Daxiepaks schreef:Foto's komen eraan,
Maar : Het gesloten koelsysteem van de BMC wordt gekoeld door een buisjesysteem onder de kiel.. toch ?
Dat had ik niet begrepen uit je eerdere posting.
Maar dan staat je motor dus los van die Jabsco impeller pomp,daar de motor zijn koleing onttrekt uit de koelbuizen onder het schip.
In dat geval kan de impellerpomp dus je koelwaterpomp zijn voor de keerkoppeling,of wat er al eerder geoppert is,de oliekoeler van de KK.
In de aanvoer van de Jabsco zit altijd eerst vanaf de bodem een kraan,en vervolgens een wierfilter.
Wil je zeker zijn van ongerechtigheden in je buitenwater koelsysteem,dan dien je een wierfilter er tussen te zetten.Het is niet oeveral het geval,sommigen vinden het niet nodig.Maar de naam zegt het al,het filterd het wier(alg) en wat hier vaak in de vaarten kan liggen, eendenkroos, uit het water.
Of de leidingen niet toereikend zijn voor de aanvoer van water naar je koeling,wat K4 zegt,weet ik niet.
Wat ik je wel kan zeggen,sluit de kraan in de wateraanvoerleiding en de brandstofaanvoerleiding,en haal de deksel van de Jabsco,en dan weet je ook of de impeller defect is,en/of het in dit geval een brandstofaanvoerleiding betreft is,wat Klaver4 beweerd.
Ik denk dat het een waterpomp is,maar uitsluiten dat het geen brandstofpomp is,kan ik het niet.
Jabsco maakt wel brandstofpompen,maar die zien er anders uit en worden niet direct aangedreven door de motor,althans die ik ken van Jabsco.
In ieder geval wel je kranen sluiten vooraf,want anders loopt je tank leeg,of je boot vol water.
Indien het wel een brandstofpomp betreft,zal er dus nog een andere impellerpomp aanwezig moeten ,want anders kun je water via de uitlaat afvoeren.
Zonder pomp geen water aan en afvoer.