Stremmingen, sluizen/bruggen en waterstanden

Stremmingen, sluizen/bruggen en waterstanden

Berichtdoor Boekanier » 26 Jul 2018, 08:04

Hallo,

Ben benieuwd of jullie mij kunnen helpen.

Wij liggen momenteel in Muiden en vertrekken straks naar Vinkeveen. Wij willen een stukje over de Vecht dan bij Weesp het ARK op en thv Nieuwersluis erin naar Vinkeveen.

Dan was de planning om morgen van Vinkeveen het ARK op en bij Nieuwegein de sluis door om binnendoor de Passantenhaven van Vreeswijk aan te doen om de dag erna er bij de sluis uit te gaan en via Vianen naar beneden naar Gorinchem te varen.

Weten jullie of deze route nu met de warmte, waterstanden enz enz mogelijk is of dat ik onze route aan moet passen? Wij moeten as zondag weer terug zijn in Dordrecht.. ik hoop dat jullie mij kunnen helpen of goede websites kunnen aanraden die ik kan raadplegen of de gekozen route mogelijk is..

Bvd
Gr. Natasja

Eemskruiser "Barca"
Bouwjaar 1979
8.75 x 2.95 x 2.30 x 0.85

Do the day and let the day do you.
Gebruikers-avatar
Boekanier
 
Berichten: 296
Geregistreerd: 16 Aug 2014, 23:22
Woonplaats: Dordrecht
ligplaats: Dordrecht aan het Wantij
info:

Re: Stremmingen, sluizen/bruggen en waterstanden

Berichtdoor bas » 26 Jul 2018, 09:57

Ik vertrek net uit utrecht, met een half uurtje steken we het kanaal over en dan binnendoor via vreeslijk door naar Vianen en dan over het merwedekanaal door naar hardinxveld.

Met 27 meter tjalk en 0.8diepgang en vooralsnog ziet het er naar uit dat het gaat lukken. E.e.a. zal ook nog wel van het tijdstip afhangen. Begreep net van de brugwachter dat gistermiddag zijn brug in storing ging vanwege de warmte.

Enige stremmingen die ik tot nu toe weet zijn Amsterdam oost en West route en leidsche rijn
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1507
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: Stremmingen, sluizen/bruggen en waterstanden

Berichtdoor bas » 26 Jul 2018, 10:44

Laat maar. Kom net achteruit sluis Nieuwegein uit omdat vreeslijk gestremd is tot half 5 vanmiddag. Grote sluis Vianen draait ook beperkt ( om de 2 uur)
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1507
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: Stremmingen, sluizen/bruggen en waterstanden

Berichtdoor kajoe » 26 Jul 2018, 12:09

ga eens even naar de side van rijks waterstaat ,zoek water en daar verder naar scheepvaart berichten ,altijd prijs ,zelfs stremmingen in de omliggende landen !!!!
linken plaatsen is nog iets te ver voor mij.
kajoe
 
Berichten: 1369
Geregistreerd: 25 Apr 2015, 10:28
Woonplaats: terherne
ligplaats: terherne
info:

Re: Stremmingen, sluizen/bruggen en waterstanden

Berichtdoor Noordvaarder » 26 Jul 2018, 14:37

bas schreef:Laat maar. Kom net achteruit sluis Nieuwegein uit omdat vreeslijk gestremd is tot half 5 vanmiddag. Grote sluis Vianen draait ook beperkt ( om de 2 uur)

Schijnbaar heb je er weinig last van gehad,want je vaart nu al Gorinchem binnen via de Linge.
Noordvaarder
 

Re: Stremmingen, sluizen/bruggen en waterstanden

Berichtdoor bas » 26 Jul 2018, 15:21

Qua tijd niet nee. Via het AR is ook sneller naar Vianen. Dachten alleen de de toerist uit te hangen 3n over Vreeswijk te gaan maar dat feest ging ff niet door. En bij Vianen ook maar een kwartiertje hoeven wachten dus viel alles mee.
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1507
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: Stremmingen, sluizen/bruggen en waterstanden

Berichtdoor Boekanier » 26 Jul 2018, 16:30

Heb net de Zuidersluis gebeld die schut morgen gewoon de hele dag. Alle bruggen in Nieuwegein ook. Hij raadde echter aan om zodra we in de Passantenhaven in Nieuwegein liggen te bellen met de Koninginnesluis om te weten te komen hoe laat ze schutten want dat doen ze maar twee kwee per dag. Dan bel ik morgen ook gelijk voor de sluis in Vianen en de bruggen tot Gorinchem. Als dat een probleem wordt dan nemen we de Lek naar Dordrecht.. wel een eind maar geen problemen met bruggen/sluizen..
Gr. Natasja

Eemskruiser "Barca"
Bouwjaar 1979
8.75 x 2.95 x 2.30 x 0.85

Do the day and let the day do you.
Gebruikers-avatar
Boekanier
 
Berichten: 296
Geregistreerd: 16 Aug 2014, 23:22
Woonplaats: Dordrecht
ligplaats: Dordrecht aan het Wantij
info:

Re: Stremmingen, sluizen/bruggen en waterstanden

Berichtdoor R.C.Grootveld » 26 Jul 2018, 17:43

kajoe schreef:ga eens even naar de side van rijks waterstaat ,zoek water en daar verder naar scheepvaart berichten ,altijd prijs ,zelfs stremmingen in de omliggende landen !!!!
linken plaatsen is nog iets te ver voor mij.

Teletekst laat ook een hoop zien, is ook een app voor
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: Stremmingen, sluizen/bruggen en waterstanden

Berichtdoor bas » 26 Jul 2018, 18:03

Heb net de Zuidersluis gebeld die schut morgen gewoon de hele dag. Alle bruggen in Nieuwegein ook. Hij raadde echter aan om zodra we in de Passantenhaven in Nieuwegein liggen te bellen met de Koninginnesluis om te weten te komen hoe laat ze schutten want dat doen ze maar twee kwee per dag. Dan bel ik morgen ook gelijk voor de sluis in Vianen en de bruggen tot Gorinchem. Als dat een probleem wordt dan nemen we de Lek naar Dordrecht.. wel een eind maar geen problemen met bruggen/sluizen..


Alles valt of staat een beetje met de tijden dat je ergens bent. Zuidersluis Nieuwegein draaide vandaag de gehele dag, wij waren daar vanmorgen om een uur of half 11 en toen ging de Koninginnesluis Vreeswijk pas om half 5 vanmiddag weer schutten. Vermoed dus dat de 2e schutting van de dag 's ochtends vroeg ergens is.
Grote sluis Vianen draait beperkt momenteel. Van buiten naar binnen op de even hele uren, van binnen naar buiten op oneven hele uren. Daarna draait alles normaal vooralsnog.
Maar als die tijden niet aansluiten lig je met een beetje pech dus 2 uur voor Vianen te wachten.

Morgen is het volgens mij ergens rond 7 uur hoog water Vreeswijk, Als je dan de vroege schutting van de Koninginnesluis pakt dan tokkel je de hele Lek stroompje mee ( zal nu niet heel veel zijn maar toch) naar beneden en ben je bijtijds in Dordt om op een terras plaats te nemen ;)
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1507
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: Stremmingen, sluizen/bruggen en waterstanden

Berichtdoor luukie25 » 26 Jul 2018, 19:41

Zo lag ik afgelopen dinsdag vast in A'dam. Kon ik gelukkig om 445 's ochtends door de Overtoombrug. Gevolg was voor 6 uur in de Oranjesluizen en de hele ochtend het Markermeer over. 's middags on 15 uur heerlijk op de Kreupel aan een anker biertje.
luukie25
 
Berichten: 136
Geregistreerd: 27 Sep 2015, 12:44
ligplaats: Aalsmeer
info:

Volgende

Terug naar Hints en tips

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten