fell marine mob+ kill-switch

aardlek schakelaar scheidingstrafo accu lader gas

Re: fell marine mob+ kill-switch

Berichtdoor kajoe » 30 Sep 2017, 15:29

ik heb het koortje vermeld ,maar of alle snelle vaarders het gebruiken?????? erg weinig als ik het zo eens bekijk .
ze varen ongeveer op 8 meter langs mijn woning en beroeps matig had ik er ook mee te maken en had je iedereen moeten bekeuren daar op waren de stapels papier niet om over heen te kijken .
kajoe
 
Berichten: 1368
Geregistreerd: 25 Apr 2015, 10:28
Woonplaats: terherne
ligplaats: terherne
info:

Re: fell marine mob+ kill-switch

Berichtdoor Noordvaarder » 30 Sep 2017, 18:08

henkvd schreef:Er zijn er maar heel weinig die de vraag lezen, het gaat om de vervanging van dit.

Inderdaad,een vervanging van dat.
Ik heb aan dat dingetje die jij bedoeld,het haakje eraf gehaald,
en vervangen door een soortgelijke als deze: http://www.tasmarine.nl/img/p/1/7/0/5/1705-thickbox.jpg .
Deze haak ik weer achter mijn riem,die ik altijd in een broek heb zitten.
Simpel en doeltreffend,en goedkoop.
Want in dat andere dingetje zal ook wel een battery zitten,en je zult altijd zien als je zo'n dingetje nodig hebt,is potverdikke de battery leeg.
Shit zeg je dan,had ik er maar een andere battery ingedaan.
Maar er zijn wel meer wireless verbindingen waar het fout gaat,en je beter af geweest met een wireled verbinding.
Maar een ieder moet voor zichzelf maar uitmaken of hij of zij zijn leven op het water af wil laten hangen van een wireless gevalletje,terwijl er doelmatig spul is,dat altijd werkt. 8-)
Noordvaarder
 

Re: fell marine mob+ kill-switch

Berichtdoor R.C.Grootveld » 30 Sep 2017, 18:10

Het argument "vrij bewegen aan boord" vind ik nog wel het zwaarst wegende om tegen een dergelijk systeem te zijn:
Als schipper hoor je achter het roer en niet ergens anders op je boot; dus dat argument zie ik niet zo.

Verder bestempel ik het systeem uit technisch oogpunt op voorhand als onbetrouwbaar, dan wel op zijn minst vertragend.
Ten eerste moet het eerst nat worden, ten tweede moet er dan een radio signaal geactiveerd resp. onderbroken worden om vervolgens het contact circuit te onderbreken.
En radiosignalen hebben een beperkte overdracht ....

Ik zou het leven van mijn kinderen er niet voor op het spel zetten, laat ze dan af en toe maar aan dat koordje trekken (gaat vanzelf over).
Overigens heb ik zo mijn gedachten bij het idee om met 2 meiden van 4 op een snelle motorboot van 5m te gaan varen, ongeacht het soort dodemansknop of dat ze wel of geen zwemvest dragen.
Maar dat is (1) mijn persoonlijke mening en (2) een andere discussie.
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: fell marine mob+ kill-switch

Berichtdoor broekerhaven » 30 Sep 2017, 19:48

Afbeelding

even een plaatje van het betreffende jacht :mrgreen:


de meiden gaan mee als we lekker gaan toeren , de pk's zijn er voor als papa zich wil uitleven .

bootje is ook beetje wolf in schaapskleren, sloep idee met snel onderwater schip.

en iedere reactie vind ik prima , hoe meer ideeen en voors en tegen hoe beter.
vaak komen er zo dingen naar voren waar je zelf niet bij na denkt , en wat voor jezelf zo vanzelfsprekend is voor andere een reden om scherp te wezen, dat is juist zo mooi van een forum ;)
broekerhaven
 
Berichten: 792
Geregistreerd: 21 Dec 2013, 10:11
Woonplaats: bovenkarspel
ligplaats: broekerhaven
info: Placom 410 "old school"

Re: fell marine mob+ kill-switch

Berichtdoor henkvd » 30 Sep 2017, 19:51

Op de manier hoe je zit begrijp ik waarom het niet werkt met het gangbare dodemans touwtje, de bank is niet ideaal voor dit systeem met aan beide kanten de dames, dat wordt idd geregeld stilvallen.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4464
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: fell marine mob+ kill-switch

Berichtdoor broekerhaven » 30 Sep 2017, 19:58

a picture say's more then a thousend words :D
broekerhaven
 
Berichten: 792
Geregistreerd: 21 Dec 2013, 10:11
Woonplaats: bovenkarspel
ligplaats: broekerhaven
info: Placom 410 "old school"

Vorige

Terug naar Scheepselektra

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 75 gasten