Is hetgeen dat tegen het staande multiplex schot gemonteerd zit,een oud gedeelte van een gland?
Ik heb helaas geen idee, maar wat je laat zien lijkt inderdaad erg op hoe het eruit ziet.
Is dat gewoon de wierpot voor het koelwater van de motor?
Ja, als het goed is wel. Er gaan 1 slang van de buitenzijde naar de wierpot en vervolgens een slang van de wierpot naar de motor.
Weet je heel heel zeker dat er verderop op de askoker niet nog ergens een smeernippel verborgen zit?
Ik heb nergens een smeernippel kunnen vinden. Het achter gedeelte blijft ook heel koel, beetje de temperatuur van het water.
Vervolgens heb ik met een waterpomptang meer druk gezet tot ik daar ook redelijk wat weerstand kreeg.
ok dat ik dus niet meer dan 100 gram heb gesmeerd, is dat voldoende?
Dat is niet de methode zoals het hoort.
Het geeft namelijk niet,alsd er een beetje water uit drupt.
Dat is een teken dat het koel blijft.Zolang het er niet uitgutst ,is er niets aan de hand.
Voorlopig maar geen vet erbij,want wie weet pakt dat verkeerd uit.
Het "blauwe ding",waar @bas het over heeft,is een homokineet koppeling oftewel een "Python drive".
marcelNL schreef:Ik heb dus toch een vermoeden dat of het vet weg loopt door het warm worden of dat er gewoon nog steeds niet genoeg vet in zit.
Wat ik mij een beetje ga afvragen is , wat is je snelheid bij een toertal van 3800 toeren?
En wat is je reductie van de keerkoppeling?
marcelNL schreef:Of dat ligt aan het warm worden van dit onderdeel is even de vraag. Het warm worden zelf vind ik ook niet zon probleem, maar wel de schade die ik ermee kan veroorzaken als ik door blijf varen op deze manier.
Je had eerder in een topic een zingend/jankend geluid, is dat nog?
Hoe warm word je stuwdruklager?
Maar nogmaals de vraag, wat is de reductie van de keerkoppeling?
Een kapotte lager zoals je eerder aangaf, is dat nog waarschijnlijk?
Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 90 gasten