Oude heck kruiser aanpassen.

Bezig met restauratie? renovatie ? laat ons meekijken.

Re: Oude heck kruiser aanpassen.

Berichtdoor Leverg » 30 Mei 2018, 10:10

De gaten in de boot ( 3 stuks) zijn inmiddels weer netjes dichtgelast. De afvoeren en invoeren zitten er ook weer in. Er moeten nog 2 extra afvoeren worden gemaakt.
Bij de achterkant van de boot bleek zoals verwacht behoorlijk veel rotte plekken te zitten. Dit kwam door een bak die achter de boot hing alszijnde zwemplateau. Ook deze is er inmiddels af.
De sierranden die verrot hebben we verwijderd en we hebben er nieuwe sierranden opgelast. Ook de bodem is inmiddels 4 keer in de primer gezet.(primocon) Nu nog 2 keer met antifouling.

Komende weken planning :
Sierranden verder afwerken, boven de waterlijn de huid schuren en plamuren en glad trekken, stalen platen bestellen vom de zijkanten weer mooi te maken.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Leverg
 
Berichten: 211
Geregistreerd: 10 Sep 2017, 19:53
ligplaats:
info:

Re: Oude heck kruiser aanpassen.

Berichtdoor Roelof » 30 Mei 2018, 12:51

Dat begint er weer op te lijken, mooi werk!
Knap dat je ondanks de warmte toch zo'n hoog tempo aanhoudt.

Suc6,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Oude heck kruiser aanpassen.

Berichtdoor Leverg » 06 Jun 2018, 00:18

Roelof schreef:Dat begint er weer op te lijken, mooi werk!
Knap dat je ondanks de warmte toch zo'n hoog tempo aanhoudt.

Suc6,
Roelof


Tja, hij moet toch een keer af :). Wellicht sla ik vandaag even over :) 28-30 graden geloof ik.
Leverg
 
Berichten: 211
Geregistreerd: 10 Sep 2017, 19:53
ligplaats:
info:

Re: Oude heck kruiser aanpassen.

Berichtdoor Leverg » 06 Jun 2018, 00:31

Deze week weer verder gegaan met het project.

Nieuwe zijkanten geplaatst en gelast. Vandaag verder dichtgelast. ( verticaal lassen is een stuk moeilijker dan horizontaal lassen ben ik achter :))

De deuren zijn eruit aangezien er een grote hoekbalk tussen het stuurgedeelte en het achterdek moet worden geplaatst. Tevens zaten de oude zijschotten in de weg om de nieuwe te plaatsen.
Daarna komen er vanaf de liggende hoekbalk staande T-balken naar het dak. De onderkant van de T gaat tegen de zijwand waar nu de nieuwe schotten zitten. Op de bovenkant van de T komen de deuren te hangen.
Afbeelding

Afbeelding

Oude zijschot
Afbeelding

Nieuwe zijschot
Afbeelding

Afbeelding
Leverg
 
Berichten: 211
Geregistreerd: 10 Sep 2017, 19:53
ligplaats:
info:

Re: Oude heck kruiser aanpassen.

Berichtdoor peter jansen » 06 Jun 2018, 06:59

Bij verticaal lassen van beneden naar boven werken. En iets minder stroom instellen. Dan stapel je als het ware de smeltbakken op elkaar.
peter jansen
 
Berichten: 203
Geregistreerd: 10 Feb 2014, 23:58
ligplaats: de haukes
info:

Re: Oude heck kruiser aanpassen.

Berichtdoor Marie Christina » 06 Jun 2018, 09:19

Ik heb zomaar het vermoeden dat dit een heel mooi bootje gaat worden! ;)
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Oude heck kruiser aanpassen.

Berichtdoor bas » 06 Jun 2018, 09:48

verticaal lassen is een stuk moeilijker dan horizontaal lassen ben ik achter :))


Wees er ook zeker van dat je de goede elektroden hebt. Zeker bij van boven naar beneden lassen, daar zijn lang niet alle elektroden geschikt voor.
Zoals aangegeven kun je ook van beneden naar boven alleen dan breng je veel meer warmte in en daar moet je bij dergelijke dunne plaat erg voorzichtig mee zijn anders eindig je met een golfslagbad.
En je materiaal beter schoonmaken zal ook al een hoop schelen.
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1507
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: Oude heck kruiser aanpassen.

Berichtdoor Leverg » 13 Jun 2018, 10:59

Blanke lak erover en klaar, ziet er best geinig uit.

Afbeelding
Leverg
 
Berichten: 211
Geregistreerd: 10 Sep 2017, 19:53
ligplaats:
info:

Re: Oude heck kruiser aanpassen.

Berichtdoor Martin65 » 13 Jun 2018, 21:11

Mooie camouflage :mrgreen:
Gebruikers-avatar
Martin65
 
Berichten: 127
Geregistreerd: 16 Apr 2017, 21:35
ligplaats: Deventer
info:

Re: Oude heck kruiser aanpassen.

Berichtdoor Roelof » 13 Jun 2018, 21:52

bas schreef:verticaal lassen is een stuk moeilijker dan horizontaal lassen ben ik achter :))


Wees er ook zeker van dat je de goede elektroden hebt. Zeker bij van boven naar beneden lassen, daar zijn lang niet alle elektroden geschikt voor.
Zoals aangegeven kun je ook van beneden naar boven alleen dan breng je veel meer warmte in en daar moet je bij dergelijke dunne plaat erg voorzichtig mee zijn anders eindig je met een golfslagbad.
En je materiaal beter schoonmaken zal ook al een hoop schelen.[/quote]


[/quote]
Wees er ook zeker van dat je de goede elektroden hebt. Zeker bij van boven naar beneden lassen, daar zijn lang niet alle elektroden geschikt voor.
Zoals aangegeven kun je ook van beneden naar boven alleen dan breng je veel meer warmte in en daar moet je bij dergelijke dunne plaat erg voorzichtig mee zijn anders eindig je met een golfslagbad.
En je materiaal beter schoonmaken zal ook al een hoop schelen.[/quote]

Stapelen zou ik niet eens willen proberen op dunne plaat. Afgezien van de warmte inbreng is het voor een geroutineerde amateur bijna niet te doen zonder slak-insluitingen.

Als camo boot / karper boot zou het nu idd goed zijn maar ik ben er bijna zeker van dat er nog een egaal kleurtje op komt :mrgreen:
Keep up the good work.

Groet,
Roelof
Al dat ge-quote: iedereen kan vanuit verschillende topics quoten in 1 bericht...... Ik ben lerende maar het lukt nog niet echt :(
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

VorigeVolgende

Terug naar Projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten