anwb binnenwaterkaart app probleem

communicatie en navigatie apparatuur

Re: anwb binnenwaterkaart app probleem

Berichtdoor Klaver vier » 06 Jul 2018, 20:56

Nog een keertje over het pijltje en de kaart van de week weer de app aan gehad,de kaart op zijn kop en het pijltje in tegenover gestelde richting.
Maar nu nog mooier bijna op de eindbestemming en de kaart draait zonder dat ik wat doe in de goede richting en de pijl ook,beniewd wat de volgende verrassing wordt,sog wordt ook niet aangegeven,staat wel aangevinkt
Kortom de app is in al de jaren dat ik hem gebruik nog nooit zo slecht geweest.
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
 

Re: anwb binnenwaterkaart app probleem

Berichtdoor henkvd » 06 Jul 2018, 22:25

Ik denk dat de app bouwer nog wat moeite heeft om wat de GPS in de diverse apparaten precies uitgeeft, dit is kennelijk geheel niet onder controle, maar het duurt wel lang voor het opgelost is, heeft die knakker geen facebook, even wat haast en druk er op zetten, tot nu toe is het voor de meeste apparaten weggegooid geld.

Als druk middel goed keuring app bij iTunes en Google store aan de kaak stellen.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4464
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: anwb binnenwaterkaart app probleem

Berichtdoor Klaver vier » 06 Jul 2018, 22:41

Ze blijven zeggen de app moet worden bijgewekt om met ios 11 te werken
En op mail waarin ik stel geef mijn geld maar terug reageren ze niet,maar dat had ik ook niet verwacht
Gr René
Klaver vier
 

Re: anwb binnenwaterkaart app probleem

Berichtdoor henkvd » 06 Jul 2018, 23:37

ter info

iOS 11 verscheen in september 2017 en op tal van Android toestellen werkt het ook niet


Al is het simpel op te lossen als app bouwer, reken zelf in de app de cog en sog uit, en dan werkt het overal gewoon zoals het zou moeten, maar kennelijk is alleen het financiele gedeelte van eigenaar gewisseld en is het onderhouden van de app een struikelblok.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4464
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: anwb binnenwaterkaart app probleem

Berichtdoor G.brul » 06 Jul 2018, 23:59

Er is een nieuwe versie van de app in de app store. Misschien daar de problemen in opgelost?
G.brul
 
Berichten: 61
Geregistreerd: 02 Jan 2012, 12:27
Woonplaats: Almere
ligplaats: Zeewolde
info: Doerak 780AK uit 1969.

Re: anwb binnenwaterkaart app probleem

Berichtdoor bas » 08 Jul 2018, 11:12

Zit nu ff te spelen met Riverguide Recreant. Kwam iemand van de week mee en ziet er ook wel leuk uit. Draait alleen een beetje traag op de telefoon maar dat zou rustig aan mijn telefoon kunnen liggen.

Voor mijn info: Kun je de ANWB app en/of software ook aan AIS koppelen en anderen zien? Ik ben niet bekend met de app
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1507
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: anwb binnenwaterkaart app probleem

Berichtdoor Klaver vier » 08 Jul 2018, 11:37

Bas je kan geen andere zien,en de punt waar je zelf vaart klopt negen van de tien keer niet
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
 

Re: anwb binnenwaterkaart app probleem

Berichtdoor Gert_G » 09 Jul 2018, 19:39

Beste mensen,
Ik denk dat ik de oplossing van het probleem heb gevonden. ;) Ik gebruik sinds kort de Garmin GLO , verbonden via Bluetooth met mijn Apple iPad. Werkt perfect. Hierbij de link: https://buy.garmin.com/nl-NL/NL/p/109827. Kost €99,00 maar het werkt perfect en heb dus op de roerstand mijn actuele positie. De kaart is NOORD georiënteerd maar de koerswijzer (bij mij rood) en de koerslijn zijn goed weergegeven, en bevinden zich midden op de kaart. Geen papieren kaart meer nodig dus. Succes!
Gert_G
 
Berichten: 11
Geregistreerd: 03 Jun 2018, 10:44
ligplaats: Waspik
info: Super Lauwersmeer 11.90

Re: anwb binnenwaterkaart app probleem

Berichtdoor Klaver vier » 10 Jul 2018, 08:56

Ik vindt niet dat je de oplossing hebt gevonden ,je gebruikt immers heel iets anders en nog veel te duur ook,voor mij tenminste voor die maand dat ik het gebruik
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
 

Re: anwb binnenwaterkaart app probleem

Berichtdoor Noordvaarder » 10 Jul 2018, 15:09

bas schreef:Zit nu ff te spelen met Riverguide Recreant. Kwam iemand van de week mee en ziet er ook wel leuk uit. Draait alleen een beetje traag op de telefoon maar dat zou rustig aan mijn telefoon kunnen liggen.

Alleen de naam al,waarom geen RivierGids,het gaat toch om Nederlandse kanalen en rivieren?
En voor de rest vind ik het veel te traag, het draaid als "dikke stront in een trechter" .
Bijna niks werkt er,als je geen account aanmaakt.
Schijnbaar zijn ze gek op accounts.
Zelfs de instellingen werken niet,zonder een account te hebben aangemaakt.
Voor de ontwikkelaar is er nog een hoop te doen,om het fatsoenlijk aan de draai te gaan krijgen.
Heb het dan ook gauw weer verwijderd,en zie geen noodzaak om weer te installeren.

Gert_G schreef:Beste mensen,
Ik denk dat ik de oplossing van het probleem heb gevonden. ;) Ik gebruik sinds kort de Garmin GLO , verbonden via Bluetooth met mijn Apple iPad. Werkt perfect. Hierbij de link: https://buy.garmin.com/nl-NL/NL/p/109827. Kost €99,00 maar het werkt perfect en heb dus op de roerstand mijn actuele positie. De kaart is NOORD georiënteerd maar de koerswijzer (bij mij rood) en de koerslijn zijn goed weergegeven, en bevinden zich midden op de kaart. Geen papieren kaart meer nodig dus. Succes!

Wat jij gevonden hebt,is niets meer en niets minder,dan een Bluetooth GPS ontvanger,vermoedelijk van het merk GNS,maar dan in een ander jasje. http://www.gns-gmbh.com/index.php?id=233&L=1%5C%27a%22
Het is een preciezere GPS ontvanger,dan dat er in je telefoon zit,wat gebaseerd is op A(ssisted)-GPS.Er zit namelijk geen chip in de telefoon,zoals bij een echte GPS ontvanger,vandaar dat het bij jou nu wel goed loopt.Nadeel is,dat je het apparaat dient op te laden,maar mogelijk kun je het ook via een laadkabel direct op een 12volts stopcontact kan aansluiten. Met een laadkabel van en Mio of een Navigon of een TomTom,moet zoiets wel lukken denk ik.

Klaver vier schreef:Ik vindt niet dat je de oplossing hebt gevonden ,je gebruikt immers heel iets anders en nog veel te duur ook,voor mij tenminste voor die maand dat ik het gebruik
Gr René ( klaver vier)

In principe is zoiets wel een oplossing,want je "speeltje" heeft geen GPS ontvanger,maar een A-GPS chip,die van externe bronnen gebruik maakt,en niet de signalen direct van de GPS sateliet krijgt. Het heeft zowel voordelen als nadelen,zie bovenstaande.
En dat het te duur is,is je eigen opvatting.
Men kan ook zeggen,dat je een te dure boot hebt,weant je kunt ook varen met een 7 meter kajuit waar geen IVECO blok in ligt,maar waar een bbmotor aan hangt.
Het is maar net waar je iets aan uit wilt geven.Zo ontvangertje is zijn geld dubbel en dwars waard,maar voor jou te duur,zo blijkt.
Het is je eigen interpretatie,die niet door iedereen wordt gedeeld.
En qua "speeltje" kun je het ook doen met een Nokia 6,dat een scherm heeft van 5,5 inch,en beduidend minder kost,waar de ANWB app wel op werkt, dan een iPhone die beduidend meer kost,en waar de app voor geen meter op draaid.
Dus jou term over te duur,kun je beter slaan op je toestel,en niet op de app.
Het is een karaktertrek van een Nederlander: " we willen alles hebben,maar het mag niks kosten".
Vooral het virtuéle moet het vaak ontgelden.
Software,liefst een crack,maar brood kan niet duur genoeg zijn. ;)
Noordvaarder
 

VorigeVolgende

Terug naar Elektronica

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten