Henkvd en varg; dank jullie!
Peter; er stond al bij dat de oliedrukmeter nog niet is aangesloten
Amersfow, dank je. En kijk ook nog even wat er allemaal op het display te zien is. Het is geen navigatie. De vergelijking met een navigatie gaat dan ook mank.
Het display toont:
-Snelheid (tov land) met een resolutie van 0,1km/h, en ook nog eens heel erg stabiel itt wat je vaak op je telefoon heen en weer ziet schieten (lijkt vaak nergens op en is meestal boven de 10km/h niet meer in 0,1km/h resolutie)
-Dagteller van de afgelegde afstand, in meters (en ja, zo nauwkeurig kan dat als je je verplaatst)
-Totaalteller, nu bijna 1000km gevaren sinds ik 'het ding' in de boot heb. Niet heel veel inderdaad, veel korte stukjes
-Laadstroom van de dynamo (via een shunt dus niet via dikke kabels het dash in)
-Spanning van de startaccu
-Datum/Tijd, en koers
En dan niet te zien maar wel aanwezig: schrijven van GPS logfile, voor visualisatie in Google Earth.
De dikgedrukte dingen doe je op je telefoon niet, of als het kan, (snelheid, afstand, koers) heel slecht en met veel gepiel.
Eigenlijk begon het omdat ik de laadstroom wilde kunnen aflezen zonder met 50mm2 mijn dashboard in te hoeven (100A Dynamo) en ik de commercieel verkrijgbare stroom meters met externe shunt te duur vond voor wat ze bieden. En toen dacht ik "wat wil ik er dan allemaal op?". En zo is het gekomen.
Alles in km/h en niet in knopen en nautical miles, want de kaarten die ik heb zijn ook in km, snelheidsbeperkingen zijn in km/h en ik ken kilometers en km/h. Knopen zitten op je shirt en nautical miles zijn voor zeeschepen.