Marifoon registratie NL / BE

communicatie en navigatie apparatuur

Re: Marifoon registratie NL / BE

Berichtdoor De Waalschokker » 16 Nov 2017, 15:12

thewave schreef:enkel Hollanders reageren zo bekrompen
over&out, end of discussion


Wow dit is een uiterst correct en vriendelijk antwoord op vele forumleden hun bijdrage, geen argumentatie meer en dan maar schelden...
Tussen haakjes ik ben geen Nederlander maar wel Belg en heb mijn schop gekocht in Nederland en, zoals eerder aangegeven heb ik de normale weg gevolgd, zijnde als Belg een ligplaats in Belgiie en alle documenten ook in het desbetreffende land.
Dat het iets duurder is, nou daar lig ik niet van wakker als het mij voor problemen behoed en oh we praten hier over een paar honderd euro's dat is in vergelijking met aankoop iets of wat scheepje een verwaarloosbare kost.
"Betichtingen"... ik heb het geduid als spottend omdat ik wel weet waar de klepel hangt.
Tot slot, ik prefereer de juiste en veilige manier voor mijn schip ondanks dat die volgens u u ...de moeilijke, trage manier... is en eveneens ...het ook sneller en efficiënter kan (NL)...
Jawel tot blijkt dat u tegen hindernissen aanloopt die u niet voorzien had of dacht te kunnen omzeilen via de medewerking van een forumlid die u (weinig subtiel) oproept tot frauderen of in ieder geval er aan meewerken.
Uw laatste antwoord aan meedenkende forummers is, mijn inziens, allesbehalve netjes
De Waalschokker
 
Berichten: 241
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 14:30
ligplaats:
info:

Re: Marifoon registratie NL / BE

Berichtdoor Roelof » 17 Nov 2017, 00:57

Vergeef mij het Engels maar het klinkt leuk :lol:
- I'm born in The Netherlands
- Nationality: Dutch
- I'm living in Holland

"Hollandse" krenterigheid beperkt zich schijnbaar niet tot 's lands grenzen :mrgreen:

Het maakt niet uit waar je geboren bent of woont. Schrijf je boot gewoon in in het land waar je ingeschreven bent, voer deze landsvlag en betaal gewoon de bijbehorende rekeningen.
Uiteindelijk is het prijs verschil nihil tov. het bezitten en onderhouden van een plezierboot.
Alle hobby's kosten nou één keer geld. In het ene land misschien een paar honderd Euro meer voor een bijbehorend certificaat dan in een ander land , maar je zult geen problemen krijgen met welke instantie dan ook als je het correct uitvoert.
Het voorkomt een hoop zorgen (en mogelijk problemen) als je eens controle krijgt.

Ik blijf bij mijn mening: Wettelijke bepalingen, registratie en certificering EU regelen, dat schept duidelijkheid. Tarief verschillen per land zijn ondergeschikt.
Tot die tijd: Houdt je aan de wetgeving welke gelden in het land waar je ingeschreven bent, accepteer de kosten die voortkomen uit de hobby en voer met trots de vlag van de thuishaven ;) .

Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Marifoon registratie NL / BE

Berichtdoor De Waalschokker » 17 Nov 2017, 02:15

Roelof schreef:
"...en voer met trots de vlag van de thuishaven..."

Groet,
Roelof


@ Roelof, een Belg die met zijn bootje in Belgie ligt maar problemen heeft met zijn paperassen en op een publiekelijk forum Nederlanders uitscheld voor
"... Hollanders reageren zo bekrompen
over&out, end of discussion
..."
zal wel niet met veel trots de Nederlandse vlag (thuishaven is ergens in Nederland want niet ingeschreven in Belgie :? ) voeren denk ik zo. :lol: :lol: :lol:
De Waalschokker
 
Berichten: 241
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 14:30
ligplaats:
info:

Re: Marifoon registratie NL / BE

Berichtdoor quichot » 17 Nov 2017, 10:42

Zullen we vermeende tegenstellingen in volksaard erbuiten houden? Zo bekrompen...
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3040
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: Marifoon registratie NL / BE

Berichtdoor De Waalschokker » 17 Nov 2017, 11:37

quichot schreef:Zullen we vermeende tegenstellingen in volksaard erbuiten houden? Zo bekrompen...



Eind goed al goed ;)
De Waalschokker
 
Berichten: 241
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 14:30
ligplaats:
info:

Re: Marifoon registratie NL / BE

Berichtdoor Daxiepaks » 21 Nov 2017, 16:52

quichot schreef:Maar we blijven in gespannen verwachting van Daxiepaks' verlossende antwoord op de prangende vraag waarom een Belg zijn schip met Belgische thuishaven in Nederland registreert.


Excuses, ik ben hier een heeeeeele tijd niet geweest, en heb dus ook het draadje niet meer gevolgd..ook niet mijn landgenoot zijn onbeschofte reactie...

Maar : mijn boot ligt in NL , hoor, en blijft daar ook. Ik heb ook mijn ICC in NL gehaald . Enkel mijn marifoon brevet heb ik in Belgie gehaald... Nu gaan wij waarschijnlijk nooit in België varen met onze boot...dus dacht ik een marifoon aan te schaffen en te laten registreren in NL... thats all..
Daxiepaks
 
Berichten: 329
Geregistreerd: 19 Jul 2016, 11:40
ligplaats: Dintelmonde
info: Stevenvlet uit 1968 - OK/AK
In restauratie = 80% DHZ
Gekocht in 2016.

Re: Marifoon registratie NL / BE

Berichtdoor Marie Christina » 21 Nov 2017, 19:42

Hè?
Hij lígt al in NL?
Wat moet je dan met míjn gegevens.
Ik snap er echt niets meer van, hoor.
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Marifoon registratie NL / BE

Berichtdoor De Waalschokker » 21 Nov 2017, 19:53

thewave schreef:
ik heb het gevoel dat dit over mij gaat...

ik heb de boot van een Belgische particulier gekocht, en de boot had toen al een NL kenteken.
Om alle administratieve rompslomp te vermijden -ttz de papierwinkel om voor de boot een B-nummer te krijgen, CE attesten, enz- heb ik de registratie snelle motorboot (bij de RDW) op mijn naam aangevraagd. Daar bijkomend blijkt alles veel goedkoper in NL dan in B (wist ik niet op voorhand, maar bleek achteraf: aanvraag bij RDW=39€, admin. inschrijving in België: 58€ en sinds 1/4/2017 138€ !!)

Dus al die betichtingen over ontwijking, rijke Belg, niets van waar ! Waarom op de moeilijke, trage manier, als het ook sneller en efficiënter kan (NL)
Enkel voor de marifoonaanvraag zit ik nu strop, idd


Eu h Menno het gaat over deze vriendelijke jongen thewave, ben je nog wat eu(ro)forisch of zo :mrgreen:
De Waalschokker
 
Berichten: 241
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 14:30
ligplaats:
info:

Re: Marifoon registratie NL / BE

Berichtdoor Noordvaarder » 21 Nov 2017, 19:57

Marie Christina schreef:
Ik snap er echt niets meer van, hoor.

Dat is op te lossen door even het draadje van voren af aan weer te gaan lezen.
Dan kom je er ook achter,dat Daxiepaks na 4 augustus in dit draadje niet meer actief is geweest.

Het was "the wave" die "een golf" :mrgreen: van verontwaardiging hier teweeg bracht , om te vragen naar "sjoemeldata".
Noordvaarder
 

Re: Marifoon registratie NL / BE

Berichtdoor Marie Christina » 21 Nov 2017, 21:31

De Waalschokker schreef:Eu h Menno het gaat over deze vriendelijke jongen thewave, ben je nog wat eu(ro)forisch of zo :mrgreen:

Ik zit de boel te verhaspelen, inderdaad.
Valt ook niet mee, bijhouden door wie je nu beledigd wordt. :lol: :!:
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Vorige

Terug naar Elektronica

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten