Vernieuwen elektra

aardlek schakelaar scheidingstrafo accu lader gas

Vernieuwen elektra

Berichtdoor RRZ » 28 Mrt 2018, 21:58

Hallo,

Zojuist aangemeld op dit forum om hulp te krijgen bij het vernieuwen van mijn boordnet. Sinds een jaar ben ik in het bezit van een houten zeilschouw uit 1967 gebouwd bij Van der Meulen in Sneek. Het is schip is 7 meter lang en 2 meter breed en ligt momenteel in een schuur in de buurt van Groningen. Ik zou graag aan de slag gaan met de elektra, aangezien het nu een zooitje is. De basis is nu een Wilco Royal 12v calcium accu van 70Ah. Er zijn nu twee bilgepompjes die daadwerkelijk aangesloten zijn. Verder zijn er nog wat 9v aansluitingen ingebouwd en een toplicht, maar dat werkt allemaal niet.

Ik ben opzoek naar iemand die mij kan helpen met het maken van een elektra schema met daarin mijn (bescheiden) wensen. Het is voor mij erg belangrijk dat het een veilig netwerk gaat worden en daar heb ik te weinig kennis voor. Daarnaast zou ik graag de optie hebben om een zonnepaneel (in wat voor vorm dan ook) aan te sluiten. Wie kan mij daarbij helpen?

mvg, Ruurt

Afbeelding
RRZ
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 28 Mrt 2018, 21:05
ligplaats: Groningen
info:

Re: Vernieuwen elektra

Berichtdoor luukie25 » 29 Mrt 2018, 09:43

Hi Ruurt, waar ligt je schip? Het lijkt mij best leuk je daar eens mee te helpen. Ik heb alle elektra op mijn schip zelf aangelegd, wat een redelijk uitgebreid netwerk is. Verder veel ervaring en kennis met dergelijke zaken. Je kunt me eventueel ook mailen op luuk apenstaartje lupanas puntje nl. Ik ben zelf uit Hoofddorp met schip in Aalsmeer. Groet!
luukie25
 
Berichten: 136
Geregistreerd: 27 Sep 2015, 12:44
ligplaats: Aalsmeer
info:

Re: Vernieuwen elektra

Berichtdoor Noordvaarder » 29 Mrt 2018, 15:57

luukie25 schreef:Hi Ruurt, waar ligt je schip?

Volgens zijn eerste posting ligt zijn schip hier:
RRZ schreef:............. ligt momenteel in een schuur in de buurt van Groningen.

:mrgreen: :mrgreen:
Noordvaarder
 

Re: Vernieuwen elektra

Berichtdoor RRZ » 29 Mrt 2018, 21:34

luukie25 schreef:Hi Ruurt, waar ligt je schip? Het lijkt mij best leuk je daar eens mee te helpen. Ik heb alle elektra op mijn schip zelf aangelegd, wat een redelijk uitgebreid netwerk is. Verder veel ervaring en kennis met dergelijke zaken. Je kunt me eventueel ook mailen op luuk apenstaartje lupanas puntje nl. Ik ben zelf uit Hoofddorp met schip in Aalsmeer. Groet!


Wat leuk Luuk! Ik maak graag gebruik van je aanbod. Ik mail je mijn plannen en wat ik dusverre heb bedacht.

Het schip ligt idd in de buurt van Groningen, Noordvaarder. In een plaatsje genaamd Woudbloem.
RRZ
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 28 Mrt 2018, 21:05
ligplaats: Groningen
info:

Re: Vernieuwen elektra

Berichtdoor Noordvaarder » 30 Mrt 2018, 00:11

RRZ schreef:In een plaatsje genaamd Woudbloem.

Boot? Woudbloem?
Zo groot is Woudbloem niet, 1 doorgaande weg en een zijweggetje,dat is alles.
Dan lig je waarschijnlijk met je boot bij Jan Aslander van Bronsveen.
In een loods van de oude voormalige aardappelmeelfabriek.
Je hebt de technische kennis daar om de hoek.
Noordvaarder
 


Terug naar Scheepselektra

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten