minister-ruz ... 29420.html
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1507
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: KNRM of bergers?

Berichtdoor elrenegado » 06 Aug 2018, 11:23

wanneer is iets niet spoedeisend ?

stuurloos ronddobberen omdat je roer/motor oid niet meer functioneert hoeft niet perse spoedeisend te zijn,
maar dat kan zomaar omslaan door groter wordende golven, stroming oid.

vastlopen kan relatief veilig zijn,
maar ook dat kan snel omslaan als het vastgelopen schip niet geschikt is voor droogvallen. (op de waddenzee dan)

Van mij heeft de knrm voorkeur,
die bergers vragen vaak belachelijke bedragen omdat ze toch de enigste zijn in de omtrek.
----------------
Groet, Steve
----------------
Gebruikers-avatar
elrenegado
 
Berichten: 2008
Geregistreerd: 14 Dec 2013, 12:36
Woonplaats: NL
ligplaats: NL
info: Neth Ship 61ft
2x MTU 12v183 a 409pk

Re: KNRM of bergers?

Berichtdoor Marie Christina » 06 Aug 2018, 11:41

En dan is hun verdediging weer dat de verzekering betaalt.

Geloof mij nou maar; die strijd duurt al 25jaar, en zal nog 25 jaar duren.
Die Simon kan niet bukken van het geld joh.
Kijk op streetview maar wat er in de voorhaven van Terschelling ligt.
Is allemaal van hem.
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: KNRM of bergers?

Berichtdoor bas » 06 Aug 2018, 20:21

Die Simon kan niet bukken van het geld joh.
Kijk op streetview maar wat er in de voorhaven van Terschelling ligt.
Is allemaal van hem.


Helemaal mee eens , en ik heb in die zin ook absoluut geen medelijden met die man, maar daar gaat het mij niet zozeer om. Het stukje gaat idd over de Wadden maar het is breder en ook niet enkel met de KNRM.

Waar het mij eigenlijk om gaat is dat het ondenkbaar is dat je 112 belt voor pechgevallen langs de weg en dat dan de brandweer of ambulance langskomt om je auto naar de garage te slepen en dat dat op het water de normaalste zaak van de wereld is. Ik zie het verschil tussen weg en water in deze niet zo.

stuurloos ronddobberen omdat je roer/motor oid niet meer functioneert hoeft niet perse spoedeisend te zijn,
maar dat kan zomaar omslaan door groter wordende golven, stroming oid.

Veel gehoord argument van deze strekking idd en ook wel mee eens maar:
1- Hoe ver trek je dit door? Pech langs de weg kan ook zomaar omslaan in spoedeisend als er iemand op klapt. Een sneetje in je vinger kan ook spoedeisend worden als
het een bloedvergiftiging wordt. Dan wordt er ook niet gelijk opgeschaald naar doemscenarios toch?
2- In dergelijke gevallen kan een berger vaak sneller ter plekke zijn dan een hulpdienst. Toegegeven, ik wist niet dat de berger uit het genoemde stukje ook gebruik
maakt van vrijwillige opstappers, dus dit argument gaat deels verloren.

die bergers vragen vaak belachelijke bedragen omdat ze toch de enigste zijn in de omtrek.

Dat zou kunnen, ik ben niet op de hoogte van de bedragen die gerekend worden alleen mijn redenatie om mijn donaties stop te zetten was wel precies hetzelfde: 0 euro vragen voor een dienst die hoe je het wend of keert kosten met zich meebrengt vond ik een belachelijk bedrag.
En als dat voor noodgevallen is dan zul je mij echt niet horen maar ik heb een half jaartje lang mee mogen luisteren op de VHF op het Wad en als je dan hoort voor wat voor stommiteiten er wordt uitgerukt toen had ik zoiets van: Prima, foutje kan gebeuren, maar als je zo dom bent betaal je de prijs ook maar voor je foutje en dat ga ik niet voor je doen in de vorm van een donatie.
En dan hebben jij en ik de keus nog om wel of niet te doneren voor dergelijke acties maar een ondernemer die personeel heeft wat toevallig opstapper is betaald er indirect ook aan mee.
Een foutje is menselijk maar 1 goed middel om herhaling van een foutje te voorkomen is een financiele consequentie. En dan is het aan de foutmaker of hij zich daar voor verzekerd maar om derden daar voor op te laten draaien ging mij net wat te ver.
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1507
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: KNRM of bergers?

Berichtdoor Noordvaarder » 06 Aug 2018, 20:37

bas schreef:Waar het mij eigenlijk om gaat is dat het ondenkbaar is dat je 112 belt voor pechgevallen langs de weg en dat dan de brandweer of ambulance langskomt om je auto naar de garage te slepen en dat dat op het water de normaalste zaak van de wereld is. Ik zie het verschil tussen weg en water in deze niet zo.

Ergens heb je natuurlijk gelijk.
Het valt mij de laatste tijd ook op, bij bv de Eemshaven.
Zie je een melding op P2000, en vlot daarna heeft de KNRM het bootje op sleeptouw naar de haven.
Er zit nog wel eens eentje vast in de buurt van de Eemshaven,vandaar.
In principe is dat het werk van de anderen,en de KNRM moet zich bezighouden met het "redden van drenkelingen".
Echt "koninlijk" zoals het nu gaat, is het niet.
Noordvaarder
 

Re: KNRM of bergers?

Berichtdoor Klaver vier » 06 Aug 2018, 20:47

Een berger is of hij nou arm of rijk is dat heeft er helemaal niets mee te maken is voor dit soort klussen aangewezen en niet de knrm.
Knrm wordt voor andere dingen betaald.
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
 

Re: KNRM of bergers?

Berichtdoor henkvd » 06 Aug 2018, 21:56

Klaver vier schreef:Een berger is of hij nou arm of rijk is dat heeft er helemaal niets mee te maken is voor dit soort klussen aangewezen en niet de knrm.
Knrm wordt voor andere dingen betaald.
Gr René ( klaver vier)



Je piept wel anders als je in hun klauwtjes komt, bedragen die niet geheel overeenkomen met de geboden hulp, zeg maar rustig woeker bedragen.
In het normale handelsverkeer zou je het flessentrekkerij noemen.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4464
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: KNRM of bergers?

Berichtdoor Klaver vier » 06 Aug 2018, 22:00

Ik geloof wl dat je daar gelijk in hebt Henk,maar dan moet er meer concurentie komen,en dan niet van de knrm daar betalen de leden toch niet voor.
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
 

Re: KNRM of bergers?

Berichtdoor henkvd » 06 Aug 2018, 22:02

KNRM hoef je niet bezorgd om te zijn, die zwemmen in het geld en de legaten.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4464
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: KNRM of bergers?

Berichtdoor Klaver vier » 06 Aug 2018, 22:08

Die berger schijnt ook geld zat te hebben,maar die heeft geen spomsors dan is het toch oneerlijke concurrentie.
Gr René die hoopt er nooit mee te maken te krijgen.
Klaver vier
 

Volgende

Terug naar Stelling

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten