Als die camera's werken vind ik dat idee van quichot wel wat.
Elk motorbootje een chip met kenteken.
Boetes, vaarwegbelasting, brug-/sluisgeld, milieuheffing....alles gelijk via dat chipje te regelen.
jkos schreef:In het kort: een registratienummer mag, in tegenstelling tot een kentekennummer van een motorvoertuig, niet gebruikt worden om een proces-verbaal op te maken. De bestuurder van een snelle motorboot dient eerst staande te worden gehouden. “Staande houden” dient om de identiteit van de verdachte vast te stellen, pas dan kan er een proces-verbaal worden opgesteld.
Het registratienummer wordt wel opgenomen in het proces-verbaal.
Over AIS: via jurisprudentie is het nu dusdanig geregeld dat AIS niet aan de oorsprong mag liggen van een proces-verbaal.
Je kunt dus als “diender” niet zeggen dat je aan de hand van het AIS signaal de snelheid hebt vastgesteld.
De rechter heeft bepaald (jurisprudentie) dat dit “rechtsongelijkheid” zou zijn. Immers iemand met AIS zou dan makkelijker te traceren zijn, en dat mag dus niet.
Marie Christina schreef:Of bedoel jij nu een andere Raad?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 66 gasten