kwaliteit verschil lak

opknappen, schilderen, isoleren, beglazing, raamrubbers pees

Re: kwaliteit verschil lak

Berichtdoor Marie Christina » 14 Mei 2018, 22:05

Ja, dat klinkt dan wel weer plausibel.
Ik zou je de prijzen niet kunnen vertellen.
Als ik goeie verf nodig heb ga ik daar heen en ben een kwartiertje later weer thuis.
Met verf en goed advies over de voorbehandeling en de manier van aanbrengen.
En ik ben ook nog eens zo'n ouderwetse sukkel die het de middenstander gunt.

Geen idee of er prijsverschil is met de webshop.
Ik heb er nooit op gekeken.
Mijn ervaring met stenen winkels en hun webwinkel is dat de webwinkel een beetje goedkoper is en dan inclusief de verzendkosten net zo duur als de stenen winkel.
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: kwaliteit verschil lak

Berichtdoor jade » 14 Mei 2018, 22:41

Er zit toch een serieus prijsverschil in de shop of webshop.
En vandaag besteld is morgen in huis, daar hoef je het ook niet om te laten.
Haal dan wel weer de rest van de spulletjes gewoon in de winkel, je wil toch zien en voelen wat je op je scheepje monteert.
jade
 
Berichten: 243
Geregistreerd: 30 Aug 2014, 19:18
ligplaats: Giethoorn
info:

Re: kwaliteit verschil lak

Berichtdoor Amersfow » 15 Mei 2018, 07:31

Tja, alles heeft zijn prijs; ik ga voor functionaliteit. Off-topic; Had een defecte toerenteller op mijn dieseltje; kon deze kopen:

https://www.georgekniest.nl/catalogus/s ... renteller/

of deze

https://www.aliexpress.com/item/Diesel- ... 4c4dYyt3F3

En het is de laatste geworden. Wat mij betreft superieur, volledig electronisch. Heel makkelijk te calibreren, niet met onhandige schroefjes. En na calibratie klopt het hele toerenbereik, van stationair tot max.

Duurzaamheid afwachten; maar die Vetus is 67 motoruren meegegaan.
Gebruikers-avatar
Amersfow
 
Berichten: 1839
Geregistreerd: 27 Jan 2012, 10:49
ligplaats:
info:

Re: kwaliteit verschil lak

Berichtdoor Hooveld960 » 15 Mei 2018, 12:13

Voor de bootbezitters uit de regio Friesland een tip, Verfgroothandel.nl, Schrijnwerkersstraat 7-a te Sneek.

Van hun website:

International Paint is het grootste jachtlakken-merk van de wereld, en dat wordt je niet zomaar natuurlijk. Sinds 2012 zijn de verven van Sikkens Yachtpaint deel gaan uitmaken van International, wat geleid heeft tot de vermaarde International Paint Super Gloss HS, inmiddels een begrip als aflak onder vele botenbezitters. Net als de antifouling van International, die al jaren toonaangevend is, met soorten als de Interspeed en de Micron. Wij van Verfgroothandel.nl zijn flagship store van International verf, wat inhoudt dat wij alles voorradig hebben, en ook een hoge technische kennis van de producten bezitten.

Maar ook verkopen zij vrijwel alle producten van Epifanes, de IJssel Coatings, Hydrant, en nog veel meer.

Je kunt bestellen via de webshop, maar er ook voor kiezen om het af te halen.

Zouden zij, als flagshipstore van International, zich nou echt schuldig maken aan het via de webshop aanbieden van mindere kwaliteit als bij afhalen? Ik weet het niet hoor.

Ik heb zelf nog geen ervaring met het verven van m'n boot. Ik heb bovenstaande info gevonden middels google, maar omdat ik op een steenworp afstand van Sneek in een jachthaven lig lijkt mij dit een ideale zaak om in de toekomst m'n bootverf te halen en ook meteen deskundig advies te krijgen.

Nu meteen een vraagje over de bootlakken van International. Je hebt Super Gloss HS (ong. 25 euro per 0,75 ltr.) en Toplac (ong. 35 euro per 0,75 ltr.). Beide 1-component bootlakken.
Nu denk ik als leek, de duurdere zal ook wel beter zijn, maar wat zijn jullie ervaringen?

Groeten Jan (Hooveld960)
Groeten Jan
==========
Hooveld960
==========
Gebruikers-avatar
Hooveld960
 
Berichten: 793
Geregistreerd: 30 Apr 2018, 10:18
ligplaats: Sneek
info:

Re: kwaliteit verschil lak

Berichtdoor jade » 15 Mei 2018, 16:34

Heb bij de verfgroothandel Sneek al meerdere malen besteld.
O.a. Owatrol c.i.p. En Danboline van International.
Yachtprimer van International, nooit problemen mee gehad zowel niet met levering en ook niet gemerkt dat het van andere kwalitiet was.
Wat ik mij inderdaad ook niet kan voorstellen bij deze zaak.
jade
 
Berichten: 243
Geregistreerd: 30 Aug 2014, 19:18
ligplaats: Giethoorn
info:

Re: kwaliteit verschil lak

Berichtdoor Rene » 15 Mei 2018, 17:38

Amersfow schreef:Tja, alles heeft zijn prijs; ik ga voor functionaliteit. Off-topic; Had een defecte toerenteller op mijn dieseltje; kon deze kopen:

https://www.georgekniest.nl/catalogus/s ... renteller/

of deze

https://www.aliexpress.com/item/Diesel- ... 4c4dYyt3F3

En het is de laatste geworden. Wat mij betreft superieur, volledig electronisch. Heel makkelijk te calibreren, niet met onhandige schroefjes. En na calibratie klopt het hele toerenbereik, van stationair tot max.

Duurzaamheid afwachten; maar die Vetus is 67 motoruren meegegaan.


Grappig, toevallig 2 dagen geleden dezelfde gekocht bij Alie :D, alleen met zwarte rand.
Leuk om te horen dat hij het goed doet. levensduur, tja, afwachten, Vetus toerenteller zal ook wel uit een van die landen komen, dus....

René
Zij wilde de wereld zien, Hij installeerde google earth
Gebruikers-avatar
Rene
 
Berichten: 393
Geregistreerd: 12 Dec 2013, 10:00
ligplaats: Giethoorn.
info:

Re: kwaliteit verschil lak

Berichtdoor Melvin » 13 Jun 2018, 16:49

jade schreef:Heb bij de verfgroothandel Sneek al meerdere malen besteld.
O.a. Owatrol c.i.p. En Danboline van International.
Yachtprimer van International, nooit problemen mee gehad zowel niet met levering en ook niet gemerkt dat het van andere kwalitiet was.
Wat ik mij inderdaad ook niet kan voorstellen bij deze zaak.


Ik heb recent te horen gekregen dat de Danboline van International geschrapt gaat worden. Wel jammer want het is een prima product! Produceert waarschijnlijk niet genoeg omzet voor Akzo.
Melvin
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 13 Jun 2018, 15:52
ligplaats: Harlingen
info:

Re: kwaliteit verschil lak

Berichtdoor Hooveld960 » 14 Jun 2018, 10:17

Nog iemand een antwoord op een vraag die ik in dit topic een tijdje geleden stelde?

Nu meteen een vraagje over de bootlakken van International. Je hebt Super Gloss HS (ong. 25 euro per 0,75 ltr.) en Toplac (ong. 35 euro per 0,75 ltr.). Beide 1-component bootlakken.
Nu denk ik als leek, de duurdere zal ook wel beter zijn, maar wat zijn jullie ervaringen?
Groeten Jan
==========
Hooveld960
==========
Gebruikers-avatar
Hooveld960
 
Berichten: 793
Geregistreerd: 30 Apr 2018, 10:18
ligplaats: Sneek
info:

Re: kwaliteit verschil lak

Berichtdoor Marie Christina » 17 Jun 2018, 14:01

Ik gebruik al jaren Super Gloss.
Kan er eigenlijk weinig nadelen over melden.
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: kwaliteit verschil lak

Berichtdoor Daxiepaks » 15 Jul 2018, 10:32

Ondertussen zijn we er eigenlijk , qua lak, nog niet uit ...

Als onervaren schilders opteren we voor een 1K lak ...Maar kunnen / mogen we al volgende merken als evenwaardig beschouwen (want er zit wel een serieus prijsverschil op) :

-International
- De Ijssel
- Hydrant
- Nelf
- Epines

We willen een witte strakke hoogglans, liefst zo kwalitatief mogelijk voor een 1K lak (kras en uv bestendig).

mvg
Daxiepaks
 
Berichten: 329
Geregistreerd: 19 Jul 2016, 11:40
ligplaats: Dintelmonde
info: Stevenvlet uit 1968 - OK/AK
In restauratie = 80% DHZ
Gekocht in 2016.

VorigeVolgende

Terug naar Techniek algemeen stalen schepen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten