Welk olie filter xdp 688

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

Re: Welk olie filter xdp 688

Berichtdoor Roelof » 27 Sep 2017, 22:16

Plaats eventueel even een foto van het filter / filterhuis op het motorblok, wie weet komen er ideeën los.

Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Welk olie filter xdp 688

Berichtdoor Noordvaarder » 27 Sep 2017, 23:24

Roelof schreef:Ik spreek geen woord Frans, heb één keer tijdens een vakantie in Frankrijk een rep.set voor een luchtmatras moeten kopen :shock:
Kwam niet veel verder dan: matrasiooon, plaksiooone reparatioon .... :? 8-) :lol:
('t is nog gelukt ook ;) )


Ik een beetje,maar dat komt er van als je met motorolie rijd.
Ik kwam geregeld bij de Total en Lubrizol in Rouen.
En van Denemarken naar Harnes of Bauvais of Nanterre,met hergebruikte motorolie.
En dan moet je wel die mtyaal spreken,want anders kom je nergens.
Bv in Bauvais verrekten ze het daar,om 1 woord engels te spreken.
In Nanterre was het een duitse firma die daar een niederlassung had,daar was altijd iemand die duits sprak.
En in de Normandie kun je ook wel met Duitse terecht.
Maar dat heeft weer een andere oorzaak.(WW2).
Normandie is de "chou-fleur" hoek(bloemkolen)
chou=kool , fleur=bloem.
Vele vrachten daar vandaan gehaald in de eerste helft van de jaren 80.
In wezen staat het in het Frans andersom dan in het Nederlands.
Nee,de Franse taal is ook niet echt mijn ding.
Geef mij maar het Italiaans,en de keuken is veel lekkerder dan Frankrijk.
Noordvaarder
 

Re: Welk olie filter xdp 688

Berichtdoor Noordvaarder » 27 Sep 2017, 23:37

Scheepskoe schreef:ik ken geen frans en frans mij ook niet, maar dat is een inzet filter en ik heb een opzet filter ......
dus met je eerdere link kan ik niets mee helaas.

snap je daarom waarom ik niets kon vinden ?
heb ik dan een compleet ander systeem ? of zijn er verschillende uitvoeringen op de markt gebracht ?


Wat jij ziet als een "opzetfilter" kan een huls zijn,waar die filter in zit.
Weet je dus zeker dat wat jij de filter noemt,ook echt de filter zelf is?

Heb jij dan deze?
http://www.bakker-ijlst.nl/shop/filters ... 846___oc_7

Het filter nummer uit je 2de posting, MP4404 is trouwens ook een 'inlinefilter'
https://www.inlinefilters.co.uk/Brands/ ... FMH-PU822X
Daar kun je dus ook niks mee.

Opschrijven wat er op de filterbus staat,en dat meenemen naar een shop.
Want op basis van de gegevens die jij ons hier geeft,komen we zo geen bal verder.
Officieel is het zoals het in de manual staat beschreven,maar als er tussentijds een vorige eigenaar de boel veranderd heeft,heeft zoeken op basis van motorgegevens geen zin meer.Of doen wat ik je al eerder heb aangeven,naar een Peugeot garage gaan,en daar zeggen welke motor er in zit,en/of ze daar een alternatief hebben voor de "inline" filters,en zo ja,er eentje kopen.De volgende kun je dan gewoon bij een webshop kopen aan de hand van de gegevens die je dan inmiddels hebt.
Zo moeilijk moet dat toch niet zijn toch?
Noordvaarder
 

Re: Welk olie filter xdp 688

Berichtdoor jkos » 28 Sep 2017, 08:34

Even in mijn administratie gekeken en het volgende gevonden:
Voor mijn Indenor heb ik 2 jaar geleden een "Purflux LS 458 A" filter gebruikt.
jkos
 
Berichten: 554
Geregistreerd: 02 Jan 2016, 19:07
Woonplaats: Kapelle
ligplaats: Wolphaartsdijk
info: 2x240 pk Yanmar 4LHA-STP
Hydraulische Koppeling

Re: Welk olie filter xdp 688

Berichtdoor Scheepskoe » 28 Sep 2017, 11:24

ik ben het weekend weer in de gelegenheid om naar het schip toe te gaan en het filter er af te halen,
inmiddels dieseldokter ook geraadpleegd (met zo moeilijk kan het toch niet zijn citeer de noordvaarder)
er schijnen dus opzet filters te zijn met nog weer verschillend schroefdraad. na mijn weten was het filter blanco wit.
dus dien ik in het schroefdraad op te meten. dus er lopen meer wegen naar Rome.
Scheepskoe
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 26 Sep 2017, 20:41
ligplaats:
info:

Re: Welk olie filter xdp 688

Berichtdoor Noordvaarder » 28 Sep 2017, 13:09

Scheepskoe schreef:er schijnen dus opzet filters te zijn met nog weer verschillend schroefdraad. na mijn weten was het filter blanco wit.
dus dien ik in het schroefdraad op te meten. dus er lopen meer wegen naar Rome.

Zolang je zelf niks onderneemt door met bestaande zaken,zoals je filter die er nu opzit,lopen er nog veel meer wegen naar Rome.
Je komt in de eerste postring aan met de vraag,welke filter erop een Indenor 688 motor zit.
Iedereen,waaronder ikzelf,zoeken voor je op,wat je moet hebben.
Ik heb trouwens WEL de info van een Indenor blok,omdat ik zo'n motor heb zitten in mijn boot.
Dus wil weten wat ik nodig ben.
Dat heet zoiets als bij voorbaat niet voor Jan met de korte achternaam ergens aankloppen wat ik hebben moet.
Schijnbaar bezit je die info betreffende je motorblok nog niet,maar de motor heb je wel.
M.i. niet de snuggerste instelling.
Vervolgens kom je ermee op de proppen,dat je filter niet dagene is,wat er aan joui motor zit.
Wat er wel opzit,weet je ook niet.
Er is al diverse keren tegen je gezegd,ga ermee naar een Peugeot garage, die weten er wel raad mee.
Maar schijnbaar doe je dat niet,want nu moet je eerst weer de schroefdraad meten van je filter.
Zo kom je er niet,dat geef ik je op en briefje.
Enigste oplossing is, filter eraf halen,meenemen naar een Peugeot dealer,en daar kijken of ze dezelfde filter hebben.
Nog beter is om te zien naar een monteur de verstand van zaken heeft,die het voor je gaat doen.
Besteed een paar centen meer,dan weet je ook dat het goed gebeurd.
Noordvaarder
 

Re: Welk olie filter xdp 688

Berichtdoor Klaver vier » 28 Sep 2017, 16:20

Wat een gezwam over een filter pak dat ding er af en ga naar een automaterialen zaak,die pakken hem waarschijnlijk zo van de plank
Gr René ( Klaver vier)
Klaver vier
 

Re: Welk olie filter xdp 688

Berichtdoor jkos » 28 Sep 2017, 17:14

Klaver vier schreef:Ik zou gewoon het filter er maar eens afhalen en er mee naar een goede automaterialen zaak gaan,die pakken hem meestal zo van de plank
Gr René


Strak plan, zo heb ik het ook gedaan.
jkos
 
Berichten: 554
Geregistreerd: 02 Jan 2016, 19:07
Woonplaats: Kapelle
ligplaats: Wolphaartsdijk
info: 2x240 pk Yanmar 4LHA-STP
Hydraulische Koppeling

Re: Welk olie filter xdp 688

Berichtdoor Roelof » 28 Sep 2017, 19:46

Klaver vier schreef:Wat een gezwam over een filter pak dat ding er af en ga naar een automaterialen zaak,die pakken hem waarschijnlijk zo van de plank
Gr René ( Klaver vier)


Niet iedereen is of denkt hetzelfde, dat is tenslotte het leuke van een forum op het WWW, je kunt elkaar helpen.
Met een gedateerde motor zou ik ook eerst nadenken voor ik een actie onderneem, zeker als ik in eerste instantie de info die ik zoek niet kan vinden.....

Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Welk olie filter xdp 688

Berichtdoor Noordvaarder » 29 Sep 2017, 18:09

Roelof schreef:Met een gedateerde motor zou ik ook eerst nadenken voor ik een actie onderneem, zeker als ik in eerste instantie de info die ik zoek niet kan vinden.....

Ja dat snap ik Roelof.
Maar als je dan al van alles is toegereikt,en je komt eerst met alleen een motor type,en later met iets anders,dan kan je toch zelf wel beseffen,dat er maar 1 oplossing is.En dat is dat ding eraf halen,en ermee naar een shop of dealer gaan.
Want wij kunnen hier ook niet meer raad geven,dan alleen aan de hand van gebruiksaanwijzingen etc.
Er is niemand van ons,hij alleen kent en ziet zijn motor .
Hoe gemakkelijk was het geweest,als de vraagsteller even een foto had gemaakt van zijn situatie,met eventueel de gegevens erop van de filter die er nu op zit.
Ook daar komt de vraagsteller niet.
En om eerlijk te zijn,iemand die er zo in staat,die dus nog niet bij machte is om in te zien,dat een simpel iets als een filter wel eens niet datgene is,wat hij verwacht,moet je die adviseren om het zelf te gaan doen?
Laat zo iemand dat gauw overlaten aan iemand die er wel verstand van heeft,want een filter die niet past,en het draad is inmiddels kapot,kun je ook niet terugbrengen.
Op den duur kan dat ook duur uitpakken.
Klaver vier schreef:Wat een gezwam over een filter pak dat ding er af en ga naar een automaterialen zaak,die pakken hem waarschijnlijk zo van de plank
Gr René ( Klaver vier)

:mrgreen: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :mrgreen:
Noordvaarder
 

Vorige

Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: RuudM en 46 gasten