door eagle » 26 Jul 2018, 00:30
Hoe wij het doen;
Systeem met twee stuurpompen; Onder en Boven, met kleppenblok.
Onder: Vuldop zonder gaatje. Boven: Geen dop, maar slangpilaar 3/8 -8mm. Transparante slang 8mm naar plastic tankje met onder-aansluiting, en dop met gaatje.
Het vullen/ ontuchten:
Onder vullen en ontluchten via de cilindernippels, steeds bijvullen, dan 10 x van boord tot boord draaien. Onder geheel vullen tot de rand, en dop erop.
Boven: Vullen via het pomp-gat. Ontluchten door 10x boord tot boord draaien. Steeds bijvullen. Dan de slangpilaar in het pompgat plaatsen (ipl v de dop..).
Slang aanbrengen. Tankje hoog houden. Vullen tot 1/2. Weer aantal keren bb sb bb ... draaien, boven en ook onder (2e man), tot er geen luchtbellen meer door de slang naar boven komen. Tankje 1/2 gevuld houden.
Nu mag het tankje zowel boven, gelijk, of onder de bovenpomp worden bevestigd; De luchtdruk (ca 1 bar) zorgt nu voor 100% gevuld blijven van het systeem.
(Theoretisch mag het tankje zo,n 12 meter onder de pomp zitten, bij een soortelijk gewicht van 0,8 vd olie...)
Persoonlijke voorkeur: Als het kan; net iets boven de pomp...
Tankje in het begin even in de gaten houden: De buitentemperatuur tijdens vullen bepaalt oa hoveel het peil later nog stijgt/ daalt. Aanpassen op 1/2 vol gemiddeld.
Gr, Eagle