bootje opknappen

Bezig met restauratie? renovatie ? laat ons meekijken.

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aatv » 09 Apr 2018, 06:23

voor de geinteresseerden, kosten van de boegschroef 1 x sidepower SE40 plus buis en inlassen
waren 1550 euries. kabels en bedieningspaneeltje komen daar nog bij. gezien wat er meestal
gerekend wordt voor een boegschroef plaatsen denk ik dat ik dat heeel voordelig voor elkaar heb.

volgende klus is het afverven van de binnenkant isoleren.en spantjes voor de betimmering maken
dakspantjes zitten er reeds gedeeltelijk in.
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 577
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor Noordvaarder » 09 Apr 2018, 17:34

aatv schreef: kosten van de boegschroef 1 x sidepower SE40 plus buis en inlassen
waren 1550 euries. kabels en bedieningspaneeltje komen daar nog bij..

Dat is vast en zeker niet iemand geweest,die zijn verdienste moet halen uit onderhoud, en/of inbouw vaqn dergelijke zaken,maar een B de Haas.
Hoe zit het met garantie etc?
Ik heb betaald voor een Sidepower bs plus accu en kabels,bedieningspaneel etc,kortom all in, € 2750,== , en dat was wel door een zelfstandig iemand die zijn verdienste moet halen uit onderhoud en inbouw van boot gerelateerde zaken.
Noordvaarder
 

Re: bootje opknappen

Berichtdoor bas » 09 Apr 2018, 20:58

Waarom zou iemand die het niet voor zijn brood doet gelijk een beunhaas zijn? Laswerk ziet er toch prima uit?
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1507
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor Noordvaarder » 09 Apr 2018, 21:19

bas schreef:Waarom zou iemand die het niet voor zijn brood doet gelijk een beunhaas zijn?Laswerk ziet er toch prima uit?

Wie suggereert er dan dat een B de Haas een prutser of een knoeier is?
Ik in ieder geval niet.
Dat is de conclusie die jij trekt uit de benaming , B de Haas.
Want ook een B de Haas kan net zo goed netjes werk leveren.
Heeft niks met de benaming B de Haas te maken.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Beunhaas
Noordvaarder
 

Re: bootje opknappen

Berichtdoor bas » 09 Apr 2018, 21:38

Excuus, je hebt idd gelijk. Hier ging ik mank met b. De haas.
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1507
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor redmiller » 09 Apr 2018, 21:51

bas schreef:Excuus, je hebt idd gelijk. Hier ging ik mank met b. De haas.


Bas, fantastisch! Ik vind dat jij echt een complimentje mag krijgen :) Gewoon iemand die even sorry zegt op een forum, neem een voorbeeld hieraan lezers (en ik zelf als eerste!!)

* voordat iemand dit als sarcastisch beschouwd, nee...
redmiller
 
Berichten: 388
Geregistreerd: 08 Mrt 2017, 23:58
ligplaats: Schoonhoven
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aatv » 10 Apr 2018, 07:04

jongens tis gewoon een kwestie van hoe ga je met de werfbaas om, ik kan het goed met de man vinden,
en hoe goed ben je in ritsel en regel :D . dus nix beun gewoon vakkundig werk zoals dat voor iedereen
gedaan wordt. kijk tis wel zo dat hij de sidepower geleverd heeft en het laswerk gedaan heeft. de rest
doe ik zelf en dat scheeld gewoon in je beurs. als ik een professioneel mig/mag lasapparaat had gehad
, ik heb thuis alleen een tig masjien, had ik het inlassen ook nog zelf gedaan. kortom het laswerk is dus
gewoon door de werf gebeurd en ja die moeten daar van leven en dat ik het voor een mooi prijsje gedaan
krijg is wel onder de voorwaarde dat ik de boegschroef, kabels en paneeltje, wat ik op internet ook nog
goedkoper zou kunnen krijgen, bij hem koop. op alles heb ik dus gewoon garantie.
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 577
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aatv » 10 Apr 2018, 07:48

ander voorbeeldje, sinds wij hier in het dorp een karwei hebben ben ik daar vaste klant. ik ken het
hele personeel inclusief de chef bij naam. vorige week wat plaatmateriaal gehaald en laten zagen.
staat er in de zagerij een hele plaat 15mm okoume waar een randje van 20cm af was. deze plaat
heb ik gratis gekregen. ook het personeel vind het leuk om te horen en zien hoe de boot vorderd.
moraal van het verhaal, ritsel en regel ligt toch vaak aan je eigen sociale vaardigheden en dan krijg
je wel eens wat of doet men wat extra s voor je. isse simpel toch?
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 577
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor bas » 10 Apr 2018, 09:56

moraal van het verhaal, ritsel en regel ligt toch vaak aan je eigen sociale vaardigheden en dan krijg
je wel eens wat of doet men wat extra s voor je.


En zo is het maar net toch! Wat ook nog wel wil schelen is de "juiste soort" winkels bezoeken en daar extra benadrukken dat je er GEEN bonnetje van hoeft en dat je cash betaald ;) :mrgreen:
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1507
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aatv » 10 Apr 2018, 10:00

inderdaad Bas, zo werkt het op de werf ook hoor. wat moet ik met een bonnetje
voor laswerk ik zie zelf wel of het goed gedaan is want lassen kan ik zelf ook.
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 577
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

VorigeVolgende

Terug naar Projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten