Boiler winterklaar maken

opknappen, schilderen, isoleren, beglazing, raamrubbers pees

Re: Boiler winterklaar maken

Berichtdoor Sambeek » 04 Dec 2017, 12:29

Hahaha, ja leuk he? Koop een boot en werk je dood daarbij de tering puinhoop van een ander in het gareel krijgen. (je elektra) :P
groet Albert Terpstra / SAMBEEK 8-)
Sambeek
 
Berichten: 105
Geregistreerd: 13 Feb 2017, 22:27
ligplaats: Maurik
info:

Re: Boiler winterklaar maken

Berichtdoor Noordvaarder » 04 Dec 2017, 14:17

Binnetie schreef:..........de pomp is niet uit te schakelen zonder de bedrading los te trekken. Vandaar dat ik nog een schakelaar wil maken om de waterpomp uit te schakelen.

Dat is niet allen handig in deze situatie,maar ook als je niet aanwezig bent,en je tanks zitten vol,en je krijgt een lekje in je leiding.
Dan gaat de pomp regelmatig lopen,en loop je de kans dat het water in je boot loopt,doordat de pomp regelmatig aan gaat.
Uit veiligheid dus altijd een schakelaar inbouwen.

Nog even over je boiler.
Ik heb mijn watersysteem helemaal leeg gemaakt door de pomp te laten draaien tijdens de vaart van jachthaven naar de stallingsplaats.
Mijn boiler uitgang zit zo laag mogelijk,want als dat niet zo is,dan blijft er teveel water in staan.
Van het restwater dat erin zit,heb ik geen hinder ondervonden na de vorige vorstperiode.
Ik gebruik in mijn drinkwatersysteem GEEN antivries.
Ik heb het wel,maar gebruik het alleen voor de motor.
Ze zeggen dat het wel kan,maar ik heb geen CoA van het spul( ze willen die niet afgeven),dus ik weet niet waar het van gemaakt is.
Maar vooralsnog doe ik dat rode spul van Talamex niet in mijn drinkwatersysteem.
Het schijnt niet schadelijk te zijn,voor in het water levende organismen.
Noordvaarder
 

Re: Boiler winterklaar maken

Berichtdoor Klaver vier » 04 Dec 2017, 19:39

Je kan je een hoop werk op je hals halen maar als er antievries in zit gebeurd er niets,alleen moet de pomp uit,of je dat nou met een schakelaar doet of een draad losmaakt maakt niet,als hij maar niet kan gaan draaien.
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
 

Re: Boiler winterklaar maken

Berichtdoor Binnetie » 04 Dec 2017, 21:37

Ik vraag me af of er voldoende antivries in zit. Maar het water was aardig groen gekleurd dus zal wel goed zijn.
Er zijn geen verbruikers actief omdat ik met de hoofdschakelaar alles uitgeschakeld heb.
In het voorjaar ga ik bezig met het plaatsen van een schakelaar bij de waterpomp
Binnetie
 

Vorige

Terug naar Techniek algemeen stalen schepen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten