Davidos schreef: Adblue = ureum in water. Dat is pas stront!
Als ik dat zo lees,weet jij in het geheel niet wat AdBlue is.
Dat spul komt NIET eens in de brandstof tank terecht,en maakt geen deel uit het te leveren energie van de motor.
Het is een middel dat in een aparte tank zit,en in de einddemper ingespoten wordt,om de uitlaatdampen te neutraliseren,voor zover mogelijk.
Je kunt het 's morgens heel mooi zien,als een voertuig start.
Komt er stoom uit de uitlaat?
Dan is dat het water dat in de AdBleu zit en nog in de RVS-einddemper/katalysator zit,dat verdampt dan.
Nog even iets over EGR.
Geen vervuiling?
Waarom is Scania er dan weer afgestapt?
Omdat het zo fantastisch was?
Voorheen olieverversingsbeurt om de 80duizend km.
Bij EGR lag dat op minder dan de helft.
EGR? Dat is geen oplossing.
Dat is de motor een gedeelte van zijn uitlaatgas terug geven.
En AdBlue is kunstmest(amoniak) in zeer fijne vorm opgelost in water.