Gruttepier schreef:Goedendag,
Ik heb voor een zeer redelijke prijs een Doerak 650 op de kop kunnen tikken, in vooral originele staat.
Uiteraard achterstallig onderhoud maar heel goed te overzien, geen supergrote kussen maar wel een paar noodzakelijke.
1 daarvan zijn de raamrubbers, die zijn af en ondanks dat ze het water nog buiten houden niet geschikt voor nog een seizoen.
Hoi Gruttepier,
Ik heb natuurlijk geen idee van de staat van de Doerak.
Voordat je ergens aan begint zou ik (door schade en schande wijs geworden) eerst alles inventariseren.
Op de werf waar we staan met onze boot was ook iemand die een "opknapper Doerak" kocht,
nagenoeg origineel.Uiteindelijk moest er een nieuw vlak onder en is hij 7 jaar en ca 20.000 Euro verder om de boot "nagenoeg" origineel te kunnen varen. (nu wel alsof het een showroom model is).
Ik wil helemaal niks over iemand anders of andere scheepsbouwers zeggen maar wel dat je voorzichtig moet zijn met oude boten.
Hetzelfde geldt voor mij: Ik kocht een opknapper "Swin Patio" maar uiteindelijk ben ik bezig met een complete re-fit.....
Ik heb geen spijt van de aankoop maar achteraf was een andere manier van aanpak beter geweest en had kosten kunnen besparen.
Wat ik ermee wil zeggen: Kijk eerst in totaliteit wat er MOET gebeuren voor je gaat investeren in kluswerk / opknap werk.
Wat betreft de ramen en pezen denk ik dat er veel ervaring op het forum is, daar komen beslist goede tips en adviezen voor.
Suc6
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten