Hydraulisch Stuurprobleem

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

Re: Hydraulisch Stuurprobleem

Berichtdoor aquanaut » 13 Apr 2018, 15:42

bas schreef:Volgens mij heb je meer dit soort koppelingen nodig voor nylon slang.

4uboot.nl/set-slangkoppelingen-recht-voor-nylon-slang.html


Yep, alleen zijn die voor de dikkere slang van Vetus, dus past niet.

Als ik de foto bekijk zit de snijring er niet ver genoeg op, Vetus schrijft voor dat de slang met steunhuls 5mm door de snijring heen moet steken, voor montage!

https://www.vetus.com/media/magentominds/sasdocument/20121107215854_0.pdf

Zie blz 5

Aquanaut
Domme vragen bestaan niet, domme antwoorden helaas wel!
Gebruikers-avatar
aquanaut
 
Berichten: 2589
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 20:46
ligplaats: box E16
info: Scheepsbouwers vlet 10,50 x 4,00m

Re: Hydraulisch Stuurprobleem

Berichtdoor bas » 13 Apr 2018, 16:24

[/quote]Yep, alleen zijn die voor de dikkere slang van Vetus, dus past niet.[quote]

Ja excuus. Heb niet naar de maten gekeken, enkel gezocht naar een plaatje als voorbeeld. Was misschien handig geweest als ik dat er ff bij had vermeld.
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1507
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: Hydraulisch Stuurprobleem

Berichtdoor Klaver vier » 14 Apr 2018, 10:57

bas Als je op jouw derde foto kijkt zie je op de slang staan i 6mm die i is van inwendig
Als je nauw de link van aquanaut neemt moet je de koppelingen van bladzijde 5 rechtsboven hebben
Volgens mij heb je dus de verkeerde koppelingen,op de foto lijkt tenminste dat jouw knelring er zowel invalt als overheen valt
Het moet dus zo zijn dat jouw knelring over de slang heen gaat en dan druk je in de slang de steunhuls ,zover in de slang tot de omgezette kant en moet je tussen de steunhuls en de knelring nog 5 mm slang zien.
Op jouw foto zie je dus geen slang tussen knelring en steunhuls,zit dus fout
Lang verhaal maar hoop dat het duidelijk is.
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
 

Re: Hydraulisch Stuurprobleem

Berichtdoor Ottavio » 14 Apr 2018, 11:02

Dank voor de reactie @redmiller. Hoe heet het bedrijf waar je dit hebt laten doen?

Jij ook dank @bas. Deze zijn voor 8mm maar dit is wel precies wat ik nosig heb volgens mij! Vandaag even bij Klaas Mulder te Zaandam vragen of ze voor 6mm ook deze koppelingen hebben.
Ottavio
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 11 Apr 2018, 21:16
ligplaats: Amsterdam
info:

Re: Hydraulisch Stuurprobleem

Berichtdoor Ottavio » 14 Apr 2018, 11:09

@rene (klaver vier) en @aqaunaut dank voor de reacties - erg waardevol!

Denken jullie dat de 8mm koppeling dan dus wel past of begrijp ik het verkeerd? Wellicht dat de binnenzijde van slang 6mm is en de buitenzijde meer dan 6mm (bijvoorbeeld 8mm)?

De nylon aansluiting / koppeling die Bas aanbeveelt ziet er al een stuk solider / betrouwbaarder uit dan de huidige koppeling - zoals te zien op mijn geüploade foto’s. Wellicht hier eerst mee proberen? Enkel de maat dus nog onduidelijk voor mij.
Ottavio
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 11 Apr 2018, 21:16
ligplaats: Amsterdam
info:

Re: Hydraulisch Stuurprobleem

Berichtdoor bas » 14 Apr 2018, 11:14

Maatvoering durf ik niet te zeggen maar meeste wat ik zie in 6mm binnenmaat.
Weet niet of je overlengte hebt maar anders een stukje slang afsnijden en meenemen naar Klaas mulder?
Als je "echte" hydrauliekslangen wilt laten persen kun je gewoon naar een hydrauliekboer of landbouwmechanisatiebedrijf o.i.d. zit er vast wel ergens 1 op een industrieterrein in de buurt.
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1507
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: Hydraulisch Stuurprobleem

Berichtdoor Klaver vier » 14 Apr 2018, 11:23

Sorry ik zu nu dat ik twee namen heb gewisseld Bas moest Ottavio zijn.
Ik zou als je naar klaas mulder gaat een stukje slang meenemen en voor dat je gaat kijken of de slang die je hebt goed strak in de fitting op de druurpomp past,dan kan het niet meer mis
Succes
Gr René
Klaver vier
 

Re: Hydraulisch Stuurprobleem

Berichtdoor Klaver vier » 21 Apr 2018, 11:00

Klaas Mulder was zeker dicht,want we horen niks meer.
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
 

Vorige

Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten