Project Beja kruiser 9,30 meter

Bezig met restauratie? renovatie ? laat ons meekijken.

Re: Project Beja kruiser 9,30 meter

Berichtdoor jimmvld » 13 Nov 2017, 21:22

Klaver vier schreef:Ik vindt die pvc bocht in de luchtinlaat een beetje eng, dat pvc wordt namelijk kei hard en als het dan breekt zuigt de motor het zo naar binnen
Wel vindt ik het een leuke opknapper,waar iets moois van te maken is.
Gr René ( klaver vier)



ja inderdaad ik vindt die bocht ook niks ga er zowieso een nieuw filter opzetten met een rubbere pijp :) zeker een leuke opknapper ik zag hem en was meteen verkocht van het model super leuke indeling en er zaten ook splinternieuwe kussens bij profesioneel gemaakt (marine blauw) die zitten nog in het plastic vorige eigenaar heeft er jaren niks aan gedaan is te merken ook aan alles haha thanx voor je reactie


Gr jimm
jimmvld
 
Berichten: 21
Geregistreerd: 30 Aug 2017, 12:37
Woonplaats: vlaardingen
ligplaats: vlaardingen
info:

Re: Project Beja kruiser 9,30 meter

Berichtdoor jimmvld » 13 Nov 2017, 21:28

Nu ook met de ramen begonnen met schrappen.
nog even wat plekken met ontweringswater goed schuren en volgende week beginnen met lakken.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
jimmvld
 
Berichten: 21
Geregistreerd: 30 Aug 2017, 12:37
Woonplaats: vlaardingen
ligplaats: vlaardingen
info:

Re: Project Beja kruiser 9,30 meter

Berichtdoor Roelof » 14 Nov 2017, 07:36

jimmvld schreef:
jaa vloeren zijn inderdaad super mooi heb je toevallig nog tips om deze mooi te lakken?

groeten jim


Misschien heb je hier iets aan:
http://www.machinekamer.nl/forum3/viewt ... f=5&t=3175

Mbt het lakken zou ik gewoon een goede weerbestendige lak nemen, goed voorbewerken en meerdere lagen aanbrengen.
Zorg dat de temperaturen niet te laag zijn en het niet te vochtig is als je hier mee bezig gaat. Zolang je nog bezig bent met andere wzh zou ik de vloer goed beschermen om schade / krassen te voorkomen.

Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Project Beja kruiser 9,30 meter

Berichtdoor Amersfow » 14 Nov 2017, 08:20

Parketlak (van Flexa of Glitsa); keihard. Zou wel zijdeglans nemen, staat mooier vind ik
Gebruikers-avatar
Amersfow
 
Berichten: 1839
Geregistreerd: 27 Jan 2012, 10:49
ligplaats:
info:

Re: Project Beja kruiser 9,30 meter

Berichtdoor jimmvld » 15 Nov 2017, 03:09

Amersfow schreef:Parketlak (van Flexa of Glitsa); keihard. Zou wel zijdeglans nemen, staat mooier vind ik


ik neem aan dat dit blanke lak is (kleurloos)


grt en thanx voor je reactie
jimmvld
 
Berichten: 21
Geregistreerd: 30 Aug 2017, 12:37
Woonplaats: vlaardingen
ligplaats: vlaardingen
info:

Re: Project Beja kruiser 9,30 meter

Berichtdoor jimmvld » 15 Nov 2017, 03:13

Misschien heb je hier iets aan:
http://www.machinekamer.nl/forum3/viewt ... f=5&t=3175

Mbt het lakken zou ik gewoon een goede weerbestendige lak nemen, goed voorbewerken en meerdere lagen aanbrengen.
Zorg dat de temperaturen niet te laag zijn en het niet te vochtig is als je hier mee bezig gaat. Zolang je nog bezig bent met andere wzh zou ik de vloer goed beschermen om schade / krassen te voorkomen.

Groet,
Roelof[/quote]

Oke ik ga dat effe goed uitzoeken heb alle vloeren er al uit van de voorkajuit en achterkajuit enkel boven motorruim liggen ze nog ze zijn afgeplakt met stucloper:)
weet je ook tot hoe fijn je het moet schuren? er zit ook rubber tussen heb je daar geen last van dan met schuren??

Thnx voor je reactie:)
jimmvld
 
Berichten: 21
Geregistreerd: 30 Aug 2017, 12:37
Woonplaats: vlaardingen
ligplaats: vlaardingen
info:

Re: Project Beja kruiser 9,30 meter

Berichtdoor Roelof » 15 Nov 2017, 08:12

Heb zelf niet zoveel ervaring met lakken, mijn vriendin doet het lakwerk altijd, ze is daar beter mee dan ik :oops:
Het hangt er vanaf hoever je wilt gaan denk ik.
Als er diepe krassen in de vloer zitten zou ik alles terug schuren tot het hout, dit kan met een redelijk grof papier.
Daarna met een fijn papiertje alles nogmaals schuren. De eerste laag lak met verdunning aanbrengen, zodat het diep intrekt.
Meerdere lagen aanbrengen, voor iedere laag schuren met een heel fijn schuurpapier, dit geeft een mooie diepe glans.
Zorg dat je alles enorm goed stofvrij hebt als je gaat lakken.
Bespaar niet op de kwasten, een goede kwast is duur maar zal geen haar verliezen en kun je lang gebruiken.

Ik vermoed dat het rubber onder het oppervlakte van het hout ligt, daar zul je niet veel last van hebben denk ik. Volgens mij kan dat gewoon mee gelakt worden.

Wij gebruiken altijd deze lak
Afbeelding
Het wordt niet overal verkocht dacht ik. Ik haal het bij Moree in Hellevoetsluis maar misschien vindt je op het WWW adressen dichter bij huis.
De tafel (van stuwhout), de trap en de kozijnen thuis hebben we ermee gedaan. Nu 7 jaar verder ziet het er nog steeds mooi uit.


Suc6
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Project Beja kruiser 9,30 meter

Berichtdoor jimmvld » 16 Nov 2017, 22:08

Roelof schreef:Heb zelf niet zoveel ervaring met lakken, mijn vriendin doet het lakwerk altijd, ze is daar beter mee dan ik :oops:
Het hangt er vanaf hoever je wilt gaan denk ik.
Als er diepe krassen in de vloer zitten zou ik alles terug schuren tot het hout, dit kan met een redelijk grof papier.
Daarna met een fijn papiertje alles nogmaals schuren. De eerste laag lak met verdunning aanbrengen, zodat het diep intrekt.
Meerdere lagen aanbrengen, voor iedere laag schuren met een heel fijn schuurpapier, dit geeft een mooie diepe glans.
Zorg dat je alles enorm goed stofvrij hebt als je gaat lakken.
Bespaar niet op de kwasten, een goede kwast is duur maar zal geen haar verliezen en kun je lang gebruiken.

Ik vermoed dat het rubber onder het oppervlakte van het hout ligt, daar zul je niet veel last van hebben denk ik. Volgens mij kan dat gewoon mee gelakt worden.

Wij gebruiken altijd deze lak
Afbeelding
Het wordt niet overal verkocht dacht ik. Ik haal het bij Moree in Hellevoetsluis maar misschien vindt je op het WWW adressen dichter bij huis.
De tafel (van stuwhout), de trap en de kozijnen thuis hebben we ermee gedaan. Nu 7 jaar verder ziet het er nog steeds mooi uit.


Suc6
Roelof


oke goede tips inderdaad ik heb met een teak kleur van trimetal een paar proefstukjes gedaan aan mn ramen maar voor de vloeren neem ik alleen blanke lak heb gelezen dat die van sps ook goed is ? maar even proberen zie foto's van de tests.


Thanx ik zal in hellevoet is gaan kijken voor die lak rij er bijna dagelijks vlakbij!:)


Grtzzz
jimmvld
 
Berichten: 21
Geregistreerd: 30 Aug 2017, 12:37
Woonplaats: vlaardingen
ligplaats: vlaardingen
info:

Re: Project Beja kruiser 9,30 meter

Berichtdoor jimmvld » 16 Nov 2017, 22:13

Afbeelding
linkerkant 1 laag kleur rechterkant 1 laag kleur met 1 laag blank (puur even om te kijken welke kleur ik mooi vindt)


en hier nog wat foto's van de boot vandaag weer een hoop gedaan geslepen en geschuurd zaterdag beginnen met vervangen waterlijn van de spiegel 20cm hoog bij de gehele breedte! grtz jimm

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
jimmvld
 
Berichten: 21
Geregistreerd: 30 Aug 2017, 12:37
Woonplaats: vlaardingen
ligplaats: vlaardingen
info:

Re: Project Beja kruiser 9,30 meter

Berichtdoor Roelof » 18 Nov 2017, 10:37

Dat is geen half werk.....
Mooie tent waar de boot instaat, daar zal je veel gemak van hebben de komende winter.

Suc6
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

VorigeVolgende

Terug naar Projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten