Ahoy

Re: Ahoy

Berichtdoor Mopolcamper » 14 Jun 2018, 09:30

Ja, maar Jan Hogenberg weet ook echt wel wat hij doet!
Mopolcamper
 
Berichten: 576
Geregistreerd: 20 Jan 2012, 11:39
ligplaats:
info:

Re: Ahoy

Berichtdoor Martine » 14 Jun 2018, 10:05

Dank nogmaals allen, ik zal de adviezen ter harte nemen, alleen weet ik niet hoe ik er luchtdruk op kan zetten, behalve zelf blazen dan op dat vieze tankje van de koelvloeistof.... (moet ik ook nog schoonmaken ...) De werfmeneer gaat het over een lengte van ongeveer 50 cm met epoxy+matjes plakken. Dat moest ik ook overslaan met de eerste laag verf. Maar toen ie net uit het water was stroomde het water alleen uit dat gaatje, terwijl de rest droog bleef. Over de hele lengte en omtrek van de buizen heb ik met een krabber flink gemept en geprikt om te controleren of ie ergens krokant is, maar overal keihard. Ook vlak naast het gaatje, zit er geen beweging in. En met het werken onder de boot kon ik me er ook aan ophijsen... Eigenlijk denk ik dat het wel meevalt. De eerste jaren kom ik ws. niet verder dan kanalen en een enkel meer, dus echt bevreesd ben ik niet als het weer misgaat. (vroeger had ik al eens een boot gekocht in Zutphen, midden op de IJssel schee die er mee uit terwijl aan beide kanten vrachtschepen aankwamen. Kijk, dat wil ik ècht liever niet nog eens meemaken..

Jack, gister heb ik nog even gelezen over je reizen op je site, gaaf man ! Dat wil ik dus ook graag meemaken, Frankrijk, in tunnels, sluizen, kanalen, dorpjes bekijken, lekker ontspannen, afgewisseld met avonturen. Dat de koeling het begaf zie ik niet meer als pech, maar als een zegen, want zodoende lig "ik" ;) nu al op de kant en is het onderwaterschip alvast gedaan. Anders had ik daar tegenaan gehikt tot het najaar. Het was heul zwaar werk, en vies ! maar bezig zijn op die werf, dat heeft toch wel iets aanstekelijks, een profi gevoel, je bent schipper en je zorgt voor je boot.

Nu ik aan het "opbouwen" ben begonnen is de druk van de ketel. Een laag kan er op een dag gemakkelijk opkomen, en zo vies wordt je er niet van. (wel een beetje highhh, haha)

Ja, Mopolcamper, idd. Volste vertrouwen in hem.
Gebruikers-avatar
Martine
 
Berichten: 36
Geregistreerd: 10 Jun 2018, 16:08
ligplaats: Bed en bank
info: Boer'n mestpraam

Vorige

Terug naar Even voorstellen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten