Swin Patio opknappen

Bezig met restauratie? renovatie ? laat ons meekijken.

Re: Swin Patio opknappen

Berichtdoor Roelof » 06 Sep 2017, 19:41

Bedankt, we doen ons best :P .

Door de weersverandering kunnen we nu weinig buiten schilderen (nu 3 lagen maar we moeten ook nog schuren), dus zolang het weer niet verbeterd gaan we binnen verder, een dunne laag roest agv de lekke drinkwater tanks wordt verwijdert (hier was de huid al gedubbeld) en alles onder de vloer gaat ook kaal en in de 2 K primer.
We zijn nu toch bezig :mrgreen: .

Verder heb ik een deel van de vloer fundatie verlaagt om overal minimaal 1.95 M stahoogte te krijgen.
De gele lijnen geven aan wat er verwijdert is, hierdoor wordt de vloer 20 cm. verdiept.
Afbeelding
Op de foto is het nogal rommelig maar gemaakt tijdens het werk. De div slangen en leidingen zijn weg en we zijn nu bezig om de bilge schoon en kaal te maken.

Vandaag staal gekregen voor de reparatie BB achter, daar ga ik zsm me verder, dit is minder afhankelijk van het weer.

Ik heb mezelf erop betrapt dat ik nu, gaande weg, de werkvolgorde niet logisch vindt. Er ligt teveel overhoop en er wordt te weinig direct afgemaakt.
Daar staat tegenover dat straks veel dingen redelijk snel na elkaar gereed zijn.
De meeste materialen heb ik thuis klaar liggen dus dat kan ik pakken zodra het nodig is.

Prioriteit is om voor de winter het leeft gedeelte zo ver gereed te hebben dat we hier de wand panelen en meubilair kunnen plaatsen maar zolang er nog "schilderbare dagen" komen gaan we ook buiten verder zodat de ramen er weer in kunnen.

Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Swin Patio opknappen

Berichtdoor varg » 06 Sep 2017, 22:51

Hou vol!
Arnold
b]'Varg' [/b]
LBD 9,62 m x 3.46 m x 0.80 m
Doorvaarthoogte gestreken mast: 1.95 m
Motor: Yanmar 4JH4E 53pk mech.kk.
ligplaats: Amsterdam / Nw. Meer
Gebruikers-avatar
varg
 
Berichten: 1104
Geregistreerd: 18 Dec 2013, 23:50
ligplaats:
info:

Re: Swin Patio opknappen

Berichtdoor Roelof » 07 Sep 2017, 23:25

Bedankt voor de opsteker maar geen probleem hoor, we hebben er met ons beiden veel plezier in.
Het valt mij alleen op dat we steeds op een aantal verschillende fronten door elkaar heen aan het werk zijn, als de reden niet bekent is lijkt het snel op een totale chaos maar alles heeft z'n reden:
- als ik buiten schilder wil ik zeker zijn dat ik achteraf aan de binnenkant niet nog moet lassen, dus moet binnen ook over de kop.
- met regen kunnen we buiten niks doen en gaan we binnen aan het werk maar dat blijft weer liggen zodra het weer opknapt.

Zo ben ik nu ook over de drinkwater tanks begonnen omdat ik hier een vast omlijnt plan voor wil hebben voordat de vloer erin gaat. Deze klus gaat waarschijnlijk ook "tussendoor" maar dan kan ik de luiken in de vloer direct op maat maken.
Verder probeer ik her en der toch iets te besparen door materialen zo goedkoop mogelijk te regelen.
(tegen mijn zin) heb ik met de reparatie BB achter gewacht omdat ik wist dat er binnen afzienbare tijd een redelijke hoeveelheid "afval" plaat van 4 mm zou vrijkomen na een project van een onderaannemer, dat was afgelopen week dus dit wil ik nu zsm gereed hebben dus ander werk waar we mee bezig zijn blijft eerst even liggen.

Het gedeelte wat nu in de primer staat is van binnen en buiten in bewerking, stuurhut en voorschip is onze opslag en daar doen we niks voordat achter gereed is.
Dat we het meubilair in de boot moeten opslaan bij gebrek aan bergruimte elders is natuurlijk wel een handicap maar dat is nou eenmaal niet anders.

Zoals gezegd, nu is het overal "work in progress" maar straks wordt het ene na het andere opeens vrij snel afgerond.
Ivm mijn werk zijn we de afgelopen 3 dagen niet bij de boot geweest, dat stoort ons allebei wel ;)

Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Swin Patio opknappen

Berichtdoor De Waalschokker » 08 Sep 2017, 16:34

Roelof schreef:".../..."
Afbeelding
Op de foto is het nogal rommelig maar gemaakt tijdens het werk.
".../..."
Ik heb mezelf erop betrapt dat ik nu, gaande weg, de werkvolgorde niet logisch vindt. Er ligt teveel overhoop en er wordt te weinig direct afgemaakt.
".../..."
Groet,
Roelof


Zoals meerdere forumleden al hebben aangegeven inderdaad goed bezig (met oog voor de details).
Die rommel... je zou het eens moeten zien liggen op mijn schip, twee jaar geleden mijn voet gebroken door de rotzooi die overal rondslingert.
Ik ben begonnen zonder een structuur was zowat overal op mijn schip in elke ruimte aan het werk tot ik besloot dat dit niet de juiste methode was.
Dan structureel begonnen bij het boeggedeelte wat het moeilijkste was om te betimmeren (ik reed toen nog met de vrachtwagen was dus enkel in wkend of verlof), ging het daar niet omdat ik "mijn dag niet had" deed ik een andere klus en zo ging het veel beter.
Alé ik bedoel Roelof je kan een structuur in je werk brengen maar heb je een baaldag of valt het tegen om wat voor reden ook kan je ergens anders aan beginnen, groot voordeel is jullie werken met twee, ik doe nagenoeg alles alleen.
Laswerken "besteed ik uit", ik ken de basics van lassen maar degelijk, netjes én snel kunnen werken is niet aan mij besteed.
Timmeren en elektriciteit kan ik zonder veel problemen (DC minder maar dan vraag ik raad) en sanitair is op "doe het zelf niveau", maar hier ook het voordeel van een kennis die me helpt als ik vragen heb.
Ik zie daar een Bosch slijpschijf liggen (peins ik toch) en is het zo prima gerief heb daar twee jaar terug (week dat ik mijn voet heb gebroken) één dag (of je het gelooft of niet) 10h lang ononderbroken mee gewerkt met éénmaal stoppen voor te eten en verder lamellenschijven verwisselen resultaat 15m op 70cm kaal én zonneslag :(
Was voor zijkant romp, machientje draait nog en in uren da het gedraaid heeft weet ik niet maar is Bosch kwaliteit, één van mijn boormachines is meer als twintig jaar oud, enkel boorkop moeten vervangen spul draait nog.
Goed materiaal is het halve werk :D
De Waalschokker
 
Berichten: 241
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 14:30
ligplaats:
info:

Re: Swin Patio opknappen

Berichtdoor Amersfow » 09 Sep 2017, 09:13

Zo zonder de beschermkap op het slijpertje kun je in alle hoekjes komen en kan er een bezoek aan de huisartsenpost bijkomen...
Gebruikers-avatar
Amersfow
 
Berichten: 1839
Geregistreerd: 27 Jan 2012, 10:49
ligplaats:
info:

Re: Swin Patio opknappen

Berichtdoor gewoonmich » 09 Sep 2017, 10:05

Amersfow schreef:Zo zonder de beschermkap op het slijpertje kun je in alle hoekjes komen en kan er een bezoek aan de huisartsenpost bijkomen...


Zonder risico's is het leven ook maar saai. :D
Gebruikers-avatar
gewoonmich
 
Berichten: 267
Geregistreerd: 18 Dec 2013, 08:33
Woonplaats: Waspik
ligplaats: Achter het huis ;)
info:

Re: Swin Patio opknappen

Berichtdoor Roelof » 09 Sep 2017, 10:12

Zo zit er op de steiger / trap die we gebruiken om de zijden kaal te bikken en te schilderen ook geen veiligheids railing :shock:

Afbeelding

Levensgevaarlijk, mijn partner of ik zal er maar vanaf vallen......
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Swin Patio opknappen

Berichtdoor Blacktoppie » 09 Sep 2017, 10:34

Die boomstam onder de zijkant... geweldig :lol:
Curtevenne 830AK "Marana"
Beenhakker 4m "Betty"
Don't take life too serious, You'll never get out alive
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!
Gebruikers-avatar
Blacktoppie
 
Berichten: 1175
Geregistreerd: 12 Dec 2013, 19:20
Woonplaats: Aan de Lek
ligplaats:
info: Curtevenne 830 ak, Beenhakker 4m, met sabb 8h

Re: Swin Patio opknappen

Berichtdoor Roelof » 09 Sep 2017, 10:43

SAFETY FIRST :lol:

Toen we de kiel verlenging er onder maakten moesten de blokken weg en de transport bok alleen vond ik niet voldoende met 7,5 ton.
We hebben de boot toen met die stammen eronder opgekegt, SB, BB en voor.
Na het lassen van de kiel zijn de kielblokken ook weer terug gezet maar de boot staat veel stabieler met die boomstammen dus ik laat ze maar staan.

Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Swin Patio opknappen

Berichtdoor Amersfow » 09 Sep 2017, 12:58

Die "haakse slijper in hand" zijn vervelende wonden. Afgelopen zaterdag heb ik mijn 3e opgelopen; kap was verschoven. Elektrisch gereedschap blijft gevaarlijk.
Gebruikers-avatar
Amersfow
 
Berichten: 1839
Geregistreerd: 27 Jan 2012, 10:49
ligplaats:
info:

VorigeVolgende

Terug naar Projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten