Vaarles gevraagd #durftevragen

algemene discussies

Re: Vaarles gevraagd #durftevragen

Berichtdoor bas » 01 Aug 2018, 20:31

Niks ten nadele van de anderen die je hulp aanbieden maar waarom niet een paar praktijklessen bij een vaarschool als je er toch geld aan uit wilt geven?
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1507
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: Vaarles gevraagd #durftevragen

Berichtdoor Hooveld960 » 01 Aug 2018, 20:58

Tja, wat moet ik hier nou op zeggen. Ik snap je opmerking niet.
Dat is toch het mooi van een forum dat er mensen zijn die mij willen helpen?
Groeten Jan
==========
Hooveld960
==========
Gebruikers-avatar
Hooveld960
 
Berichten: 793
Geregistreerd: 30 Apr 2018, 10:18
ligplaats: Sneek
info:

Re: Vaarles gevraagd #durftevragen

Berichtdoor Marie Christina » 01 Aug 2018, 21:21

Ik draai de vraag om: waarom geld spenderen als het ook voor een borrel en een leuke middag kan?
Of twijfel je aan mijn expertise?
" Goedkoop=duurkoop?"
Manoeuvreercursus van de Action? :)
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Vaarles gevraagd #durftevragen

Berichtdoor bas » 02 Aug 2018, 07:35

Dat is toch het mooi van een forum dat er mensen zijn die mij willen helpen?


Tuurlijk is dat prachtig!
Maar wat ik bedoel is dat als geld geen rol speelt waarom dan geen vaarschool raadplegen? Rijlessen volg je toch ook bij een rijschool.
Het grote nadeel van forums is dat er net zoveel onzinnige als zinnige info verstrekt wordt en dat enige basiskennis wel handig is om het kaf van het koren te kunnen scheiden.
Als je de vraag hier stelt heb je geen idee wie er gaat reageren en of die er zelf uberhaubt iets van kan ( en of die in staat is om die kennis over te brengen). Iedereen hier kan varen en maneouvreren en zich uitgeven als instructeur, dat beeld klopt alleen niet met de werkelijkheid als je bij de eerste de beste sluis gaat kijken.

Of twijfel je aan mijn expertise?

Anders dan hier ken ik je verder niet, heb nooit met je gevaren en heb nooit les van je gehad dus eigenlijk.....ja :lol:

waarom geld spenderen als het ook voor een borrel en een leuke middag kan?

Tuurlijk, zonder meer waar maar dat was het issue niet.
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1507
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: Vaarles gevraagd #durftevragen

Berichtdoor Hooveld960 » 02 Aug 2018, 08:26

Ik heb nooit gezegd dat geld geen rol speelt, alleen gezegd tegen een redelijke vergoeding. Dat is heel iets anders.
En wat betreft het overige zou je gelijk kunnen hebben, maar misschien heeft het zo moeten zijn, ik heb met Marie Christina wat pm's gewisseld en een kort telefoongesprek gehad en ik denk dat ik het wel getroffen heb, ik denk een kundig iemand gevonden om mij het manouvreren te leren. En redelijk in de buurt van mijn ligplaats. Het heeft zo moeten zijn.
En de vergoeding komen wel wel uit. Ik ben ook niet steenrijk, dus ik ben blij dat het op deze manier kan.
Groeten Jan
==========
Hooveld960
==========
Gebruikers-avatar
Hooveld960
 
Berichten: 793
Geregistreerd: 30 Apr 2018, 10:18
ligplaats: Sneek
info:

Re: Vaarles gevraagd #durftevragen

Berichtdoor Klaver vier » 02 Aug 2018, 08:35

Ik vindt het een mooi aanbod,
Hoovelt kan ook zo gaan varen,dat doen immers de meeste,maar dan vind ik het slim dat hij een beelje praktijk wil en het aanbod is ook heel leuk,wat voegt een echte vaarcursers nou meer toe het is allemaal theorie
Ik denk dat ze er een mooie gezellige dag van maken en dat Hoovelt er ook wel wat van opsteekt,wat is hier nou mis mee?
Een echte vaarles is alleen maar theorie,waar je het meeste zo weer van vergeten ben.
Beetje praktijk kan echt geen kwaad,moesten ze bij de echte vaarcursers ook doen,dan had je er nog wat aan
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
 

Re: Vaarles gevraagd #durftevragen

Berichtdoor Marie Christina » 02 Aug 2018, 08:36

Komt helemaal goed Jan.
@Bas.
11 jaar in de survey, 13 jaar in de bagger, altijd op schepen met "manual dynamic positioning" (ofwel poken met je platte bek) staan garant voor de nodige manoeuvreerervaring.

Mijn beroep als zeevaartschooldocent zorgt ervoor dat ik lesgeef-ervaring heb.
Mijn opvoeding zorgt er voor dat ik nog dingen gratis doe.
Gewoon, omdat het leuk is om te doen en om iemand te helpen.
Het zal je verbazen, wellicht ,maar dat doen mensen soms.

Gadver.,,...
Zit ik mezelf nou te rechtvaardigen??? :shock:
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Vaarles gevraagd #durftevragen

Berichtdoor Roelof » 02 Aug 2018, 08:47

Nee hoor MC, ik had zo'n beetje hetzelfde opgesteld als reactie maar je was net iets sneller :D
Je vergeet alleen dat je ook zo'n 20 jaar (?) ervaring met plezierboten op de binnenwateren hebt :mrgreen:

Fijne dag toegewenst,
Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Vaarles gevraagd #durftevragen

Berichtdoor Marie Christina » 02 Aug 2018, 08:52

Dank je wel.
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Vaarles gevraagd #durftevragen

Berichtdoor Georges » 02 Aug 2018, 08:59

Marie Christina schreef:
Gadver.,,...
Zit ik mezelf nou te rechtvaardigen??? :shock:


Hoef je niet te doen, wel opmerkelijk dat de dag van vandaag iemand helpen al vlug als verkeerd wordt beschouwd ???

-doe je wat voor een ander ben je al vlug een beunhaas, zelfs als het voor een pint en gezelligheid achteraf gebeurt...
-Biedt je iet gratis aan dan zal het wel gestolen of versleten zijn ...
-Geef je mensen goede raad dan ben je een bemoeial...

Gewoon vriendschappelijk met mensen omgaan is tegenwoordig verdacht gedrag geworden, een teken des tijds ?

Geniet van jullie wederzijds respect voor gewoon mensen zijn die zonder bijbedoeling elkaar willen helpen !

En even te verduidelijking ik spreek hier niet over de opmerking die hier gesteld werd om een vaarschool te raadplegen (op zich geen slechte raad indien er niemand bereid zou zijn) , het is gewoon in vele draadjes op verschillende fora een veel opduikend fenomeen dat mensen wantrouwiger worden naargelang het wel of niet bekenden van hun zijn ... ik sluit af met de wijze woorden van een oude chinees , wantrouwen is een teken van zwakheid .
Met vriendelijke groet
Georges

www.beekvaarders.be
Gebruikers-avatar
Georges
 
Berichten: 249
Geregistreerd: 12 Sep 2015, 11:17
ligplaats: Arnemuiden
info:

VorigeVolgende

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten