Welk motor is dit precies? Indenor van DTN?

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

Re: Welk motor is dit precies? Indenor van DTN?

Berichtdoor Legrando1977 » 18 Sep 2017, 12:07

Hoi dank voor deze info idd op pagina 24.15 lijkt er erg op maar de versie op de voorkant van het boek nog meer daar zit de pijlstok geheel links en bij de versie uit het onderdelenboek zit hij nog binnen de motorsteunen. Ben er inmiddels achter dat hij wss door Leonard Lang Dieselcentrum ingebouwd is, en heb via google wat oud-medewerkers gevonden en benaderd. Probleem is het volgende waarvoor ik het graag wil weten de startmotor is stuk gegaan daarna hebben ze er een andere opgezet en de oude weggegooid, de nieuwe bleek toch niet goed te zijn qua vertanding dus om miskopen te voorkomen wil ik het graag weten. En ik denk zelf dat hij origineel wel rood is alleen bij gespoten volgens mij, achter de startmotor nog niet goed kunnen kijken, ga ik ook nog kijken
Legrando1977
 
Berichten: 9
Geregistreerd: 17 Sep 2017, 17:49
Woonplaats: Vroomshoop
ligplaats: Vroomshoop
info:

Re: Welk motor is dit precies? Indenor van DTN?

Berichtdoor Klaver vier » 18 Sep 2017, 12:31

Nou als die vertanding van de startmotor niet goed was en er is wel mee gestart frees ik voor je starterkrans.
Gr René ( klaver vier )
Klaver vier
 

Re: Welk motor is dit precies? Indenor van DTN?

Berichtdoor Legrando1977 » 18 Sep 2017, 13:19

Klaver vier schreef:Nou als die vertanding van de startmotor niet goed was en er is wel mee gestart frees ik voor je starterkrans.
Gr René ( klaver vier )



ja dat is afwachten idd
Legrando1977
 
Berichten: 9
Geregistreerd: 17 Sep 2017, 17:49
Woonplaats: Vroomshoop
ligplaats: Vroomshoop
info:

Re: Welk motor is dit precies? Indenor van DTN?

Berichtdoor Noordvaarder » 18 Sep 2017, 15:41

Legrando1977 schreef:Hoi dank voor deze info idd op pagina 24.15 lijkt er erg op maar de versie op de voorkant van het boek nog meer daar zit de pijlstok geheel links en bij de versie uit het onderdelenboek zit hij nog binnen de motorsteunen.

Ik denk dat jij je blindstaart op zaken die niet relevant zijn.
Want of nou de peilstok achter,in het midden of voor zit,is niet relevant.
De plek van de peilstok zit alleen relevant, voor de plek waar de carter het diepst is.
Zit de "pan" van voren,dan zit de peilstok van voren.Maar zit de "pan" meer naar achteren,dan zit de peilstok in het midden of achteraan.
Schijnbaar heeft de motorenfabrikant meer mogelijkheden open gelaten voor deze plek.
En/of deze nu voor de motorsteun zit of erachter,is ook niet relevant.
Wat wel relevant is,is zoeken naar de gegevens van je onderblok.
En die staan namelijk ergens op dat blok.
Alleen op basis van tekeningen in een boek,ga je dat nooit vinden,want de ene tekent hem zo,en de andere tekent hem net weer iets anders.
Dus ieder blok heeft een part- en serie nummer,en aan de hand daarvan kun je achterhalen wat voor blok het is.
Er is echter 1 voorwaarde om aan die gegevens te geraken.
Je moet namelijk wel de wil hebben om dat zelf op te gaan zoeken. ;)
Noordvaarder
 

Re: Welk motor is dit precies? Indenor van DTN?

Berichtdoor Legrando1977 » 19 Sep 2017, 14:47

Zekers is de wil er wel :) de laatste plek waar ik niets kan zien met spiegeltje ivm de beperkte ruimte, is achter de starter die gaat er vanavond af hopelijk daar een plaatje te vinden. en anders maak ik een kopie van de vertanding van de krans met een kneedbaar goedje. tot zover bedankt
Legrando1977
 
Berichten: 9
Geregistreerd: 17 Sep 2017, 17:49
Woonplaats: Vroomshoop
ligplaats: Vroomshoop
info:

Re: Welk motor is dit precies? Indenor van DTN?

Berichtdoor Legrando1977 » 19 Sep 2017, 20:49

Legrando1977 schreef:Zekers is de wil er wel :) de laatste plek waar ik niets kan zien met spiegeltje ivm de beperkte ruimte, is achter de starter die gaat er vanavond af hopelijk daar een plaatje te vinden. en anders maak ik een kopie van de vertanding van de krans met een kneedbaar goedje. tot zover bedankt


Starter eraf gehaald is scheef aangesleten beschadigd de bendix en denk dat dit de verkeerde is, aangezien er een soort steuntje is afgeslepen er staat D11E97 op deze die eraf is. Morgen maar even vertanding kopiëren. Volgens mij is het een 4.88 puzzel bijna klaar :)
Legrando1977
 
Berichten: 9
Geregistreerd: 17 Sep 2017, 17:49
Woonplaats: Vroomshoop
ligplaats: Vroomshoop
info:

Re: Welk motor is dit precies? Indenor van DTN?

Berichtdoor Noordvaarder » 19 Sep 2017, 21:44

Legrando1977 schreef: aangezien er een soort steuntje is afgeslepen er staat D11E97 op deze die eraf is. :)

Als je googled op dat nummer,kom je toch weer bij Peugeot uit.
Zie deze link:
https://www.2dehands.be/auto-onderdelen ... 66472.html
Noordvaarder
 

Re: Welk motor is dit precies? Indenor van DTN?

Berichtdoor Legrando1977 » 19 Sep 2017, 22:18

Klopt daar was ook geen twijfel over het is zeker een Peugeot indenor alleen het type van het onderblok is niet bekend dat is een 4.88 of 4.90 Net mail gehad van een een monteur die zegt dat het een 4.90 is, omdat mn leidingen van de branstofpomp niet via het midden van het blok gezamelijk recht omhoog en dan naar de verstuivers gaan wat bij een Xpd 4.88 wel zo is. Bij mij gaan ze wat rommelig vanaf branstofpomp naar boven naar de verstuivers. Hou het er dus dan maar op dat het een xpd 4.90 is :)
Legrando1977
 
Berichten: 9
Geregistreerd: 17 Sep 2017, 17:49
Woonplaats: Vroomshoop
ligplaats: Vroomshoop
info:

Re: Welk motor is dit precies? Indenor van DTN?

Berichtdoor Noordvaarder » 20 Sep 2017, 01:51

Legrando1977 schreef: Hou het er dus dan maar op dat het een xpd 4.90 is :)

Dan moet het deze motor zijn.
http://www.motoren.ath.cx/pdfs/volvo/vo ... AQD32A.pdf
Kijk er niet vreemd van op,dat hier Volvo staat,want het blok werd ook verkocht als zijnde dat het een Volvo blok is.
Op pagina 38 van het bestand,zie je de technische beschrijving van de motor,en daar staat duidelijk dat heet een Indenor XDP 4/90 is.
Hier kun je nog meer info betreffende je motor vinden:
http://www.motoren.ath.cx/menus/peugeot.php
Noordvaarder
 

Vorige

Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: jaaphaas en 13 gasten