Indeling ten broekje kruiser

aardlek schakelaar scheidingstrafo accu lader gas

Indeling ten broekje kruiser

Berichtdoor Hendrik64 » 23 Dec 2017, 13:15

Goede dag
Ben nieuw hier en wil een ten broeke kruiser gaan indelen,hoe en wat weten we nog niet maar wil een wel 2 slaap plaatsen voor 4 personen.
Graag tekeningen of foto,s.
Graag horen wij
Hendrik64
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 23 Dec 2017, 12:57
ligplaats: Gouda
info:

Re: Indeling ten broekje kruiser

Berichtdoor Klaver vier » 23 Dec 2017, 13:59

Hendrik welkom hier,misschien is het handig als je de maten van de boot vermeld,en of hij met of zonder achterkajiut is.
Ik zelf kijk altijd bij vergelijkende boten hoe die het gedaan hebben,daar steek je heel veel van op.
Wat ook goed werkt op internet ten broeke zoeken in de boot advertentie,s en dan gewoon de indeling bekijken dan doe je al gauw heel wat idieen op
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
 

Re: Indeling ten broekje kruiser

Berichtdoor broekerhaven » 23 Dec 2017, 17:26

Doe het lekker zoals jij het zou willen.
waarom kijken en vragen hoe anderen het doen.....
Beetje creatief zijn is niemand ziek van geworden hoor.
broekerhaven
 
Berichten: 792
Geregistreerd: 21 Dec 2013, 10:11
Woonplaats: bovenkarspel
ligplaats: broekerhaven
info: Placom 410 "old school"

Re: Indeling ten broekje kruiser

Berichtdoor Roelof » 23 Dec 2017, 17:34

Welkom, een leuke uitdaging en hopelijk volgen er gaande weg ook foto's.

Bij de her-inrichting van onze boot, teken & schets ik veel op papier, daarna op schaal in "paint" om te kijken of het (op schaal) gaat passen. Op die manier probeer ik om zoveel mogelijk te visualiseren.
Aan de hand van de uiteindelijke inrichting heb ik schetsen van de leidingen voor gas, water en stuurwerk, water- en brandstoftanks, verlichtingspunten, schakelaars, 12 V / 220 V aansluitingen, enz gemaakt.

Ik heb eerst een lijst gemaakt van al onze wensen, daarna de uitvoerbaarheid op papier gezet. Door dingen op papier te schetsen wordt de werkvolgorde enigszins in kaart gebracht.
Verder blijf ik advertentie sites bekijken om nieuwe ideeën op te doen en details van verschillende inrichtingen bekijken. Ook boten die groter zijn of een volledig ander model geven soms leuke ideeën.
Zaken als hoogte van het aanrecht / tafel(s) neem ik zoveel mogelijk over van thuis.

Je fantasie en de mogelijkheden die je hebt bepalen zo'n beetje de grenzen.

Suc6

Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Indeling ten broekje kruiser

Berichtdoor jaccomiranda » 27 Dec 2017, 10:01

Wij hebben verschillende indeling gewoon in de woonkamer met schilders tape geplakt.
Maakt het visueel.
De definitieve indeling met wat karton gemaakt op de punten waar je een 3d beeld wilt zoals bv de toiletruimte. Daar is het vaak spelen met een klein ruimte.
Jacco

Pikmeer 1050
Bouwjaar 1986 / gerenoveerd 2015
10.70m X 3.40m
jaccomiranda
 
Berichten: 111
Geregistreerd: 13 Jun 2016, 11:35
ligplaats: krimpen aan den ijssel
info:


Terug naar Scheepselektra

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten