Beste leden,
Graag jullie advies.
Twee jaar geleden heb ik mijn Aluminium Verhoefkruiser ge-hermotoriseerd.
Hierbij de 55pk Volvo Penta benzine motor vervangen door een Mitsubishi (SAMOFA) 55pk diesel motor.
De aandrijving ging via een Volvo Penta AQ100 sterndrive.
Gezien het andere karakter van de dieselmotor, heb ik ook de sterndrive laten vervangen.
De aandrijving gaat nu via een Volvo Penta SP-A1 sterndrive. Een zeer goede combinatie!
Nu het probleem:
De keerkoppeling (in de sterndrive) ratelt alsof het een lieve lust is!
Ik heb een filmpje op YouTube gezet: https://www.youtube.com/watch?v=OBdcKcYvVhE
Daarnaast:
De keerkoppeling schakelt pas na 5 seconden in de vooruit.
Terug naar de vrijloop gaat goed, doorschakelen naar de achteruit gaat ook trefzeker.
De morse handel is opnieuw opgebouwd. De schakelkabel is eveneens nieuw.
De inbouw is gedaan door Drinkwaard Jachtservice in Sliedrecht.
Het geheel heeft na oplevering ongeveer 40uur gedraaid.
Wat te doen?