Weer een gasexplosie

algemene discussies

Re: Weer een gasexplosie

Berichtdoor Byl54 » 24 Apr 2018, 16:36

Hiervoor een heel verhaal over brandblussers, volgens mij heb je aanboord een brandblusser voor de buren en inbrekers. Terug naar de bron: Belangrijke is dat de gasinstallatie goed aangelegd is en een verplichte 2 jaarlijkse inspectie door een expert.
Gebruikers-avatar
Byl54
 
Berichten: 211
Geregistreerd: 25 Dec 2011, 23:17
Woonplaats: Nederland
ligplaats: Nieuwegein
info:

Re: Weer een gasexplosie

Berichtdoor bas » 24 Apr 2018, 17:02

Terug naar de bron: Belangrijke is dat de gasinstallatie goed aangelegd is en een verplichte 2 jaarlijkse inspectie door een expert.


Hier kan ik het wel mee eens zijn.....dat brandblusser verhaal was idd nogal off-topic geworden.
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1507
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: Weer een gasexplosie

Berichtdoor smeukel » 25 Apr 2018, 08:21

smeukel
 
Berichten: 72
Geregistreerd: 04 Mrt 2015, 19:15
ligplaats:
info:

Re: Weer een gasexplosie

Berichtdoor Roelof » 25 Apr 2018, 19:08

Nu dus op een jacht in de verhuur.
Hoogste tijd voor wettelijke maatregelen mbt gas installaties a/b van plezierboten. De bijkomende kosten rechtvaardigen de veiligheid van iedereen aan boord en in de buurt van andere boten.

Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Weer een gasexplosie

Berichtdoor Bobbob » 09 Jun 2018, 15:00

Waarom niet overstappen op aardgas , dan is het probleem van het "zwaarder dan lucht" al van de baan.
Het kan dus wel maar iedereen moet dan wel omschakelen en de wetgeving moet aangepast worden .
Ik geloof dat aardgas voor de recreatie (nog) niet toegelaten wordt,of ben ik mis?
Mijn levensmoto is een Honda Gold Wing super bike 1800cc 6flat .
Bobbob
 
Berichten: 74
Geregistreerd: 22 Feb 2017, 05:11
ligplaats:
info:

Re: Weer een gasexplosie

Berichtdoor quichot » 10 Jun 2018, 10:06

Bobbob schreef:Waarom niet overstappen op aardgas

Ga dat de Groningers maar 's uitleggen!
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3040
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: Weer een gasexplosie

Berichtdoor Gruttepier » 10 Jun 2018, 10:57

De Nederlandse wateren liggen tjokvol met plezierboten.
Hele mooie en totale rampmodellen en alles daar tussen in.
De header van dit topic spreekt van weer een gasexplosie, hoe interpreteer je dat.
Alle gasexplosie naast elkaar neer leggen, dan spreek je idd van weer een gasexplosie.
Maar in dit geval en percentagegewijs is het aantal gasexplosies laag gezien de enorme grote hoeveelheid plezierboten.

Regels en wetten maken hierover zal een enorme wassen neus blijken, niet te controleren en is het goed aangelegd dan moet er ook onderhoud plaatsvinden. En juist dit laatste is bij vele booteigenaren niet het geval.
Dan zal je net als toendertijd met de automobiel een keuring moeten gaan instellen. Maar ook dat is in theorie een prachtige gedachte maar real life een enorme uitdaging. Iig voorzie ik dan een enrme hoop boten die plots geen eigenaar meer hebben.
Gruttepier
 

Re: Weer een gasexplosie

Berichtdoor R.C.Grootveld » 10 Jun 2018, 11:31

Roelof schreef:Nu dus op een jacht in de verhuur.
Hoogste tijd voor wettelijke maatregelen mbt gas installaties a/b van plezierboten. De bijkomende kosten rechtvaardigen de veiligheid van iedereen aan boord en in de buurt van andere boten.

Groet,
Roelof

Laten we dan de elektra ook gelijk meenemen, want als ik af en toe om me heen kijk naar wat ik in havens tegen kom en me probeer in te beelden wat ik zo af en toe op internet fora tegen kom valt daar ook nog wel wat te verbeteren.
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: Weer een gasexplosie

Berichtdoor quichot » 10 Jun 2018, 18:10

Het probleem met dat soort verplichte keuringen is dat er weer normen voor komen. Nou heb ik op zich niks tegen normen, maar wel als die voor iedereen gelden.
Ik zal het proberen toe te lichten, want ik voel dat er wenkbrauwen worden opgetrokken.

Bij verreweg de meeste jachten zijn de installaties best in orde, alleen passen de meeste installaties bij een verplichte keuring niet meer in het keurslijf van die overheidsnormen. Dit omdat de overheid, of de instantie die bevoegd is de overheid in dezen te vertegenwoordigen, niet anders kan dan uitgaan van het credo gelijke monniken, gelijke kappen. En dat terwijl er geen twee bootjes, en geen twee installaties precies gelijk zijn.

Anders gezegd: er wordt dan weer een bureaucratische papierwinkel opgetuigd met alle rompslomp en onkosten van dien, terwijl het gezonde verstand weer buitenspel wordt gezet.
Een dergelijke verplichting moeten we mijns inziens dus niet willen, maar dat ontslaat niemand van de plicht om de boel van tijd tot tijd te (laten) controleren.
Ik zou dan eerder voor een verplichte verzekering zijn, waarbij een expert voor acceptatie even komt kijken of alles een beetje acceptabel is.

Overigens ken ik uiteraard dat broodje aap van de tuinslangen met plakband. Iedereen meent zeker te weten dat zulke misstanden bestaan, maar niemand heeft die ooit zelf gezien. Dat is bij het klassieke broodje aap altijd die vriend z'n neef.
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3040
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: Weer een gasexplosie

Berichtdoor bas » 10 Jun 2018, 20:44

Overigens ken ik uiteraard dat broodje aap van de tuinslangen met plakband. Iedereen meent zeker te weten dat zulke misstanden bestaan, maar niemand heeft die ooit zelf gezien. Dat is bij het klassieke broodje aap altijd die vriend z'n neef.

Was dat maar zo'n broodje aap. Met name in de wereld waar de financiële middelen de hobby ( of beroep) niet billijken hangt het aan elkaar van dit soort constructies, geholpen door gebrek aan kennis. De meeste inspecteurs hebben op de laptop wel een mapje foto's met dit soort taferelen.
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1507
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

VorigeVolgende

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten