Verschillende brandstoffen voor de pleziervaart.

staartolie werk schroef carburateur ontsteking spoel mono kabel

Re: Verschillende brandstoffen voor de pleziervaart.

Berichtdoor R.C.Grootveld » 25 Nov 2017, 12:38

Roelof schreef:Dat is nieuw :!: :!: :!:
Zonnepanelen die wind opwekken ;) 8-) :lol: :lol: :lol: Groet

Ja, met een zonnepaneel wek je elektriciteit op om daarmee een ventilator te laten lopen die je vervolgens een windturbine aan laat drijven :lol:
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: Verschillende brandstoffen voor de pleziervaart.

Berichtdoor Arthur » 25 Nov 2017, 12:55

Ik denk dat ik maar ga vissen, zeiltje hijsen wordt niks met 1 beaufort en roeien is ook een soort brandstof om vooruit te komen maar dat is niet mijn ding, dan maar die ouwe trouwe 3 cyl diesel aanslingeren.
Aan het het weer ligt het niet. :mrgreen:
Almost all old truckers survive cancer, but I am still fighting against it.
Gebruikers-avatar
Arthur
 
Berichten: 617
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 16:29
Woonplaats: Brunssum
ligplaats: Agios Nikolaos
info: Ik vaar met een houten kaik, een voormalige Griekse vissersboot.
6.50mx2.40mx0.70m

Re: Verschillende brandstoffen voor de pleziervaart.

Berichtdoor Noordvaarder » 25 Nov 2017, 17:08

Arthur schreef:Aan het het weer ligt het niet. :mrgreen:

Nou, toen ik vanmorgen naar buiten keek,was het aardig grijs.
Niet van de schimmel,maar van de vorst. :lol: :lol: :lol:
Als dat bij jou ook zo is,kun je maar beter gaan roeien.
Roeien is ook arbeid,en dat kost energie,en energie geeft warmte.
Je slaat dan 2 vliegen in 1 klap.
Je komt vooruit en je blijft warm.
:mrgreen: :mrgreen: :idea:
Noordvaarder
 

Re: Verschillende brandstoffen voor de pleziervaart.

Berichtdoor broekerhaven » 25 Nov 2017, 19:09

Gelukkig heb ik een nieuwe aandrijving met dubbel epibratie membraam en een flux capaciter met een dual bipolar converter aangesloten op een driedelige condensator.
kan je niet mee mis , is milieu vriendelijk en niet weers afhankelijk.

Alleen af en toe wat sterrenstof bijvullen en gaan met die banaan.

mvrg Rob
broekerhaven
 
Berichten: 792
Geregistreerd: 21 Dec 2013, 10:11
Woonplaats: bovenkarspel
ligplaats: broekerhaven
info: Placom 410 "old school"

Re: Verschillende brandstoffen voor de pleziervaart.

Berichtdoor Arthur » 25 Nov 2017, 19:40

Niks grijs Wiebren, geen schimmel en zeker geen vorst, wel al wat sneeuw op de bergen wat weer een mooi contrast is met de 20 graden in en op zee niveau.
Ik heb het ook warm hier zonder te roeien :mrgreen:
Almost all old truckers survive cancer, but I am still fighting against it.
Gebruikers-avatar
Arthur
 
Berichten: 617
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 16:29
Woonplaats: Brunssum
ligplaats: Agios Nikolaos
info: Ik vaar met een houten kaik, een voormalige Griekse vissersboot.
6.50mx2.40mx0.70m

Re: Verschillende brandstoffen voor de pleziervaart.

Berichtdoor Blacktoppie » 25 Nov 2017, 19:54

broekerhaven schreef:Gelukkig heb ik een nieuwe aandrijving met dubbel epibratie membraam en een flux capaciter met een dual bipolar converter aangesloten op een driedelige condensator.
kan je niet mee mis , is milieu vriendelijk en niet weers afhankelijk.

Alleen af en toe wat sterrenstof bijvullen en gaan met die banaan.

mvrg Rob


Whaha.. niet te hard varen dan.
Curtevenne 830AK "Marana"
Beenhakker 4m "Betty"
Don't take life too serious, You'll never get out alive
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!
Gebruikers-avatar
Blacktoppie
 
Berichten: 1175
Geregistreerd: 12 Dec 2013, 19:20
Woonplaats: Aan de Lek
ligplaats:
info: Curtevenne 830 ak, Beenhakker 4m, met sabb 8h

Re: Verschillende brandstoffen voor de pleziervaart.

Berichtdoor Roelof » 25 Nov 2017, 20:57

broekerhaven schreef:Gelukkig heb ik een nieuwe aandrijving met dubbel epibratie membraam en een flux capaciter met een dual bipolar converter aangesloten op een driedelige condensator.
kan je niet mee mis , is milieu vriendelijk en niet weers afhankelijk.

Alleen af en toe wat sterrenstof bijvullen en gaan met die banaan.

mvrg Rob


Wist je dat de opslag capaciteit van de energie verhogend werkt als je een gaatje in het membraam prikt? Een ovaal gaatje links van het midden werkt het beste.
Voordeel is dat de condensator dan extra hard werkt op prime time.
Pas wel op voor de juiste vonk instelling. Ik ben er ook mee bezig en ben 3.6 aan het proberen met siliconen kabels.

Het lijkt goed alleen wordt het nog erg warm, voorlopig heb ik dus de dubbele werking omgekeerd door de plurk van de poeleketator naar beneden te schroeven.
't Is nog niet helemaal zoals het moet maar het draait lekker rustig.

Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Verschillende brandstoffen voor de pleziervaart.

Berichtdoor R.C.Grootveld » 25 Nov 2017, 22:09

broekerhaven schreef:Gelukkig heb ik een nieuwe aandrijving met dubbel epibratie membraam en een flux capaciter met een dual bipolar converter aangesloten op een driedelige condensator.
kan je niet mee mis , is milieu vriendelijk en niet weers afhankelijk.

Alleen af en toe wat sterrenstof bijvullen en gaan met die banaan.

mvrg Rob

Ik hoop dat je er een blok-spanning gestuurde, a-symetrische, mono-stabile multivibrator met fase aansnijding en smoorspoel voor hebt staan, anders wordt het niks.
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: Verschillende brandstoffen voor de pleziervaart.

Berichtdoor Marie Christina » 25 Nov 2017, 23:06

Néé hè?
Moet ik nu écht nog uitleggen dat dat alleen werkt mits de linksdraaiende drevelknijpvernevlaar goed afgesteld staat? .
Tsss. :roll:
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Verschillende brandstoffen voor de pleziervaart.

Berichtdoor Roelof » 25 Nov 2017, 23:16

uhhh....
Dat hangt wel van de sinus blokker af natuurlijk.
Die afstelling kan alleen met een tegen gewikkelde flux gevulde stabilisator draad met telemetrie.
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

VorigeVolgende

Terug naar Outboard motoren

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten