15 liter water in het carter

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

Re: 15 liter water in het carter

Berichtdoor quichot » 14 Okt 2017, 10:37

Yep schreef: Cummins V8 met achter in de 200 PK

200 pk V8? Mozes! Wat voor boot is het dan? Een Riva? Boesch?
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3040
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: 15 liter water in het carter

Berichtdoor Yep » 14 Okt 2017, 10:41

Dank voor alle kennis!!!!!!
Ik heb de link doorgestuurd naar Erik.
Wordt vervolgd.
Gebruikers-avatar
Yep
 
Berichten: 3162
Geregistreerd: 08 Apr 2015, 22:15
ligplaats: Europa
info:

Re: 15 liter water in het carter

Berichtdoor Klaver vier » 14 Okt 2017, 11:07

Henk volgens mij zijn de oliekoeler en de impellerpomp ook uitgesloten die zitten dacht ik allebei in het buitencircuit.
Al met al geen goed vooruitzicht, een achtcylinder is niet goedkoop
Gr René
Klaver vier
 

Re: 15 liter water in het carter

Berichtdoor henkvd » 14 Okt 2017, 11:11

Olie koeler heb je idd gelijk in, de waterpomp bedoel ik de pomp voor het interne circuit.
Ziet er tot nu toe echt niet goed uit met dit probleem.

Dan nog even voor de zekerheid, heckdrive of normale schroefas installatie ?
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4464
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: 15 liter water in het carter

Berichtdoor Roelof » 14 Okt 2017, 11:22

Klaver vier schreef:Henk volgens mij zijn de oliekoeler en de impellerpomp ook uitgesloten die zitten dacht ik allebei in het buitencircuit.
Al met al geen goed vooruitzicht, een achtcylinder is niet goedkoop
Gr René


Scherp, je hebt gelijk ik haalde 2 systemen door elkaar :oops:

Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: 15 liter water in het carter

Berichtdoor ekloekke » 14 Okt 2017, 11:28

Het is een "normale" schroefas met water gesmeerd lager.
ekloekke
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 14 Okt 2017, 11:09
ligplaats: Hattem
info:

Re: 15 liter water in het carter

Berichtdoor ekloekke » 14 Okt 2017, 12:12

Ik zie nu dat mijn reactie schijnbaar niet geplaatst is, nieuw hier dus zal wel aan mij liggen,
Het is een krupp-cummins 12.7 liter 265 pk V8, waterpomp extern, watergekoelde spruitstukken, expansie vat zo'n 30 liter hoger dan het blok geplaatst, warmtewisselaar 1 meter hoog 30 rond waarvan de helft zich ook boven de motor bevind.
Het water wat ik in de expansie tank doe staat een dag later onder in het blok, dat zou natuurlijk koelvloeistof moeten zijn maar zolang het er net zo hard weer uit loopt gebruik ik nog water!

Groet erik en bedankt voor alle reacties tot nu toe!
ekloekke
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 14 Okt 2017, 11:09
ligplaats: Hattem
info:

Re: 15 liter water in het carter

Berichtdoor Noordvaarder » 14 Okt 2017, 15:55

ik ben ook even aan het zoeken geslagen,of er info te vinden is van jou motor.
Ik kom echter tot de conclusie,dat je wel iets meer gegevens zal moeten aanreiken,want alleen Krup-Cummins 12.7 l 265 pk,is niet genoeg.
Er zijn meer motoren namelijk door Krupp al dat niet samen of voor Cummins gebouwd.
Dergelijke gegevens kun je vinden op het typeplaatje,die er ongetwijfeld op zit.

Alvast een voorproefje.
Betreft het een soortgelijke motor?
http://www.ebay.de/itm/Krupp-Cummins-Di ... SwA3dYemQ7

En in deze thread(duits forum) staat op de laatste pagina een telefoonnumer waar je misschien ook iets aan kan hebben.
https://www.bauforum24.biz/forums/topic ... v8/?page=3

ekloekke schreef:Het water wat ik in de expansie tank doe staat een dag later onder in het blok, dat zou natuurlijk koelvloeistof moeten zijn maar zolang het er net zo hard weer uit loopt gebruik ik nog water!

Als ik dit zo lees,dat zou je denken dat door afkoeling van het blok,er een vacuumssituatie ontstaat,dat het water de carter via een beschadiging,of als er losse cilinder bussen in zitten( en zo te zien volgens die tekening,zitten die erin) die te ruim komen te zitten doordat de afdichting ertussen uitgaat of kapot gaat,dan het blok in trekt.Je krijgt dan namelijk een open verbinding tussen koelcircuit en carter.Maar in principe zou je dan overdag ook als de motor loopt,ook iets waterverlies moeten hebben.Ik vrees voor je , dat je motor voor een motorrevisie in aanmerking komt.En of dat nog lonend is,en er überhaupt nog onderdelen daarvoor verkrijgbaar zijn,weet ik niet.
Noordvaarder
 

Re: 15 liter water in het carter

Berichtdoor ekloekke » 14 Okt 2017, 17:19

Onderstaand de link naar het type plaatje

Afbeelding
ekloekke
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 14 Okt 2017, 11:09
ligplaats: Hattem
info:

Re: 15 liter water in het carter

Berichtdoor Klaver vier » 14 Okt 2017, 17:19

De motor moet er toch uit,dan zou ik eerst de carterpan er af halen de koelleidingen afdoppen en dan het blok vullen met water,dan kan je waarschijnlijk zien bij welke cylinder het vandaan komt.
Ik weet niet of de motor 2 cylinderkoppen heeft of 8
Als het 8 koppen zijn is het het makkelijkst te maken,dan trek je de kop er af van de cylinder die lekt en dan zie je al gauw wat meer
Ik hoop voor je dat het meevalt
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
 

VorigeVolgende

Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: jaaphaas en 15 gasten