Is de klok van slag

algemene discussies

Re: Waar is dit???

Berichtdoor R.C.Grootveld » 03 Nov 2017, 19:02

Noordvaarder schreef:want ook in Greenwich is het nu geen zomertijd meer

Greenwich heeft z'n eigen tijd: Greenwich Mean Time (GMT), tegenwoordig UTC genoemd en die kent (om het even welke grootmacht zij dank) geen zomertijd
En daar zijn we in de luchtvaart heeeeeel erg blij mee.
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: Waar is dit???

Berichtdoor R.C.Grootveld » 06 Nov 2017, 14:42

henkvd schreef:log in en ga naar je gebruikerspaneel en forum voorkeuren stel in op UTC +1 en haal vinkje zomertijd weg, eind Maart zet je deze weer aan om de volgende zomertijd te corrigeren.

Ik weet het, off topic ..
Dank voor de info, ik heb het aangepast en voor UTC gezet; ben ik overal vanaf, want UTC kent geen Zomer/Wintertijd.
Hoop ik tenminste .... want bij php kun je alles verwachten
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: Waar is dit???

Berichtdoor R.C.Grootveld » 06 Nov 2017, 14:44

En zoals verwacht zijn de wegen van PHP ondoorgrondelijk, want ik zie 13:42 staan, terwijl het 12:42 is.
Maar goed, laat maar .
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: Waar is dit???

Berichtdoor Marie Christina » 06 Nov 2017, 20:28

henkvd schreef:log in en ga naar je gebruikerspaneel en forum voorkeuren stel in op UTC +1 en haal vinkje zomertijd weg, eind Maart zet je deze weer aan om de volgende zomertijd te corrigeren.

Ik lig er af.
Er staat nu onderaan, rechts, in het blauwe balkje dat de tijden in UTC +1 (Zomertijd) zijn.
UTC +1 is wintertijd.

Pff, zoals Harry Jekkers ooit zei: "lulllen over de tijd. Daar moet je een partij tíjd voor hebben. "
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Waar is dit???

Berichtdoor R.C.Grootveld » 06 Nov 2017, 22:12

Marie Christina schreef:Ik lig eraf

Ik ook ....
Bij mij staat er nu "alle tijden zijn UTC [Zomertijd]" :-o
Wat zeer merkwaardig is, want UTC kent geen zomertijd .....
Maar goed, laat maar ....
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Is de klok van slag

Berichtdoor Noordvaarder » 06 Nov 2017, 22:35

R.C.Grootveld schreef:Wat zeer merkwaardig is, want UTC kent geen zomertijd .....


Ik denk dat jij een beetje te ver doordraaft in het feit of UTC nu wel of geen zomer- ,danwel wintertijd kent.
Volgens mij is dat niet aan de orde.

Deze site heeft de instelling in de data,dat indien je 'zomertijd' selecteerd bij UTC,dat er dan een uur bij op wordt geteld.
Dat laat onverlet of er wel of geen zomertijd of wintertijd officieel bij UTC uberhaupt bestaat.

Je moet bij 'Gebruikerspaneel --> Forumvoorkeuren -->Mijn tijdzone , gewoon deze op "UTC+1=Centraal Europese tijd,West Afrikaanse tijd" zetten,en dan bij "'Zomertijd inschakelen" , het vakje 'Nee' aanvinken,als je tenminste in deze tijdzone woont.
Woon je in een andere tijd,dien je overeenkomstig je eigen te selecteren.

Velen met mij,wonen in tijdzone UTC+1,op dit moment zonder zomertijd.
Hier wordt dan ook de boel normaal aangegeven.

Misschien een vreemd vraag, staat je eigen PC wel goed ingesteld?
Noordvaarder
 

Re: Waar is dit???

Berichtdoor R.C.Grootveld » 06 Nov 2017, 23:14

Noordvaarder schreef:Misschien een vreemde vraag, staat je eigen PC wel goed ingesteld?

Nee hoor, zeker geen vreemde vraag, die staat goed (ingesteld op MET) en daar hoef ik nooit wat aan te toen.
Ik ben actief op meerdere fora/platformen en het verbazingwekkende is, dat dit forum het enige is die dit gedoe heeft.
Dus wie is er nu gek? UTC en WET worden hier op één hoop gegooid, daar zit het probleem.
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: Waar is dit???

Berichtdoor Noordvaarder » 07 Nov 2017, 00:23

R.C.Grootveld schreef:Dus wie is er nu gek? UTC en WET worden hier op één hoop gegooid, daar zit het probleem.

Ik denk eerder dat jij er een probleem van maakt,want WET wordt hier nergens genoemd.
Bij mij staat het nog steeds goed,en als de zomertijd zich weer aandient,dan plaats ik daar het vinkje weer bij,en klaar is Klara.
Hoe simpel kan het zijn?
Noordvaarder
 

Re: Is de klok van slag

Berichtdoor henkvd » 07 Nov 2017, 00:27

Tijd instelling is persoonlijk, iedereen die onderin heeft staan zomertijd, zal dit zelf moeten wijzigen, daar kan ik met deze software versie niets aan veranderen.
Ben ik ff blij dat we in NL maar 1 tijdzone hebben en het zou helemaal feest worden met 0.5 uur verschillen.


Tijd instelling voor de meeste hier UTC +1 geen vinkje bij zomertijd, eind Maart hier weer een vinkje zetten.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4464
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: Waar is dit???

Berichtdoor R.C.Grootveld » 07 Nov 2017, 10:46

Noordvaarder schreef:Hoe simpel kan het zijn?

1: Tijdzone van de client pakken
2: Tijdzone van de server nemen en die automatisch aan laten passen voor zomer/winter
Simpeler kan niet ....
Waarom iets aan de gebruiker overlaten als het door het systeem kan?
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

VorigeVolgende

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten