Achmea stopt particuliere verz. pleziervaartuigen

algemene discussies

Achmea stopt particuliere verz. pleziervaartuigen

Berichtdoor Roelof » 30 Apr 2018, 14:51

Hallo
ik ontving zojuist onderstaande bericht:

Beste meneer ......,

U heeft momenteel een Pleziervaartuigverzekering lopen bij Avero Achmea. Helaas heeft Avero Achmea besloten om te stoppen met het rechtstreeks aanbieden van particuliere verzekeringen. Avero Achmea zal u hier volgende week per brief over informeren.

Wij hebben Voogd & Voogd bereid gevonden om uw Pleziervaartuigverzekering vanaf de contractvervaldatum in augustus via hun administratie voort te zetten. Er verandert voor u niets qua premie, dekking en polisvoorwaarden. Wel zal er een kleine wijziging zijn in de kostenstructuur.
Betaalt u per jaar dan bespaart u €5,-- en betaalt u per maand dan zijn de maandelijkse kosten €0,50 hoger.
--/--


Waarom zou Achmea hiermee stoppen?

Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Achmea stopt particuliere verz. pleziervaartuigen

Berichtdoor jkos » 30 Apr 2018, 15:03

Omdat het teveel opbrengt :mrgreen:
jkos
 
Berichten: 554
Geregistreerd: 02 Jan 2016, 19:07
Woonplaats: Kapelle
ligplaats: Wolphaartsdijk
info: 2x240 pk Yanmar 4LHA-STP
Hydraulische Koppeling

Re: Achmea stopt particuliere verz. pleziervaartuigen

Berichtdoor Noordvaarder » 30 Apr 2018, 15:08

Roelof schreef:Waarom zou Achmea hiermee stoppen?

Groet,
Roelof


Te weinig verzekerden misschien?
Want dan wordt het verdienmodel lager,en de kosten die ermee gemoeid zijn om e.e.a bij te houden,kunnen dan meer zijn,dan de opbrengst.
Wat ze vaak zeggen,is dat het niet bij core business hoort.

Maar ik begrijp van jou,dat jij bij Avero zit,dat een onderdeel van de Achmea Groep is.
Achmea stopt er dus niet mee,maar Avero.
Want ik heb nog geen bericht van FBTO,waar ik zit,en dat ook een onderdeel is van Achmea.
Ik vind het wel vreemd,dat Avero je in principe overzet naar Voogd en Voogd,terwijl een andere verzekeraar,in dit geval FBTO dus, ook een onderdeel van Achmea Groep is.
Het geeft mij iets te denken,dat ik straks ook eenbericht krijg, mocht de gehele Achmea Groep ermee te gaan stoppen.
Ik ga maar effe een belletje plegen denk ik.
Noordvaarder
 

Re: Achmea stopt particuliere verz. pleziervaartuigen

Berichtdoor swiex » 30 Apr 2018, 15:54

Noordvaarder, dat klinkt aannemelijk dat fbto hetzelfde gaat doen.
Ik ben benieuwd of dit een staartje krijgt..
swiex
 
Berichten: 53
Geregistreerd: 12 Feb 2018, 10:09
ligplaats: Earnewâld
info:

Re: Achmea stopt particuliere verz. pleziervaartuigen

Berichtdoor Noordvaarder » 30 Apr 2018, 17:43

swiex schreef:Noordvaarder, dat klinkt aannemelijk dat fbto hetzelfde gaat doen.
Ik ben benieuwd of dit een staartje krijgt..

Nee krijgt geen staartje.
FBTO heeft niks met Avero te maken,en het is geen beleid van Achmea
Roelof schreef:Waarom zou Achmea hiermee stoppen?
Groet,
Roelof

Ik heb zojuist contact gezocht met FBTO,omdat hetgeen jij aandraagt toch wel voor de nodige onrust zorgd,of het mij ook zal overkomen,omdat ik bij de FBTO zit.
Volgens de zegsman van FBTO is het niet aan de orde,dat Achmea stopt met bootverzekeringen.
Hoe zit het dan wel?
Schijnbaar heb je alleen maar een bootverzekering bij Avero.
Als je namelijk je Inboedel en Opstal daar ook verzekerd had,dan had je daarvoor ook een bericht gehad,dat deze ging stoppen.
Avero stopt namelijk als particuliere verzekeraar,en doet alles voor de particuliere markt van de hand.
Avero blijft alleen actief in de zakelijke markt.
Dat is de reden dat jij een bericht hebt gehad,over het feit dat dat je nu elders moet gaan verzekeren.
De man vond het enerzijds wel vreemd,dat Avero doorverwijst naar Voogd en Voogd,anderzijds was Voogd en Voogd altijd al een intermediair(tussenpersoon) voor Avero.
Voogd en Voogd is dus geen verzekeraar.
Maar je kan er natuurlijk ook voor kiezen,om naar de FBTO te gaan.
Dat zit ook in de Achmea groep en kan in de aaname van de protefeuille wel eens gemakkelijker liggen,dan bij Voogd en Voogd.
Ook heb je die extra kosten dan niet.
Noordvaarder
 

Re: Achmea stopt particuliere verz. pleziervaartuigen

Berichtdoor Roelof » 30 Apr 2018, 19:03

Idd, ik heb geen "package deal" met een verzekering. Ik heb destijds gekeken naar wat ik nodig vond om te verzekeren en in hoeverre verzekeringen elkaar niet overlappen.
De aanleiding kan zeker zijn dat ik verder niks bij Achmea heb of dat de opbrengsten niet opwegen tegen de kosten van de verzekeraar.

Zodra we weer gaan varen zoek ik de verzekering weer uit. Een voorwaarde bij de stalling is dat de boot verzekerd is en daar voldoe ik voorlopig aan. Wat buiten de boot verzekering valt is gedekt door mijn WA verzekering.
Of het nu via een tussen persoon gaat en een tientje per jaar meer of minder kost is niet zo spannend

Ik was verbaast en vroeg mij af of anderen ook een dergelijk bericht hadden gehad.

Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:


Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten