Van Vinkeveense plassen naar Amstel.

Van Vinkeveense plassen naar Amstel.

Berichtdoor Addink12 » 05 Aug 2018, 17:57

Goedendag heren,

Ik wil de volgende route gaan proberen: vanaf Vinkeveense plassen via de Geuzensloot, Heulsloot, Ringvaart van groot Mijdrecht en Kerkvaart richting de Amstel. Is dit goed bevaarbaar of vrij smal en ondiep? Mijn boot is 9 bij 3 meter en 224cm hoog.
Of is het veiliger om via de Oude Waver te gaan? ( waar ik ook nog nooit heb gevaren)
Alvast bedankt voor de tips!
Addink12
 
Berichten: 96
Geregistreerd: 17 Apr 2014, 19:15
ligplaats:
info:

Re: Van Vinkeveense plassen naar Amstel.

Berichtdoor elrenegado » 06 Aug 2018, 09:58

Ik heb die route eens met mijn tengro (vorige boot) gevaren, die was 8.80x3.10
je vaart door sloten.... dus soms wat smal als er een tegenligger is, maar past makkelijker.
Verder kan je niet al te snel varen omdat je dan jezelf naar onder zuigt door de ondiepte, ik kan er met 90cm prima varen, net iets harder als stationair.
De waver is niet veel breder/dieper overigens.
Laagste vaste brug is 2.30 of 2.40 uit mijn hoofd gezegd, dus dat past ook.
----------------
Groet, Steve
----------------
Gebruikers-avatar
elrenegado
 
Berichten: 2008
Geregistreerd: 14 Dec 2013, 12:36
Woonplaats: NL
ligplaats: NL
info: Neth Ship 61ft
2x MTU 12v183 a 409pk

Re: Van Vinkeveense plassen naar Amstel.

Berichtdoor Eric Visser » 06 Aug 2018, 19:05

Lig momenteel ook op Vinkenveen ben zaterdag aangekomen via de Waver en Winkel door de Proostdijersluis deze route vindt ik net iets soepeler gaan dan de route via Mijdrecht etc.
De andere route heb ik ook vaak gevaren nadeel met brede boot is als je van de Amstel de Kromme Mijdrecht opgaat krijg je aan het begin een smalle doorvaart van restanten van oude sluis of brug waar je net doorkan of niet.,
Dan de 1e ophaalbrug in Mijdrecht ga je door een sloot die bijna net zo breed is als je boot zelf dus tegenliggers moeten terugvaren dan mooie route door Wilnis en laatste stuk op Vinkenveen ga je door een zeer smalle sloot. Met ophaalbrug waar je nergens kan vastleggen als je moet wachten op brugwachter met beetje zijwind soms lastig deze route heb ik met mijn Ten Broeke kruiser van 8 x2.65 meter gevaren gaat prima nu heb ik een slagje grotere boot 10x3 meter en vindt de Oude Waver route wat gangbaarder
Eric Visser
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 06 Aug 2018, 17:40
ligplaats: Kaag
info: Naam Buon Giorno
Merk M 100
Lengte 10 meter

Re: Van Vinkeveense plassen naar Amstel.

Berichtdoor Addink12 » 06 Aug 2018, 20:37

Top, ik ga het via de Waver proberen.
Bedankt voor de reacties!
Addink12
 
Berichten: 96
Geregistreerd: 17 Apr 2014, 19:15
ligplaats:
info:

Re: Van Vinkeveense plassen naar Amstel.

Berichtdoor Eric Visser » 07 Aug 2018, 10:42

Om misverstand te voorkomen nog even de route die ik bedoel is via Amstel Oudekerk dan ophaal bruggetje naar Bullewijk dan grote ophaalbrug met links van je jachthaven , dan stuk doorvaren daarna aftakking naar rechts met kleine ophaal brug let op daarna versmalling met knik erin dan kom je op de Winkel uit nog 1 uurtje varen en dacht nog 3 bruggen en je bent bij de Proostdijersluis

De route via de oude Waver is met bruggetjes die je zelf moet open en dicht doen ( deze route heb ik zelf nog nooit geprobeerd ) en komt uiteindelijk bij de zelfde Proostdijersluis uit

Dus er zijn 3 route,s van Vinkenveen naar de Amstel

En de grotere schepen gaan via Amsterdamrijnkanaal naar Vinkenveen door de Demmeriksesluis

Succes m.v gr. Eric Visser
Eric Visser
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 06 Aug 2018, 17:40
ligplaats: Kaag
info: Naam Buon Giorno
Merk M 100
Lengte 10 meter

Re: Van Vinkeveense plassen naar Amstel.

Berichtdoor Addink12 » 07 Aug 2018, 20:30

Bedankt voor de heldere uitleg!
Addink12
 
Berichten: 96
Geregistreerd: 17 Apr 2014, 19:15
ligplaats:
info:


Terug naar Reiservaring

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten