Even voorstellen: Maarten

Even voorstellen: Maarten

Berichtdoor Maarten-S » 26 Sep 2017, 16:04

Dag Allen,

Zoals het hoort bij ieder forum zal ik mij hier ook even netjes voorstellen.
Ik ben Maarten 25 jaar en kom uit het mooie Tilburg.
Afbeelding

Ik kom uit een echte zeilfamilie ofja, mijn vader en mijn broers vinden het geweldig mijn moeder wat minder (volgens mij niet helemaal onbekend). Zodra ik de boot op kon ging ik mee en dat heb ik altijd met plezier gedaan. Tussen mijn negende en mijn vijftiende was ik lid bij de waterscouting, waar ik nog meer ervaring heb opgedaan met zeilen en het doen van onderhoud aan boten.
In het verleden heb ik samen met mijn vader een Mirror Dinghy en een Waarschip 570 gehad en zelf ook onderhouden. Toen ik ging studeren werd mijn eigen aandacht voor de boten wat minder en gingen mijn vader en mijn broer verder met het Waarschip, hiervan zijn ze 4 jaar geleden overstapt naar een Kievit (Piewiet) 820. Hiermee word heerlijk gezeild en worden ook mooie tochten gemaakt. Zo zijn we dit jaar naar Boulogne gevaren.

Echter kruipt bij mij het watersportbloed ook waar het niet gaan kan. Wat inmiddels al er inmiddels al voor gezorgd heeft dat ik lid ben van de locale roeivereniging en de windsurfvereniging. Ondanks deze aanpassingen is mijn wens echter nog altijd niet voldaan. Daarom ook mijn nieuwe project een motorbootje.
Dit concept is in alle eerlijkheid voor mij nog even wennen maar ik weet nu al dat ik er enorm veel plezier aan ga beleven!

Het motorboten project ben ik gestart met een van mijn beste vrienden Johannes. We zochten een leuk bootje met aardig wat buitenruimte bij voorkeur van staal, maar wel voor een lage prijs en de boot moest nog wel te redden zijn. Na wat weken op Marktplaats door te hebben gebracht en vele vletjes etc langs te hebben zien komen viel ons oog op het volgende bootje. Na wat contact met de eigenaar besloot ik bij de boot te gaan kijken en wat eigenlijk meteen verkocht. De boot had een inbouw motor gehad maar deze was enkele jaren geleden verwijderd. Wel was alles wat aan de motor vast zat aanwezig in de boot, zo ook de schroef+as. Wat mij ook opviel is dat de boot stevig was gebouwd en van redelijk dik staal. Het formaat is ongeveer 6.20 bij 1.90.

Zo lag de boot er bij in de grachten van Amsterdam.
Afbeelding
Afbeelding

Hier nog wat foto's die ik heb gebruikt om het formaat van de kuip aan te geven aan Johannes die er op dat moment niet bij kon zijn.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Toen brak de dag aan dat we hem gingen halen. We hebben een buitenboordmotor aan de boot bevestigd en hebben de boot omgevaren. Eenmaal aangekomen bij de haven bleek de boot toch wat zwaarder te zij als we dachten. Hij woog zonder motor 850kg. Dus mijn theorie dat de boot van dik staal is gemaakt werd bevestigd.

Hier wat fotos van het ophalen en uit het water halen. (Bovenste foto is van mij en mijn vader die ook mee was)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nu is de boot bij ons aangekomen en is het tijd voor de restauratie van het geheel.
De plannen zijn:
-De boot leeghalen en al het oude hout werk verwijderen
-De boot stralen en in de primer zetten
-Laswerk
-Originele motor terug plaatsen een Albin O21. (Inmiddels is er een Volvo c10 aangeschaft de zelfde motor)
- Nieuwe indeling maken
-Boot aflakken
-Houtwerk maken en aflakken.

Zoals jullie zien is het nogal een project wat er aan komt. Ik zal binnenkort een project pagina maken en daar regelmatig wat foto's plaatsen.

Dan rest mij enkel nog de laatste vraag of iemand het type schip herkent. Ik heb nog geen plaatje oid kunnen vinden.
Laatst gewijzigd door Maarten-S op 26 Sep 2017, 22:41, in totaal 1 keer gewijzigd.
Maarten-S
 
Berichten: 7
Geregistreerd: 26 Sep 2017, 14:38
ligplaats: TIlburg
info:

Re: Even voorstellen: Maarten

Berichtdoor Thiemen » 26 Sep 2017, 16:22

Welkom op het forum, Maarten!

Ik kijk uit naar de updates van jullie gezamenlijk project!
Gebruikers-avatar
Thiemen
 
Berichten: 111
Geregistreerd: 28 Mei 2015, 19:22
ligplaats: Utrecht
info:

Re: Even voorstellen: Maarten

Berichtdoor jkos » 26 Sep 2017, 16:30

Welkom en succes.
jkos
 
Berichten: 554
Geregistreerd: 02 Jan 2016, 19:07
Woonplaats: Kapelle
ligplaats: Wolphaartsdijk
info: 2x240 pk Yanmar 4LHA-STP
Hydraulische Koppeling

Re: Even voorstellen: Maarten

Berichtdoor Roelof » 26 Sep 2017, 18:04

Welkom,
Veel plezier met het project.

Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Even voorstellen: Maarten

Berichtdoor peter jansen » 26 Sep 2017, 19:14

Welkom! Leuk scheepje. Daar gaan jullie lol mee beleven!
Valt er ook op te slapen eventueel in de toekomst?
peter jansen
 
Berichten: 203
Geregistreerd: 10 Feb 2014, 23:58
ligplaats: de haukes
info:

Re: Even voorstellen: Maarten

Berichtdoor Maarten-S » 26 Sep 2017, 22:38

Thiemen schreef:Welkom op het forum, Maarten!

Ik kijk uit naar de updates van jullie gezamenlijk project!

jkos schreef:Welkom en succes.
Roelof schreef:Welkom,
Veel plezier met het project.

Groet,
Roelof


Bedankt! Ik zal jullie op de hoogte houden, en tzt met nog een hoop vragen komen!


peter jansen schreef:Welkom! Leuk scheepje. Daar gaan jullie lol mee beleven!
Valt er ook op te slapen eventueel in de toekomst?


Dat is wel het plan! De kajuit zal voornamelijk als opslagplek gebruikt worden, maar er is een plan om een mogelijke slaapplek in de kuip de creëren met een dektent. Eerst gaan we eens kijken hoeveel ruimte te motor in neemt en dan gaan we een indeling maken.
Maarten-S
 
Berichten: 7
Geregistreerd: 26 Sep 2017, 14:38
ligplaats: TIlburg
info:

Re: Even voorstellen: Maarten

Berichtdoor ladyk » 04 Okt 2017, 14:50

hey maarten leuk dat je een boot gekocht heb. wij hebben van de zomer samen surfles gehad in beeksebergen toen had je het er al over . mvg tim
ladyk
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 03 Okt 2017, 20:25
ligplaats: breda
info:

Re: Even voorstellen: Maarten

Berichtdoor Maarten-S » 13 Okt 2017, 09:38

ladyk schreef:hey maarten leuk dat je een boot gekocht heb. wij hebben van de zomer samen surfles gehad in beeksebergen toen had je het er al over . mvg tim


Hey Tim,

Leuk je hier tegen te komen! We zullen elkaar aankomende zomer nog wel vaker tegenkomen denk ik zo!
Maarten-S
 
Berichten: 7
Geregistreerd: 26 Sep 2017, 14:38
ligplaats: TIlburg
info:

Re: Even voorstellen: Maarten

Berichtdoor Maarten-S » 13 Okt 2017, 09:38

ladyk schreef:hey maarten leuk dat je een boot gekocht heb. wij hebben van de zomer samen surfles gehad in beeksebergen toen had je het er al over . mvg tim


Hey Tim,

Leuk je hier tegen te komen! We zullen elkaar aankomende zomer nog wel vaker tegenkomen denk ik zo!
Maarten-S
 
Berichten: 7
Geregistreerd: 26 Sep 2017, 14:38
ligplaats: TIlburg
info:


Terug naar Even voorstellen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten