Hans van Zijl schreef: Jammer genoeg kan ik uit de foto niet opmaken waar het water de uitlaat word ingespoten.
henkvd schreef:.......... al kan ik niet zien waar het injectiepunt zit.
Op d eerste foto zie je nog net voor de aansluitflens een aangelaste verdikking zitten op de buis.Ik neem aan,dat dat het injectie punt is.
stefan schreef:Verder onderzocht: het is een dubbele pijp! Gas binnen pijp water buiten pijp. Water en uitlaat gas komen pas op het einde bij de aansluiting van de zwarte slang bij elkaar.
Op dat punt raken de binnen en buiten pijp elkaar. Vandaar dus het te warme punt in de slang.
Het is dus een pijp in een pijp.
Kan het ook dan zijn,dat de hete uitlaatgassen door een te kleine binnenpijp moeten?
Vraag.
Hoe klein is die binnenpijp? Is dat de helft van de buitenpijp,of is de ruimte voor het water niet zo heel erg groot.
Waarom schrijf ik dat?
Als namelijk de gemodificeerde uitlaat te klein is t.o.v. van wat het officieel zou moeten zijn,dan worden de uitlaatgassen er door geperst met als gevolg,hetere uitlaatgassen.En een RVS pijp wordt sneller heet,dan een gietijzeren stukje van pakweg 10 cm,waar direct het injectiepunt bovenin zit.Ook in het originele stuk,zit een binnenpijpje,maar dat is meer bedoeld dat het water de pijp ingaat,en niet terug de motor in.
Ik vraag me ook af,waarom, zoals jij het beschrijft over de verdere loop van de uitlaat naar de uitgang,waarom er dan nog gekozen is voor een 2de optie.