Standkachel Planar 44D

opknappen, schilderen, isoleren, beglazing, raamrubbers pees

Re: Standkachel Planar 44D

Berichtdoor Peet Sw. » 22 Apr 2016, 10:24

Ja idd ik heb het ook gehoord maar gelukkig werkt de kachel en .... Hebben we koffie. Dus opwarmen kan altijd :D
Gebruikers-avatar
Peet Sw.
 
Berichten: 35
Geregistreerd: 02 Mrt 2016, 20:46
ligplaats: Lith
info:

Re: Standkachel Planar 44D

Berichtdoor Peet Sw. » 30 Apr 2016, 15:04

Zo we zijn weer in de thuishaven te Lith.

Hadden het binnen de 10 uur kunnen halen was het niet dat we bij sluis Schijndel vrachtverkeer tegen hadden en 2 x moesten wachten en ja wat krijg je dan idd regen maar we hebben nu een fijne kachel en die verwarmd de boot heel goed. En het verbruik op half vermogen is nog eens gunstig ook nog. :D
Nu ik dit weet nog even een aftakking maken naar de stuurhut en klaar voor als het later eens kil is in de avond.

Iedereen een fijn vaarseizoen :D
Gebruikers-avatar
Peet Sw.
 
Berichten: 35
Geregistreerd: 02 Mrt 2016, 20:46
ligplaats: Lith
info:

Re: Standkachel Planar 44D

Berichtdoor Broertje » 01 Okt 2016, 20:02

ik overweeg ook zo'n kachel te kopen wat zijn de ervaringen tot nu ook kwa lawaai tov bv een eberspacher en webasto
Broertje
 
Berichten: 91
Geregistreerd: 28 Dec 2011, 21:13
ligplaats:
info:

Re: Standkachel Planar 44D

Berichtdoor Peet Sw. » 02 Okt 2016, 14:57

De ervaringen zijn heel goed. Eenvoudig te installeren was bij mij in een paar uurtjes gedaan.
De handleiding is in het Engels ( was voor mij geen probleem ).
De eerste keer opstarten ging heel makkelijk.
Het geluidsniveau is perfect je hoort de kachel haast niet. Andere personen keken ervan op dat hij zo stil is.
Heb van andere gehoord dat ze isolatiemateriaal aan gebracht hebben bij Webasto. Bij deze is het niet nodig ook het uitlaatgeluid is heel laag.
Ik persoonlijk kan deze kachel aanraden. Hoop dat je iets aan deze info hebt en hoor graag wat je ervaringen zijn bij gebruik.

Mvg. Peter
Gebruikers-avatar
Peet Sw.
 
Berichten: 35
Geregistreerd: 02 Mrt 2016, 20:46
ligplaats: Lith
info:

Re: Standkachel Planar 44D

Berichtdoor Peet Sw. » 04 Dec 2016, 16:42

Hoi ff een berichtje voor Broertje,

Na aanleiding van je vraag deze update.
Wij hebben tot nu toe menig uurtjes doorgebracht aan boord ondanks de lage temperaturen.
Hier hadden we weinig last van daar de Planar 44d perfect voor een aangenaam temperatuurtje zorgt. :D
Ik heb vorige week een mail ontvangen van mijn leverancier dat er nu een nieuwe thermostaat is voor de Planar 44d.
Deze is makkelijker te gebruiken en tevens zit er een vorstbeschermingsstand op.
Meteen besteld en geïnstalleerd en idd hij doet wat er gezegd word.

Groetjes Peter
Gebruikers-avatar
Peet Sw.
 
Berichten: 35
Geregistreerd: 02 Mrt 2016, 20:46
ligplaats: Lith
info:

Re: Standkachel Planar 44D

Berichtdoor Peet Sw. » 11 Apr 2017, 19:50

Hallo allemaal,

Even de bevindingen tot nu toe met de Planar 44D.
Wij hebben tot half December '16 op de boot vertoeft toen werd het weer te slecht helaas. En zijn begin maart weer gegaan.
Bij aankomst op de boot kacheltje aan en een paar minuten later is de boot lekker op temperatuur.
De diesel consumptie valt me erg mee.
We hebben al van meerdere boot eigenaren te horen gekregen dat de Planar weinig geluid maakt zowel de ventilator als het uitlaat geluid buiten de boot.


Mvg Peter
Gebruikers-avatar
Peet Sw.
 
Berichten: 35
Geregistreerd: 02 Mrt 2016, 20:46
ligplaats: Lith
info:

Re: Standkachel Planar 44D

Berichtdoor Peet Sw. » 28 Okt 2017, 15:13

Hallo allemaal,

Ik kom even terug op de Planar 44D.
We hebben in de afgelopen 2 jaar de Planar meerdere malen gebruikt en ik/wij moeten zeggen dat we nog geen minuut spijt hebben gehad dat we deze gekocht hebben.
De 44D is een kachel die zuinig is. Het Diesel verbruik is laag. Zo ook het geluid die deze produceert.
Wij gaan zoveel mogelijk naar de boot ook bij lage temperaturen en dan is een goede kachel aan te raden. En die hebben we nu en voor een mooie prijs.
Ik heb ook van andere bij ons in de haven vernomen dat ze een Planar 44D aangeschaft hebben en daar ook zeer tevreden over zijn.
Hoop nu dat er ook andere zijn die er intussen ook een aangeschaft hebben en er hun ervaringen willen delen.

Mvg. Peter
Gebruikers-avatar
Peet Sw.
 
Berichten: 35
Geregistreerd: 02 Mrt 2016, 20:46
ligplaats: Lith
info:

Re: Standkachel Planar 44D

Berichtdoor Blacktoppie » 28 Okt 2017, 18:25

ik heb er op de boten en camperbeurs in Gorinchem ook al meerdere keren naar staan kijken, ziet er en voelt erg degelijk aan.
tot nog toe niet gekocht omdat de huidige gas kachel het nog redelijk doet.
Curtevenne 830AK "Marana"
Beenhakker 4m "Betty"
Don't take life too serious, You'll never get out alive
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!
Gebruikers-avatar
Blacktoppie
 
Berichten: 1175
Geregistreerd: 12 Dec 2013, 19:20
Woonplaats: Aan de Lek
ligplaats:
info: Curtevenne 830 ak, Beenhakker 4m, met sabb 8h

Re: Standkachel Planar 44D

Berichtdoor Sixdanny » 04 Dec 2017, 17:50

Even de draad opnemen: heb me ook een Planar 44D aangeschaft en gemonteerd, werkt naar volle tevredenheid maar lig toch nog een beetje overhoop
met de gebruiksvriendelijkheid, n.l. het lukt me tot nu toe niet om de temperatuur op b.v op 5 a 10 graden te houden , iedere keer dat ik op de boot kom is het 18 - 20 graden nog iemand die ervaring?
Sixdanny
 
Berichten: 56
Geregistreerd: 02 Jan 2012, 11:07
ligplaats:
info:

Re: Standkachel Planar 44D

Berichtdoor Yep » 10 Dec 2017, 21:57

Lijkt me een thermostaatkwestie.
Hangt het ding misschien op een koude en/of tochtige plek?

Misschien met een multimeter de thermostaat testen.
Ofwel, bij welke temperatuur gaat het maakcontact in en wanneer weer uit.
Gebruikers-avatar
Yep
 
Berichten: 3162
Geregistreerd: 08 Apr 2015, 22:15
ligplaats: Europa
info:

VorigeVolgende

Terug naar Techniek algemeen stalen schepen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten