Stremmingen, sluizen/bruggen en waterstanden

Re: Stremmingen, sluizen/bruggen en waterstanden

Berichtdoor Blacktoppie » 26 Jul 2018, 20:04

Boekanier schreef:Heb net de Zuidersluis gebeld die schut morgen gewoon de hele dag. Alle bruggen in Nieuwegein ook. Hij raadde echter aan om zodra we in de Passantenhaven in Nieuwegein liggen te bellen met de Koninginnesluis om te weten te komen hoe laat ze schutten want dat doen ze maar twee kwee per dag. Dan bel ik morgen ook gelijk voor de sluis in Vianen en de bruggen tot Gorinchem. Als dat een probleem wordt dan nemen we de Lek naar Dordrecht.. wel een eind maar geen problemen met bruggen/sluizen..


Ik denk zelf dat het via de lek zelfs sneller is naar dordrecht. Zeker als je stroom mee hebt..

Even zwaaien als je langs komt dan he :lol:
Curtevenne 830AK "Marana"
Beenhakker 4m "Betty"
Don't take life too serious, You'll never get out alive
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!
Gebruikers-avatar
Blacktoppie
 
Berichten: 1175
Geregistreerd: 12 Dec 2013, 19:20
Woonplaats: Aan de Lek
ligplaats:
info: Curtevenne 830 ak, Beenhakker 4m, met sabb 8h

Re: Stremmingen, sluizen/bruggen en waterstanden

Berichtdoor bas » 26 Jul 2018, 21:41

Zo lag ik afgelopen dinsdag vast in A'dam.


Daar was ik vandaag ook een beetje bang voor. Dat er gedurende de dag ergens een brug halverwege het Merwedekanaal vast blijft zitten in zijn voegjes en dan lig je daar.
Was gisteren wel het geval met de brug in Utrecht die we vanmorgen moesten hebben.

Viel uiteindelijk alles mee, alles heeft gewoon gedraaid. Schijnbaar zijn de bruggen in 020 wat strakker ingemeten :mrgreen:
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1507
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: Stremmingen, sluizen/bruggen en waterstanden

Berichtdoor Arthur » 27 Jul 2018, 08:27

Soms denk ik dat NL een bananen republiek is, als het een beetje warmer als normaal is gaan de bruggen niet meer dicht, als in de winter een blaadje op de rails ligt rijden de treinen niet, beetje regen en alles overstroomt en als er een vlok sneeuw valt is er code rood en heel NL ligt op zijn gat.
Almost all old truckers survive cancer, but I am still fighting against it.
Gebruikers-avatar
Arthur
 
Berichten: 617
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 16:29
Woonplaats: Brunssum
ligplaats: Agios Nikolaos
info: Ik vaar met een houten kaik, een voormalige Griekse vissersboot.
6.50mx2.40mx0.70m

Re: Stremmingen, sluizen/bruggen en waterstanden

Berichtdoor kajoe » 27 Jul 2018, 09:19

gister avond gemeld maar tot nader order zijn alle provinciale bruggen wegens hitte uitzetting gestremd tot nader bericht .
van daag zou meer worden bekend gemaakt .
kajoe
 
Berichten: 1369
Geregistreerd: 25 Apr 2015, 10:28
Woonplaats: terherne
ligplaats: terherne
info:

Re: Stremmingen, sluizen/bruggen en waterstanden

Berichtdoor henkvd » 27 Jul 2018, 10:04

kajoe schreef:gister avond gemeld maar tot nader order zijn alle provinciale bruggen wegens hitte uitzetting gestremd tot nader bericht .
van daag zou meer worden bekend gemaakt .


Is het te warm in de brugwachtershuisjes :lol:
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4464
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: Stremmingen, sluizen/bruggen en waterstanden

Berichtdoor quichot » 27 Jul 2018, 10:23

Arthur schreef:Soms denk ik dat NL een bananen republiek is, als het een beetje warmer als normaal is gaan de bruggen niet meer dicht, als in de winter een blaadje op de rails ligt rijden de treinen niet, beetje regen en alles overstroomt en als er een vlok sneeuw valt is er code rood en heel NL ligt op zijn gat.

Precies andersom, Arthur! In minder ontwikkelde landen nemen ze het niet zo nauw met veiligheids- en andere normen, dus daar blijft alles min of meer werken (met nadruk op min of meer). Tot het van ellende uit elkaar valt. :lol:
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3040
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: Stremmingen, sluizen/bruggen en waterstanden

Berichtdoor Marie Christina » 27 Jul 2018, 10:48

Sinds jij er niet meer woont kan Nederland weinig goeds meer doen bij jou, wel Arthur?

Wel, laat ik dan vermelden dat ik zeer, zeer blij ben in Nederland te wonen en leven.
Waar we kunnen klagen over de warmte en het feit dat bruggen niet meer dicht gaan.
Omdat dat het enige is waar we over kúnnen klagen.

Wij hoeven ons niet druk te maken over een regering die het land failliet laat gaan.
Over mensen die dik in de 80 nog op straat souvenirs aan toeristen staan te verkopen omdat ze anders niks te vreten hebben.
Over stukken snelweg waar je dmv borden erop gewezen wordt dat je even 30 moet rijden omdat er asfalt mist, maar wat niet gerepareerd wordt omdat daar geen geld voor is.
Over het feit dat het prima wonen is in Griekenland mits je geld hebt.
Heb je dat niet heb je pech.

En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Maar dat doe ik niet.
Laat ik besluiten met dat ik tijdens mijn zeevaartcarrière in veel, heel veel landen geweest ben, maar dat ik het nergens beter vond dan in dat kleine klaaglandje van ons.

Ik gun je alle geluk in Griekenland.
Ben blij dat het je daar zo goed bevalt, maar hou alsjeblieft eens op met ons in te peperen in wat voor *plep* land wij leven.
Want dat is gewoon niet zo.
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Stremmingen, sluizen/bruggen en waterstanden

Berichtdoor kajoe » 27 Jul 2018, 11:17

nee warm bijna ieder hokje heeft airco,ik denk dat het aan de centrale afstands bediening ligt ,ver weg van de bruggen dus 1 brug in de problemen dan maar alles wel zo makkelijk .
als er gewoon een bedienaar op de brug zat kon die zelf e.v. de problemen zien aankomen of verhelpen ,maar ja die mensen hebben ze weg ge schopt .
kajoe
 
Berichten: 1369
Geregistreerd: 25 Apr 2015, 10:28
Woonplaats: terherne
ligplaats: terherne
info:

Re: Stremmingen, sluizen/bruggen en waterstanden

Berichtdoor Marie Christina » 27 Jul 2018, 11:27

Klopt.
Daar waar nog wel een mannetje of vrouwtje zit draait de brug nog wel, hoor.
Daar zorgt hij of zij wel voor.
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Stremmingen, sluizen/bruggen en waterstanden

Berichtdoor Arthur » 27 Jul 2018, 11:56

Marie Christina schreef:Sinds jij er niet meer woont kan Nederland weinig goeds meer doen bij jou, wel Arthur?

Wel, laat ik dan vermelden dat ik zeer, zeer blij ben in Nederland te wonen en leven.
Waar we kunnen klagen over de warmte en het feit dat bruggen niet meer dicht gaan.
Omdat dat het enige is waar we over kúnnen klagen.

Wij hoeven ons niet druk te maken over een regering die het land failliet laat gaan.
Over mensen die dik in de 80 nog op straat souvenirs aan toeristen staan te verkopen omdat ze anders niks te vreten hebben.
Over stukken snelweg waar je dmv borden erop gewezen wordt dat je even 30 moet rijden omdat er asfalt mist, maar wat niet gerepareerd wordt omdat daar geen geld voor is.
Over het feit dat het prima wonen is in Griekenland mits je geld hebt.
Heb je dat niet heb je pech.

En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Maar dat doe ik niet.
Laat ik besluiten met dat ik tijdens mijn zeevaartcarrière in veel, heel veel landen geweest ben, maar dat ik het nergens beter vond dan in dat kleine klaaglandje van ons.

Ik gun je alle geluk in Griekenland.
Ben blij dat het je daar zo goed bevalt, maar hou alsjeblieft eens op met ons in te peperen in wat voor *plep* land wij leven.
Want dat is gewoon niet zo.

Even voor de goede orde, ik woon in Nederland, als je goed leest in Brunssum, betaal braaf mijn belasting, mijn vaste lasten voor het huis enz, op Kreta ben ik alleen op vakantie een aantal maanden per jaar en geniet van het leven.
Geld heb ik niet, kan alles net bekostigen van een chauffeurs pensioentje en mijn AOW.
Wat ik wil zeggen is dat in NL heel vaak voor elke scheet iets niet rijd, vliegt of vaart, het zal in andere landen ook wel zo zijn maar dat is niet zo actueel.
Almost all old truckers survive cancer, but I am still fighting against it.
Gebruikers-avatar
Arthur
 
Berichten: 617
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 16:29
Woonplaats: Brunssum
ligplaats: Agios Nikolaos
info: Ik vaar met een houten kaik, een voormalige Griekse vissersboot.
6.50mx2.40mx0.70m

VorigeVolgende

Terug naar Hints en tips

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten