Klaver vier schreef:Nou Roelof ik weet niet hoe je denkt dat het condens in de motor komt,dan zou het toch eerst door het filter moeten,daar is het filter namelijk voor,komt het er wel door deugt het filter niet.
Ik weet niet hoe je het versiert om het glas kapot te krijgen,maar ik vindt het een argument van niets zo,n glas gaat gewoonlijk nooit kapot,dan moet je het echt kapot slaan,want door de vorm van het glas is het loei sterk.
Kortom geen enkel argument om het filter boven de tank te plaatsen,wat een onlogische plek is.
Ook is het een nadeel met ontluchten,dit gaat laag bijna vanzelf
Gr René ( klaver vier)
Ik doel er op dat het mij niet uitmaakt of het water / condens in de tank bezinkt of door het filter wordt afgescheiden zolang het maar niet bij de motor terecht komt. Daar komt bij dat de opvoerpomp een dergelijke grote capaciteit heeft dat opgezogen vuil niet uit de leiding terug zal vallen de tank in.
De tank wordt regelmatig gecontroleerd / afgetapt.
Zoals Arthur aangeeft gaan die glazen niet zomaar kapot maar iedereen kan eens een fout maken en het filter zwaarder vastzetten dan noodzakelijk.
Ontluchten dmv met het pompje tegen de brandstof pomp gaat net zo snel als dat het filter laag zit ingebouwd.
Ik laat het filter mooi zitten zoals het is, ik zie geen nadelen.
Groet,
Roelof