door Jorisss » 04 Aug 2018, 14:20
Heb afgelopen vakantie een Vetus Htank in de handen gehad, is exact hetzelfde als het tankje wat ik aan boord heb hangen.
Tankje is echt 1 op 1 hetzelfde en de dop ook (zelfs dezelfde codes die er vanuit de fabriek ingestanst/gegoten worden) met het verschil dat er bij de één een grote zwarte Vetus sticker boven op de dop zit, die er bij mij niet opzit.
Maar, feit blijft dat het systeem zwaarder en zelfs piepend gaat sturen (ook met de dop eraf gedraaid, alhoewel wel minder) na enige uren varen.
Er bouwt dus teveel druk op in het systeem. Kan dit gebeuren doordat de stuurcilinder bijvoorbeeld te licht is voor de druk die nodig is om het roerblad te bedienen?
Zou het nog kunnen dat de 10mm koperen leidingen zonder steunbus gekneld zijn waardoor de diameter die overgebleven is te klein is geworden om de olie te verplaatsen wanneer deze uitzet?