Marifoon registratie NL / BE

communicatie en navigatie apparatuur

Re: Marifoon registratie NL / BE

Berichtdoor quichot » 13 Nov 2017, 12:02

Maar we blijven in gespannen verwachting van Daxiepaks' verlossende antwoord op de prangende vraag waarom een Belg zijn schip met Belgische thuishaven in Nederland registreert.
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3040
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: Marifoon registratie NL / BE

Berichtdoor R.C.Grootveld » 13 Nov 2017, 12:33

quichot schreef:Maar we blijven in gespannen verwachting van Daxiepaks' verlossende antwoord op de prangende vraag waarom een Belg zijn schip met Belgische thuishaven in Nederland registreert.

Ik vermoed om de zelfde reden als waarom veel Nederlanders hun schip ook niet willen laten registreren (kadaster)
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: Marifoon registratie NL / BE

Berichtdoor thewave » 16 Nov 2017, 11:00

De Waalschokker schreef:Het is wel jammer dat beide heren zich in stilzwijgen hullen
Dat gebeurt wel vaker op fora als er ongewenste antwoorden worden gegeven .....


ik heb het gevoel dat dit over mij gaat...

ik heb de boot van een Belgische particulier gekocht, en de boot had toen al een NL kenteken.
Om alle administratieve rompslomp te vermijden -ttz de papierwinkel om voor de boot een B-nummer te krijgen, CE attesten, enz- heb ik de registratie snelle motorboot (bij de RDW) op mijn naam aangevraagd. Daar bijkomend blijkt alles veel goedkoper in NL dan in B (wist ik niet op voorhand, maar bleek achteraf: aanvraag bij RDW=39€, admin. inschrijving in België: 58€ en sinds 1/4/2017 138€ !!)

Dus al die betichtingen over ontwijking, rijke Belg, niets van waar ! Waarom op de moeilijke, trage manier, als het ook sneller en efficiënter kan (NL)
Enkel voor de marifoonaanvraag zit ik nu strop, idd
thewave
 
Berichten: 8
Geregistreerd: 30 Mrt 2017, 14:36
ligplaats: Nieuwpoort
info:

Re: Marifoon registratie NL / BE

Berichtdoor R.C.Grootveld » 16 Nov 2017, 13:12

thewave schreef:ik heb het gevoel dat dit over mij gaat...

ik heb de boot van een Belgische particulier gekocht, en de boot had toen al een NL kenteken.
Om alle administratieve rompslomp te vermijden -ttz de papierwinkel om voor de boot een B-nummer te krijgen, CE attesten, enz- heb ik de registratie snelle motorboot (bij de RDW) op mijn naam aangevraagd. Daar bijkomend blijkt alles veel goedkoper in NL dan in B (wist ik niet op voorhand, maar bleek achteraf: aanvraag bij RDW=39€, admin. inschrijving in België: 58€ en sinds 1/4/2017 138€ !!)

Dus al die betichtingen over ontwijking, rijke Belg, niets van waar ! Waarom op de moeilijke, trage manier, als het ook sneller en efficiënter kan (NL)
Enkel voor de marifoonaanvraag zit ik nu strop, idd

Sorry hoor, maar gebruik maken van een factuur van iemand anders teneinde een registratie in NL te krijgen (dat was je initiele vraag), terwijl je Belgisch ingezetene bent valt voor mij niet meer onder het kopje " ontwijking", maar onder de kop "fraude".
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: Marifoon registratie NL / BE

Berichtdoor Marie Christina » 16 Nov 2017, 13:22

thewave schreef: Waarom op de moeilijke, trage manier, als het ook sneller en efficiënter kan (NL)
Enkel voor de marifoonaanvraag zit ik nu strop, idd


Waarom de moeilijke manier?
Omdat het de enige manier is die kan!
Zullen we het andersom doen?
Krijg ik de gegevens van jouw boot en je ligplaats, zodat ik weer rode diesel kan tanken voor mijn kachel.
Deal?

nee, hè?
Dacht ik al.
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Marifoon registratie NL / BE

Berichtdoor Noordvaarder » 16 Nov 2017, 13:23

thewave schreef: Waarom op de moeilijke, trage manier, als het ook sneller en efficiënter kan (NL)
Enkel voor de marifoonaanvraag zit ik nu strop, idd

Inderdaad,waarom moeilijk doen.
Waarom huur je geen ligplek voor je boot in Breskens in de jachthaven?
Of je je boot al of niet daar neerlegt,is geheel ter jou verantwoording.
Dan krijg je vast er zeker een rekening,en daarmee kun je dan alsnog aantonen dat je hier een ligplaats hebt en kun je je marifoon hier laten registeren.
Dus ik zie de noodzaak niet,om hier iemand aan te gaan sporen om frauduleuze handelingen te gaan verrichten,ten favure van jou oplossing.
Het "aanzetten tot" ,is al strafbaar,en daardoor geef je al aan,dat je "medeplichtig bent tot het doen plegen van fraude".
In principe moet het dus voor niks,of bijna niks,en mag de "katvanger" de pisang zijn,want daar komt het op neer.
Maar ik denk dat je goedkoper uit bent,door daar de boot te laten registreren,dan dat je hier een ligplaats gaat huren voor 1 jaar.
Noordvaarder
 

Re: Marifoon registratie NL / BE

Berichtdoor thewave » 16 Nov 2017, 13:45

enkel Hollanders reageren zo bekrompen
over&out, end of discussion
thewave
 
Berichten: 8
Geregistreerd: 30 Mrt 2017, 14:36
ligplaats: Nieuwpoort
info:

Re: Marifoon registratie NL / BE

Berichtdoor R.C.Grootveld » 16 Nov 2017, 14:03

thewave schreef:enkel Hollanders reageren zo bekrompen
over&out, end of discussion

Wij hebben dan ook geen "Belgische toestanden" :D

Verder heeft het niets met "bekrompenheid" te maken, maar alles met "integriteit".
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: Marifoon registratie NL / BE

Berichtdoor Noordvaarder » 16 Nov 2017, 14:15

thewave schreef:enkel Hollanders reageren zo bekrompen

Ik vraag me even af,waarom je zo vreemd reageert.
Je krijgt hier info,eventueel een hint,en nu zijn wij "bekrompen".
Als je dan toch zoveel lak en schijt aan de wet hebt,waarom negeer je die wet dan niet gewoon,en neem je het risico dat je gepakt wordt voor lief?
Waarom een ander aansporen tot het doen van frauduleuze handelingen ten favure van jou.
Wees dan een "echte vent",en geen slapjanus zoals nu,en neem dat risico,want voor rest het toch lak aan regelgeving.
Noordvaarder
 

Re: Marifoon registratie NL / BE

Berichtdoor Marie Christina » 16 Nov 2017, 15:01

thewave schreef:enkel Hollanders reageren zo bekrompen
over&out, end of discussion

Ik sta open voor terechtwijzingen.
Leg mij uit waarom mijn reactie bekrompen is.
Ik zie namelijk het verschil met wat jij voorstelt geenszins!
(Overigens kom ik niet uit Noord of Zuid Holland en ben daarmee ook geen Hollander.
Ik ben Nederlander.
Weten Belgiërs dat niet?. (Dit was dus een grapje, hè? Om even misverstanden te voorkomen.))
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

VorigeVolgende

Terug naar Elektronica

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten