Fishfinder / dieptemeter

communicatie en navigatie apparatuur

Fishfinder / dieptemeter

Berichtdoor Dave1975 » 18 Jun 2018, 17:22

Ik zou graag een dieptemeter op de boot hebben echter weet niet waarom maar het schijnt dat fishfinders goedkoper zijn. voorbeeld : http://www.roven.nl/lowrance-hook2-4x-b ... immer.html

Nu mijn vraag is kunnen al deze fishfinders en dieptemeters geïnstalleerd worden doormiddel ze op de bodem van mijn polyester boot te verlijmen of moet ik daarvoor een aparte sensor hebben? Indien dat zo is, werkt dan zelfs de water temperatuur meter juist?
Dave1975
 
Berichten: 53
Geregistreerd: 15 Apr 2018, 20:45
ligplaats: maastricht
info:

Re: Fishfinder / dieptemeter

Berichtdoor henkvd » 18 Jun 2018, 19:33

De transducer van de link, dien je aan de spiegel van de boot te monteren, door z'n vorm maar ook breedte van de hoek van het sonar signaal is deze niet geschikt om binnen op de bodem te plakken.
zie installation manual Bullet Skimmer

https://downloads.lowrance.com/#000-14012-001
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4464
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: Fishfinder / dieptemeter

Berichtdoor Dave1975 » 18 Jun 2018, 20:07

Ok, dankjewel. Maar welke werken dan wel zo. Zou ideaal zijn zonder te boren...
Dave1975
 
Berichten: 53
Geregistreerd: 15 Apr 2018, 20:45
ligplaats: maastricht
info:

Re: Fishfinder / dieptemeter

Berichtdoor eagle » 18 Jun 2018, 21:58

Wij hebben deze zg transom-mount gevers al vaak direkt op de binnenzijde van de polyester romp gelijmd met epoxy-lijm.

We schuren met grof 80..100 de onderkant van de gever ruw, schuren de gelcoat weg, en lijmen de gever in een kwak epoxy direct op het laminaat.

Romp moet wel van volglas zijn; Sandwich gaat niet..

Temperatuur van de Romp wordt aangegeven. (niet van het water)

Gr, Eagle
eagle
 
Berichten: 978
Geregistreerd: 30 Apr 2012, 18:04
ligplaats:
info:

Re: Fishfinder / dieptemeter

Berichtdoor PARO » 18 Jun 2018, 22:22

Dave1975 schreef:Ik zou graag een dieptemeter op de boot hebben echter weet niet waarom maar het schijnt dat fishfinders goedkoper zijn. voorbeeld : http://www.roven.nl/lowrance-hook2-4x-b ... immer.html

Nu mijn vraag is kunnen al deze fishfinders en dieptemeters geïnstalleerd worden doormiddel ze op de bodem van mijn polyester boot te verlijmen of moet ik daarvoor een aparte sensor hebben? Indien dat zo is, werkt dan zelfs de water temperatuur meter juist?


Een fishfinder is geen dieptemeter, er komt van alle overbodig spul op uw scherm. Ik heb ooit de fout gemaakt, gelukkig kunnen teruggeven en een ECHTE dieptemeter aangschaft.
Voor het kleven hebt ge het juiste antwoord al gekregen. Succes
PARO
 
Berichten: 263
Geregistreerd: 11 Dec 2013, 23:31
ligplaats:
info:

Re: Fishfinder / dieptemeter

Berichtdoor Dave1975 » 19 Jun 2018, 01:43

Ok dankjewel. Ik ga er naar zoeken.

Heb idd geen fishfinder nodig maar als ze ook nog de diepte aangeven is het mij prima. Gaat me erom dat ik niet vast kom te zitten als ik weer eens meen dat het wel mogelijk is ;)
Dave1975
 
Berichten: 53
Geregistreerd: 15 Apr 2018, 20:45
ligplaats: maastricht
info:


Terug naar Elektronica

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten