schakel paneeltje

aardlek schakelaar scheidingstrafo accu lader gas

Re: schakel paneeltje

Berichtdoor jade » 11 Mrt 2018, 00:09

Amersfow schreef:Haha sorry hoor. Ik had in mijn boot ook zo'n RVS plaatje met van die ongedefinieerde kringen, heb me daar 2 jaar aan geërgerd. Nu van plaat hechthout, met ronde profielen om de rand een dashboard gemaakt en alles met mahoniefineer bekleed. Wip schakelaars met LED en druktoetsen bij de Conrad gehaald. Niet zo moeilijk te maken (muv de fineer aanbrengen) en 100% beter.

toen
https://photos.app.goo.gl/wcIyjc0XqYYBKLzw1

nu
https://photos.app.goo.gl/v3DXmTMQC9NYAakZ2


Het blijft altijd een kwestie van smaak, Je maakt iets zo dat je het zelf mooi vind.
Als ik zelf moest kiezen tussen de getoonde uitvoeringen zou ik het nog niet makkelijk vinden.
jade
 
Berichten: 243
Geregistreerd: 30 Aug 2014, 19:18
ligplaats: Giethoorn
info:

Re: schakel paneeltje

Berichtdoor R.C.Grootveld » 11 Mrt 2018, 00:25

Tja, kwestie van smaak ....
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: schakel paneeltje

Berichtdoor elrenegado » 11 Mrt 2018, 09:37




Kijk.... en dat vind ik nou foeilelijk (om maar even in jouw bewoording te blijven)
Lijkt net of je dronken was toen je de gaten boorde.

Zo zie je maar.... wat de 1 mooi vind, vind de ander niks.
Gelukkig ook maar, anders hadden we allemaal hetzelfde.
----------------
Groet, Steve
----------------
Gebruikers-avatar
elrenegado
 
Berichten: 2008
Geregistreerd: 14 Dec 2013, 12:36
Woonplaats: NL
ligplaats: NL
info: Neth Ship 61ft
2x MTU 12v183 a 409pk

Re: schakel paneeltje

Berichtdoor Arthur » 11 Mrt 2018, 10:04

Wolf1 schreef: Afbeelding
Gr. Wolf1
Ik ga toch voor deze, als de toeren teller en de andere meters ook zo nostalgisch zijn
Almost all old truckers survive cancer, but I am still fighting against it.
Gebruikers-avatar
Arthur
 
Berichten: 617
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 16:29
Woonplaats: Brunssum
ligplaats: Agios Nikolaos
info: Ik vaar met een houten kaik, een voormalige Griekse vissersboot.
6.50mx2.40mx0.70m

Re: schakel paneeltje

Berichtdoor gewoonmich » 11 Mrt 2018, 10:08




Maar het belangrijkste laten we niet zien. De onderkant van het paneel. Hoe alles is aangesloten of er bij geknoopt. Nu weet ik een ding zeker, dat zit bij Wolf1 heel netjes!
Gebruikers-avatar
gewoonmich
 
Berichten: 267
Geregistreerd: 18 Dec 2013, 08:33
Woonplaats: Waspik
ligplaats: Achter het huis ;)
info:

Re: schakel paneeltje

Berichtdoor broekie » 11 Mrt 2018, 18:37

Ik was vandaag in het Louwman museum en zag hele mooie metalen dashboards.
Het hangt er ook vanaf in welk soort schip het zit in combinatie met de andere stijlen.

Modern is weer de kevlar look in zwart.
Ook mooi in een modern schip.
Onderhoud is behoud
Gebruikers-avatar
broekie
 
Berichten: 2538
Geregistreerd: 25 Mrt 2012, 21:14
Woonplaats: Zevenhoven
ligplaats: Roelofarendsveen
info: Kotter 11,50 mtr. Bouwjaar 2014 refit 2021.

Re: schakel paneeltje

Berichtdoor kajoe » 11 Mrt 2018, 18:57

ik heb laatst een paneel gemaakt van eiken klik laminaat best wel geslaagd vond ik om dat de persoon dat zo wou .en kon het zo over het gat wat in zijn dashboard zat schroeven .hu en de zijkantjes met eiken ge fineert.
toerenteller temperatuur volt en AMP meter ,start schakelaar en 2 alarm lampjes .
daarnaast een paneeltje met 14 schakelaars waarvan 2 reserve .
kajoe
 
Berichten: 1369
Geregistreerd: 25 Apr 2015, 10:28
Woonplaats: terherne
ligplaats: terherne
info:

Re: schakel paneeltje

Berichtdoor Wolf1 » 13 Mrt 2018, 16:03

De foto was niet bedoeld om het mooi of lelijk te vinden, maar om te laten zien dat met dit soort eenvoudige schakelaartjes veel mogelijk is !
Zou ook graag eens zien hoe “foeilelijk” en consorten de ruitenwisermotor aangesloten is ?
In de meeste gevallen een onbetaalbare aansturing, of een gigantische bende bestaande uit een inferieur American Bosch of Vetus ding.
Als er dan ook nog meer als 4 draden uit komen, om het anker kort te sluiten in stilstand en voorzien is van een gelijkloop systeem met instelbare interval time en links of rechtse stopstand, wordt het vaak al zo moeilijk dat we al blij zijn als het af en toe beweegt !
En dat is dan weer het leuke van de schakelaartjes op de foto, goedkoop en praktisch alles mogelijk, zo voor het ruitenwisser voorbeeld 3 standen dubbelpolig (langzaam-stop-snel) en een 8mm gaatje voor de potmeter van de interval timer.
Gr. Wolf1
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1
 
Berichten: 1838
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 19:24
ligplaats:
info:

Re: schakel paneeltje

Berichtdoor varg » 13 Mrt 2018, 21:41

Om eerlijk te zijn heb ik wel een tijdje geworsteld met de ruitenwisser (Exalto), de vier draden en de wipschakelaar. Maar met pen, papier en een half uurtje nadenken heb ik toch het gewenste resultaat...parkeren-langzaam-snel
Arnold
b]'Varg' [/b]
LBD 9,62 m x 3.46 m x 0.80 m
Doorvaarthoogte gestreken mast: 1.95 m
Motor: Yanmar 4JH4E 53pk mech.kk.
ligplaats: Amsterdam / Nw. Meer
Gebruikers-avatar
varg
 
Berichten: 1104
Geregistreerd: 18 Dec 2013, 23:50
ligplaats:
info:

Re: schakel paneeltje

Berichtdoor aadbloem » 13 Mrt 2018, 23:25

Wolf1 schreef:
Zou ook graag eens zien hoe “foeilelijk” en consorten de ruitenwisermotor aangesloten is ?
Gr. Wolf1
Waarom in godsnaam? Om wat terug te narren?
Laat je om te beginnen niet aanvallen op smaak of praktische toepassing met RVS. Over smaak valt niet te twisten en omdat de topic niet over mooi ging verder zinloos om hierover verder te gaan. Jij hebt ongetwijfeld de ruitenwissermotoren goed aangesloten anders vraag je niet naar die van een ander. Laat het toch...
Overigens heb ik, geloof ik, mijn drie ruitenwissenmotoren goed aangesloten maar ik vind het lelijke ondingen boven het raam, het kan niet anders en ik heb ook geen plek om van die plastic mega VETUS doosjes eroverheen te plaatsen. Verder heb ik een ienie mini conrad printje dat indien aangezet via 1 wipschakelaar de ruitenwissers alledrie via diodes een puls geeft en hoppa, synchroon wissen :D
aadbloem
 
Berichten: 1010
Geregistreerd: 12 Sep 2017, 13:22
Woonplaats: Aan boord
ligplaats: Box ZW9
info:

VorigeVolgende

Terug naar Scheepselektra

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten