Oude heck kruiser aanpassen.

Bezig met restauratie? renovatie ? laat ons meekijken.

Re: Oude heck kruiser aanpassen.

Berichtdoor peter jansen » 09 Mrt 2018, 10:45

Ik denk dan dat je een relais wilt gebruiken om de startmotor aan te sturen. Dan moet het linker schakelcontact de spoel zijn. Waar dient het lampje voor? Indicatie contact of dynamo aansturing?
peter jansen
 
Berichten: 203
Geregistreerd: 10 Feb 2014, 23:58
ligplaats: de haukes
info:

Re: Oude heck kruiser aanpassen.

Berichtdoor Leverg » 09 Mrt 2018, 11:11

Puur ter indicatie,
Leverg
 
Berichten: 211
Geregistreerd: 10 Sep 2017, 19:53
ligplaats:
info:

Re: Oude heck kruiser aanpassen.

Berichtdoor peter jansen » 10 Mrt 2018, 00:22

En wie stuurt de dynamo dan aan?
peter jansen
 
Berichten: 203
Geregistreerd: 10 Feb 2014, 23:58
ligplaats: de haukes
info:

Re: Oude heck kruiser aanpassen.

Berichtdoor Leverg » 10 Mrt 2018, 22:15

De dynamo was niet opgenomen in het schema. Maar die moet natuurlijk gewoon aan de accu.
Leverg
 
Berichten: 211
Geregistreerd: 10 Sep 2017, 19:53
ligplaats:
info:

Re: Oude heck kruiser aanpassen.

Berichtdoor Leverg » 10 Mrt 2018, 22:24

Zo, lekker dagje vandaag om te klussen. Was veels te laat bij de boot omdat ik ook nog een netwerk/wifi klus had bij een vriend van me.
Maar toch dashboard in de boot weten te maken. Oude bedrading gedeeltelijk verwijderd uit het motorruim. Daarna nieuwe bekabeling aangelegd in het motorruim.
In ieder geval is nu rood gewoon weer de plus lijn en zwart aarde/min. Bij de oude config zat was alles zwart en zat alles met kroonsteentjes aan elkaar.
Nieuwe gloeipluggen erin gezet. (3 van de 4 wantd e 4e kreeg ik niet los). Getest of startrelais en startmotor het deden. ( deden het prima)
Wat lampen aangesloten ( tijdelijk) aangezien het donker begon te worden.

Morgen weer een lekker dagje. Zal morgen even foto`s maken. Nieuwe dashboard is overigens echt slecht gemaakt ( door mezelf).
Ik had ruzie met de decoupeerzaag alsin dat ik de idioot groffe zaag er niet uitkreeg omdat ik niet zo`n hele lange dunne schroevendraaien kon vinden om van zaagje te wisselen.
Tevens was ik het okoume aan het opschuren/gladschuren (p240) , komt er ineens een donkere laag naar boven... Echt balen, maarja, ik weet nu in ieder geval de maten en de posities, dus kan zo weer een nieuwe maken.
Morgen maar eens even de sleutel meenemen van het contact slot( was ik vergeten, lekker handig). Je sleept wat mee naar zo`n boot......

Morgen weer een lekker dagje. Zal morgen even foto`s maken.
Leverg
 
Berichten: 211
Geregistreerd: 10 Sep 2017, 19:53
ligplaats:
info:

Re: Oude heck kruiser aanpassen.

Berichtdoor Leverg » 12 Mrt 2018, 23:55

Hierbij nog even de foto`s van het nieuwe dashboard. Deze is nog zonder meters aangezien deze er nog in moeten, de meters bleken na tig jaar stilstaan niet meer te werken.
In het lege gat komt een ampere/voltmeter. Deze heb ik gisteren soort van opgeblazen, echter na inspectie bleek dat 1 spoor op de printplaat was verdampt vanwege het verkeerd aansluiten. ( weer gefixed thuis, dus nu kan die er weer in.
Afbeelding
Afbeelding

De motor draait weer, echter overal komt rook vandaan, nou was de motor wel aardig nat door vocht, maar heb toch mijn twijfels over de motor. Desalniettmin klinkt die wel goed :)
Wellicht een keer openhalen en kijken wat daarmee aan de hand is.

Video van de motor en dampen :) https://www.youtube.com/watch?v=FrB21Idn4Wk

Komende week wc plaatsen, dan achterdek platen erin lassen.
Afbeelding
Het gele gedeelte heb ik laten uitsnijden en dat moet zorgen voor een soort van zithoek idee en een bredere rand om op te lopen tijdens het aanleggen.

Tussentijds binnen schuren en gronden, steunen lassen voor de slaapplekken en de stuurgedeelte binnen.
Leverg
 
Berichten: 211
Geregistreerd: 10 Sep 2017, 19:53
ligplaats:
info:

Re: Oude heck kruiser aanpassen.

Berichtdoor RVDM » 21 Mrt 2018, 09:30

Leverg schreef:
De motor draait weer, echter overal komt rook vandaan, nou was de motor wel aardig nat door vocht, maar heb toch mijn twijfels over de motor. Desalniettmin klinkt die wel goed :)
Wellicht een keer openhalen en kijken wat daarmee aan de hand is.

Video van de motor en dampen :) https://www.youtube.com/watch?v=FrB21Idn4Wk

Komende week wc plaatsen, dan achterdek platen erin lassen.

Het gele gedeelte heb ik laten uitsnijden en dat moet zorgen voor een soort van zithoek idee en een bredere rand om op te lopen tijdens het aanleggen.

Tussentijds binnen schuren en gronden, steunen lassen voor de slaapplekken en de stuurgedeelte binnen.


Zit er misschien ergens een gat in de uitlaat? Vond het moeilijk om te zien waar de dampen precies vandaan kwamen.

Zijn de platen er inmiddels al ingelast?

Ziet er goed uit verder!
RVDM
 
Berichten: 18
Geregistreerd: 25 Sep 2015, 11:09
Woonplaats: Rotterdam
ligplaats: Rotterdam
info:

Re: Oude heck kruiser aanpassen.

Berichtdoor Davidos » 21 Mrt 2018, 10:57

Kan ook een spoortje olie zijn dat ergens loopt waar het heet wordt. Geeft ook rook.

Mooi project, ik blij het volgen!
Off-topic koning - vergeef me.
Davidos
 
Berichten: 343
Geregistreerd: 24 Mrt 2015, 23:49
Woonplaats: Utereg
ligplaats: Loosdrecht
info:

Re: Oude heck kruiser aanpassen.

Berichtdoor Leverg » 25 Mrt 2018, 22:36

Vandaag en gisteren de wc ingebouwd. Dan zie je dus echt dat niks recht is in een boot. De ene spant ligt lager dan de andere en ook nog in een andere hoed dan de andere spant.
Desalniettemin toch goed gelukt al zeg ik het zelf.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tevens ook begonnen aan de ophoging van de vloer voor de stavloer. ( D`r zaten houten balken van de ene naar de andere kant van de boot, maar dat veerde en zakte door, dus tijd voor een wat stevigere constructie en ook tijd voor een luik in de vloer ertussen.
Afbeelding
Afbeelding

Van de week de boel even opschuren en gronden. Dan weer verder aan de andere andere kant van de boot voor de verhoging van de keuken.
Leverg
 
Berichten: 211
Geregistreerd: 10 Sep 2017, 19:53
ligplaats:
info:

Re: Oude heck kruiser aanpassen.

Berichtdoor Sambeek » 26 Mrt 2018, 08:15

Is dat nou wel handig een waterpas gebruiken? :roll:
groet Albert Terpstra / SAMBEEK 8-)
Sambeek
 
Berichten: 105
Geregistreerd: 13 Feb 2017, 22:27
ligplaats: Maurik
info:

VorigeVolgende

Terug naar Projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten