kwaliteit verschil lak

opknappen, schilderen, isoleren, beglazing, raamrubbers pees

Re: kwaliteit verschil lak

Berichtdoor quichot » 13 Mei 2018, 09:10

De lagere prijs van verf komt niet doordat de producent zo aardig is om ons geld te besparen. Massaproductie zou een rol kunnen spelen, maar dat is met het enorme scala aan kleuren ook maar betrekkelijk.
Met andere woorden: de prijs wordt hoofdzakelijk bepaald door de kostprijs van de ingrediënten. Goedkopere verf bevat meer vulmiddel. En dat is doorgaans krijt. Als je duurdere verf koopt, koop je in feite dus per blik meer verf. Als daardoor een schilderbeurt bijvoorbeeld twee jaar kan worden uitgesteld lijkt het wel duurder, maar is dat ook zo?
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3040
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: kwaliteit verschil lak

Berichtdoor elrenegado » 13 Mei 2018, 09:31

Met een 2k product van bv de Ijssel krijg je een mooier resultaat, echter vereist het wel meer kennis en is het moeilijker te verwerken.
1k producten van Epifanes en International werken ook goed.
Ik heb de polyurethaan van epifanes op mn vorige boot gebruikt, en de supergloss van International op de huidige.
Ik vind persoonlijk de Supergloss makkelijker strak erop te krijgen met een kwast van die epifanes.
Vloeit mooier.
----------------
Groet, Steve
----------------
Gebruikers-avatar
elrenegado
 
Berichten: 2008
Geregistreerd: 14 Dec 2013, 12:36
Woonplaats: NL
ligplaats: NL
info: Neth Ship 61ft
2x MTU 12v183 a 409pk

Re: kwaliteit verschil lak

Berichtdoor Arthur » 13 Mei 2018, 09:35

Ik gebruik polygloss van pellagrom, de prijs valt reuze mee, perfect voor hoge UV straling en hitte, weet niet of het ook in de B/NL te koop is.http://www.pellachrom.gr/en/
Almost all old truckers survive cancer, but I am still fighting against it.
Gebruikers-avatar
Arthur
 
Berichten: 617
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 16:29
Woonplaats: Brunssum
ligplaats: Agios Nikolaos
info: Ik vaar met een houten kaik, een voormalige Griekse vissersboot.
6.50mx2.40mx0.70m

Re: kwaliteit verschil lak

Berichtdoor Klaver vier » 13 Mei 2018, 10:10

Klein beetje of topic
Ik had bij mij thuis alle deuren vernieuwd,ik denk ik bestel goeie verf van sikkens via internet,dat was natuurlijk een stuk goedkoper
Nou kom ik bij sikkens in hilversum om de verwarmingsketels schoon te maken,en zeg tegen dat vrouwtje wat er werkt,ik begrijp het niet dat er zoveel prijsverschil zit in een blik verf bij jullie of dat ik het via internet koop exact het zelfde blik.
Ja zegt zij maar dat is niet dezelfde verf,ik zeg nou het zit in exact hetzelfde blik,en toch is het anders zei zij,ik denk lul maar aan het is gewoon de zelfde.
Nou dat was dus achteraf niet zo,mijn zoon had exact hetzelfde gedaan en daarna de de sikkens rechtstreeks van de groothandel,echt een dag en nacht verschil
De sikkens van het internet heeft ook duidelijk een veel mindere
hechting,en wordt gauw kaal op plekken waar je het veel aanraakt
Nou gaan er natuurlijk mensen hier zeggen dan heb je het niet goed voorbereid,nou dat heb ik dus wel goed geschuurd goed gegrond goed afgenomen,maar het is gewoon anders en daarom goedkoper,goedkoop is duurkoop is mijn lesje hiervan
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
 

Re: kwaliteit verschil lak

Berichtdoor Marie Christina » 13 Mei 2018, 10:44

He, hè, eindelijk een keer iemand die dat ook vindt.
Ik heb op fora zelfs beweerd zien worden dat Action verf net zo goed is als (pak 'm beet) Flexa.
"Komt allemaal bij Akzo vandaan".
Ja, dahaaag.
Akzo gaat in Actionblikken net zulke goeie verf stoppen als in blikken waar hun merknaam op staat.
Uhu. :roll:
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: kwaliteit verschil lak

Berichtdoor Hooveld960 » 13 Mei 2018, 10:48

Hallo Roelof,

Waar koop je die gekookte lijnolie of m.a.w. welk merk/type gebruik je?
En in welke verhouding? M.a.w. hoeveel doe je daarvan in een liter lak?
En wat vindt jij een geschikte roller? Merk? Type?

Groeten Jan (Hooveld960)
Groeten Jan
==========
Hooveld960
==========
Gebruikers-avatar
Hooveld960
 
Berichten: 793
Geregistreerd: 30 Apr 2018, 10:18
ligplaats: Sneek
info:

Re: kwaliteit verschil lak

Berichtdoor Roelof » 13 Mei 2018, 11:22

@ Jan, Hooveld960

Ik haal gekookte lijnolie gewoon bij de dhz zaak, Gamma, Praxis enz. Weet de prijs zo niet maar hooguit een paar euro voor een halve liter.
Ik mengde ca een half (plastic) cantine bekertje op 750 ml verf maar de schilder van wie ik dit advies kreeg zei dat meer lijnolie ook geen probleem zou zijn.

Wij hebben vorig voorjaar de opbouw van onze (ex)kruiser er mee gedaan, erg mooi resultaat :D.
Ik gebruik mohair rollers, eerst even omwikkelen met schilders tape en dit er rustig weer vanaf trekken. Hierdoor verwijder je losse haren voordat je gaat schilderen.

Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: kwaliteit verschil lak

Berichtdoor Hooveld960 » 13 Mei 2018, 11:29

Bedankt Roelof.

Groeten Jan (Hooveld960)
Groeten Jan
==========
Hooveld960
==========
Gebruikers-avatar
Hooveld960
 
Berichten: 793
Geregistreerd: 30 Apr 2018, 10:18
ligplaats: Sneek
info:

Re: kwaliteit verschil lak

Berichtdoor redmiller » 14 Mei 2018, 15:25

Marie Christina schreef:He, hè, eindelijk een keer iemand die dat ook vindt.
Ik heb op fora zelfs beweerd zien worden dat Action verf net zo goed is als (pak 'm beet) Flexa.
"Komt allemaal bij Akzo vandaan".
Ja, dahaaag.
Akzo gaat in Actionblikken net zulke goeie verf stoppen als in blikken waar hun merknaam op staat.
Uhu. :roll:


Lijkt me sterk dat wanneer ik een pot Sikkens Rubbol XD Gloss koop bij een webshop, er verschil in zit met een pot Sikkens Rubbol XD Gloss uit de winkel. Het enige verschil is (soms) de prijs. Fysieke winkelruimte moet betaald worden en een stukje service zoals advies. Het voorbeeld wat jij noemt zijn twee verschillende merken verf. Daar kun je uiteraard wel verschil in terugvinden.
redmiller
 
Berichten: 388
Geregistreerd: 08 Mrt 2017, 23:58
ligplaats: Schoonhoven
info:

Re: kwaliteit verschil lak

Berichtdoor Klaver vier » 14 Mei 2018, 16:21

Ik dacht net zo,maar heb het zelf ondervonden,sikkens van de webshop en sikkens van de grossier,vraag het maar bij sikkens aan de franciscusweg in hilversum.
Ik vergelijk geen appels met peren exact het zelfde blik
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
 

VorigeVolgende

Terug naar Techniek algemeen stalen schepen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten