Apneu afgesplitst uit Generatorset, DC of AC

algemene discussies

Re: Apneu afgesplitst uit Generatorset, DC of AC

Berichtdoor bas » 31 Jul 2018, 08:31

Ah....een eigen topic!
Kun je toch TE off-topic gaan op dit forum :mrgreen:

Ik weet niet of het een standaard procedure is maar tijdens mijn lessen zat ik met een chauffeur waarbij het rijbewijs gelijk op non-actief werd gezet na de diagnose apneu totdat alles weer onder controle was.
Weet niet of ze dat bij niet-beroeps chauffeurs ook doen?

Maar ik denk idd ook dat met de invoering van de digitale rijtijdenadmin, scherpe controles en niet geringe boetes het tijdperk van slapende chauffeurs ook wel iets uit het verleden is.
Denk dat vermoeidheid, al dan niet door apneu, onder de rest van het verkeer groter is. Hoeveel zullen er dit jaar ergens in de buurt van Lyon weer in de vangrail hangen omdat we zo nodig non-stop in recordtijd naar de vakantiebestemming moeten?
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1507
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: Apneu afgesplitst uit Generatorset, DC of AC

Berichtdoor Klaver vier » 31 Jul 2018, 08:47

Dat is nog zo Bas,als een beroeps chauffeur apneu heeft,moet hij aan kunnen tonen dat het onder controle is.
Maar dat is niet zo moeilijk want ze kunnen via wifi het op afstand uitlezen.
Mooi dat Henk het appart heeft gezet.
Het is dus eigenlijk alleen link als je het niet weet,daarom is de openheid hier misschien voor iemand goed om er achter te komen,dat zou dan heel mooi zijn.
Ik heb er ook veel te lang mee rondgelopen voor ik het wist,al viel ik niet onverwacht in slaap.
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
 

Re: Apneu afgesplitst uit Generatorset, DC of AC

Berichtdoor Marie Christina » 31 Jul 2018, 09:04

bas schreef:Ah....een eigen topic!
Kun je toch TE off-topic gaan op dit forum :mrgreen:

Jeeeej! Het is ons gelukt! :D
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Apneu afgesplitst uit Generatorset, DC of AC

Berichtdoor bas » 31 Jul 2018, 09:09

Dat is nog zo Bas,als een beroeps chauffeur apneu heeft,moet hij aan kunnen tonen dat het onder controle is.
Maar dat is niet zo moeilijk want ze kunnen via wifi het op afstand uitlezen.


Ja okee. Deze man waar ik het over had zat nog in het traject van diagnose/proefslapen in het ziekenhuis/ apparaat inregelen/testen/ etc.... Totdat dat allemaal rond was mocht hij gewoon alles op de fiets doen.

Vroeg me eigenlijk af of die diagnose per definitie van invloed is op je rijbewijs? Weet het niet zeker maar volgens mij heeft die collega van mij zijn rijbewijs nooit in hoeven leveren.
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1507
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: Apneu afgesplitst uit Generatorset, DC of AC

Berichtdoor Marie Christina » 31 Jul 2018, 10:00

Ik heb hem nooit in hoeven leveren.
Maar van anderen hoor ik dat ze dat wel moesten.
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Apneu afgesplitst uit Generatorset, DC of AC

Berichtdoor Klaver vier » 31 Jul 2018, 10:59

De arts gaat het niet vertellen met andere woorden als je niets zegt weet niemand het.
Maar is het eenmaal bekend dan mag een beroeps chauffeur niet rijden zolang het niet onder controle is.
Het moet aantoonbaar in orde zijn voor hij weer mag rijden,anders pleegt hij een delict.
Volgens mij hoef je je rijbewijs niet in te leveren,ze gaan er vanuit dat je niet gaat rijden.
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
 

Re: Apneu afgesplitst uit Generatorset, DC of AC

Berichtdoor Noordvaarder » 31 Jul 2018, 13:28

Klaver vier schreef:De arts gaat het niet vertellen met andere woorden als je niets zegt weet niemand het.

Als het een arts is,die zijn vak verstaat,en die de gedragsregels t.a.v apneu hanteert ,dan maakt deze een melding aan bij het CBR.
Maar is het eenmaal bekend dan mag een beroeps chauffeur niet rijden zolang het niet onder controle is.
Het moet aantoonbaar in orde zijn voor hij weer mag rijden,anders pleegt hij een delict.
Dit klopt wel.
Volgens mij hoef je je rijbewijs niet in te leveren,ze gaan er vanuit dat je niet gaat rijden.
Alles vanaf rijbewijs,mag dan even niet totdat aantoonbaar is (herkeuring) dat het weer goed is.

Geld ook voor andere zaken trouwens.
Ik heb in het verleden een bedrijfsongeval gehad.
Hand op de verkeerde plek bij de Aldel in Delfzijl tijdens laden.
Linker wijsvinger middendoor,en moest naar een ziekenhuis.
Daar is de boel weer aan elkaar genaaid,en ik kreeg een spalk aan mijn linkerhand.
Er werd een melding gedaan bij het CBR,en ik was voor de duur van 6 weken mijn C en hoger kwijt.
Krijg je ook bericht van.
Ik kon prompt voor een vervanger gaat zoeken,want mijn auto stond voor Chateauroux.
Ik had er weinig last van,en ben ook nog rechtshandig.
Maar het CBR was onverbiddelijk.
Ik mocht me 6 weken later weer melden bij het ziekenhuis,en de bevindingen van de arts toen,na een telefoontje van hem naar het CBR, hebben ze weer opgevolgd.
Ik kon weer verder gelukkig.

Maar ik ben van mening,dat vooral bij Apneu,waaraan nog niets is gedaan, het zo zou moeten zijn dat je dan totaal nergens meer op rijden mag(uitgezonderd fiets).Dat moet in principe voor iedereen gelden.Want of je op een 60tonner rijd(LZV's) of op een koeriersbusje of als zelfstandige dagelijks op pad bent als verkoper,het blijft een feit dat je verkeersdeelnemer blijft.
En in slaap vallen achter het stuur van een luxe wagen,kan net zoveel schade aanrichten als dat iemand het met een vrachtwagen doet.
1 verkeerde beweging door overmand te zijn vanwege slaap van iemand in een busje, en een reactie van een vrachtwagenchauffeur daarop,kan ook fatale gevolgen hebben.Je rijd namelijk niet op de weg,in gescheiden banen.Er zit tussen elke rijbaan geen vangrail of geleiding. We rijden met elkaar , bus , koerier, vrachtwagen , luxe wagen , motor, bedrijfsbusjes , allemaal op diezelfde weg. En of je nu metaalbewerker bent of chauffeur en er is APNEU geconstateerd en je doet er niks aan of het wordt niet gemeld,is een potentiele ongeval veroorzaker in het verkeer.
Zoals het nu geld,dat de vrachtwagenchauffeur "het bokje" is, vind ik een vorm van discriminatie t.o.v. bestuurders van andere transport middelen.Rechtsongelijkheid is dat.
Noordvaarder
 

Re: Apneu afgesplitst uit Generatorset, DC of AC

Berichtdoor Hans van Zijl » 31 Jul 2018, 19:08

Hallo,

Ik kreeg een flyer van de arts en die wees mij erop dat ik teveel stops had om een voertuig te mogen besturen.

Ik kon dit zelf dit bij de het CBR melden. 3 maanden zonder rijbevoegdheid om na de eerste controle te horen dat ik weer een voertuig mocht besturen.

De arts liet in het midden als ik mij niet zou melden hij gaf wel aan dat als ik een voertuig zou besturen en een ongeluk veroorzaakte en uit sporen onderzoek bleek dat ik niet geremd zou hebben de verzekering niet tot uitkering overzou gaan.


Mvg Hans
Hans van Zijl
 
Berichten: 166
Geregistreerd: 10 Mrt 2015, 19:17
ligplaats: Giethoorn
info:

Re: Apneu afgesplitst uit Generatorset, DC of AC

Berichtdoor bas » 31 Jul 2018, 19:48

Er werd een melding gedaan bij het CBR,en ik was voor de duur van 6 weken mijn C en hoger kwijt.


Das een nieuwe voor mij. Ik was altijd in de veronderstelling dat je of mag rijden op alles waar je rijbewijs voor hebt, of dat je alles kwijt bent.
En ik ben het met je eens dat ik het verschil ook niet zo zie, je bent in staat om aan het verkeer deel te nemen of je bent het niet.

Ik weet alleen dat de man waar ik mee sprak alles op de fiets deed maar ik durf niet te zeggen of dat rijbewijs echt door het CBR ongeldig was verklaard of dat dat een stukje eigen verantwoording was n.a.v. een flyer van de arts.

Maar op zich is de discussie hier wel apart ( afgezien dat het op het watersportforum eens over rijbewijzen gaat i.p.v. vaarbewijzen :lol: ), er is schijnbaar nogal een verschillende aanpak bij CBR/artsen.
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1507
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: Apneu afgesplitst uit Generatorset, DC of AC

Berichtdoor Klaver vier » 31 Jul 2018, 20:03

Ik liep bij verschillende artsen geen van hen heeft het ooit over auto rijden of niet auto rijden gehad.
Ik moest het van andere patiënten horen.
Het is ook heel verschillend hoe de apneu ervaren wordt.
Sommigen hebben allerlei bijwerkingen,ik helemaal niet,alleen vermoeidheid en een verhoogd hb
Wel valt mij op dat er veel mensen apneu hebben,terwijl ik niet eens wist wat het was.
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
 

VorigeVolgende

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten