eagle schreef:Twee vliegen in Een klap..
-Inspuiting test
-Timing controle
Demonteer de verstuivers. Verbuig de stalen leidingen een weinig. Sluit de gedemonteerde verstuivers buiten de motor aan op de leidingen. De lek-olieleidingen hoeven niet.
Geef vol gas, en druk de koud-start knop in. Laat de wartels Een slag los, en ontlucht door de motor te tornen tot er pulserend een weinig diesel bij de wartels verschijnt. Draai de wartels vast en torn weer; De verstuivers moeten nu zichtbaar hun werk doen..Kom niet met de vingers in de buurt van de straal!
Verwijder een kleppendeksel. Neem een pen die door het verstuivergat past, en voel voorzichtig de zuiger ermee. Draai het vliegwiel voorzichtig met de hand met de klok mee, en volg de zuiger met de pen.
Kijk hierbij naar de tuimelaars; Die moeten om de andere slag in het BDP een zg Rock-beweging maken; Op het moment waarop de uitlaatklep net sluit, begint de inlaatklep te openen. Op dat moment dient de zuiger in BDP te staan..
Gr, Eagle
Vandaag de test bdp uitgevoerd en de kleppen opnieuw gesteld. Tijdens het tornen met de hand merkte ik wel op dat toen de kleppendeksels eraf waren dat ik elke slag een gesis hoor.zoals ik het kon voelen verloor hij dan ook compressie. Koppen beide los genomen en de zuigerwanden eens aan een visuele inspectie hierbij was niets vreemds waarneembaar. Geen grote diepe krassen in de cilinderwanden. Ook viel het toen op dat er telkens een zuigend geluidje was als je motor met de hand ronddraait.
Als test heb ik nu wat verse motorolie op de zuigers gezet om te zien of die blijft staan. Blijft deze staan dan ga ik verder zoeken in de kleppen. Moet er nu toch bijna zijn
Tevens stond er een mooie hoeveelheid verse diesel op elke cilinder dus brandstof probleem mag het eigenlijk niet meer zijn.