Binnetie schreef:..........de pomp is niet uit te schakelen zonder de bedrading los te trekken. Vandaar dat ik nog een schakelaar wil maken om de waterpomp uit te schakelen.
Dat is niet allen handig in deze situatie,maar ook als je niet aanwezig bent,en je tanks zitten vol,en je krijgt een lekje in je leiding.
Dan gaat de pomp regelmatig lopen,en loop je de kans dat het water in je boot loopt,doordat de pomp regelmatig aan gaat.
Uit veiligheid dus altijd een schakelaar inbouwen.
Nog even over je boiler.
Ik heb mijn watersysteem helemaal leeg gemaakt door de pomp te laten draaien tijdens de vaart van jachthaven naar de stallingsplaats.
Mijn boiler uitgang zit zo laag mogelijk,want als dat niet zo is,dan blijft er teveel water in staan.
Van het restwater dat erin zit,heb ik geen hinder ondervonden na de vorige vorstperiode.
Ik gebruik in mijn drinkwatersysteem GEEN antivries.
Ik heb het wel,maar gebruik het alleen voor de motor.
Ze zeggen dat het wel kan,maar ik heb geen CoA van het spul( ze willen die niet afgeven),dus ik weet niet waar het van gemaakt is.
Maar vooralsnog doe ik dat rode spul van Talamex niet in mijn drinkwatersysteem.
Het schijnt niet schadelijk te zijn,voor in het water levende organismen.