Middellandse zeejol met 8pk motor

Re: Middellandse zeejol met 8pk motor

Berichtdoor Gruttepier » 03 Sep 2017, 09:54

Je stelt een vraag, waar uiteraard een antwoord op verwacht mag worden. Je leest echter bewust door de waarschuwingen heen die terecht gegeven worden, ik zou me daar maar druk over maken ipv het creeeren van een levensgevaarlijk vaartuig.

Antwoord op je vraag: de boot zal geen planeren maar vanwege zijn fragiele bouw bestemd voor licht recreatief gebruik snel gaan chinewalken. Ofwel de boot zal erg moeilijk te controleren zijn. Dat jullie met je snufferd het riet in vliegen is eigen schuld dan, ik denk meer aan de gevolgen van anderen
Gruttepier
 

Re: Middellandse zeejol met 8pk motor

Berichtdoor Gruttepier » 03 Sep 2017, 09:54

Je stelt een vraag, waar uiteraard een antwoord op verwacht mag worden. Je leest echter bewust door de waarschuwingen heen die terecht gegeven worden, ik zou me daar maar druk over maken ipv het creeeren van een levensgevaarlijk vaartuig.

Antwoord op je vraag: de boot zal geen planeren maar vanwege zijn fragiele bouw bestemd voor licht recreatief gebruik snel gaan chinewalken. Ofwel de boot zal erg moeilijk te controleren zijn. Dat jullie met je snufferd het riet in vliegen is eigen schuld dan, ik denk meer aan de gevolgen van anderen
Gruttepier
 

Re: Middellandse zeejol met 8pk motor

Berichtdoor broekerhaven » 03 Sep 2017, 10:19

Als je harder wil gaan moet je in dit geval je gedachtegang omdraaien.....

beter is je geld uitgeven aan een ander bootje en daar je 4pk aan hangen , een placom bijvoorbeeld.

dan planeert het wel (in je eentje) en dan later kijken naar een andere motor.
broekerhaven
 
Berichten: 792
Geregistreerd: 21 Dec 2013, 10:11
Woonplaats: bovenkarspel
ligplaats: broekerhaven
info: Placom 410 "old school"

Re: Middellandse zeejol met 8pk motor

Berichtdoor R.C.Grootveld » 03 Sep 2017, 12:20

Middellandse zeejol schreef:Ik en een vriend (beide 15) kunnen de boor met gemak uit het water tillen.

Dan zou ik dit ook maar eens ter harte nemen:

"Met welke leeftijd mag ik een boot besturen: Je mag een motorboot besturen vanaf 18 jaar oud. Op 16 jaar mag je een motorboot, groot schip en zeilboot die langer dan zeven meter zijn besturen. De boot mag niet sneller varen dan 13 kilometer per uur als je onder de 16 jaar oud bent."
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: Middellandse zeejol met 8pk motor

Berichtdoor Middellandse zeejol » 03 Sep 2017, 14:27

Vaar altijd in een kanaal. Politie op de fiets of met de auto zijn zat vaak langsgekomen en nog nooit aangesproken. Waterpolitie is hier ook ver te zoeken
Middellandse zeejol
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 30 Aug 2017, 22:47
ligplaats:
info:

Re: Middellandse zeejol met 8pk motor

Berichtdoor Marie Christina » 03 Sep 2017, 14:39

I guess that makes it right then. :roll:
(Sorry voor mijn Duits. Maar het bekte even lekkerder ;) )
Laatst gewijzigd door Marie Christina op 03 Sep 2017, 16:11, in totaal 1 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Middellandse zeejol met 8pk motor

Berichtdoor R.C.Grootveld » 03 Sep 2017, 15:55

Middellandse zeejol schreef:Vaar altijd in een kanaal. Politie op de fiets of met de auto zijn zat vaak langsgekomen en nog nooit aangesproken. Waterpolitie is hier ook ver te zoeken

De "wat kan moet kunnen, of het mag is niet relevant" types, zijn de gene die het verpesten op het water.
Types die denken dat rode lichten bij bruggen alleen voor grote schepen zijn.
Types die denken dat de gegevens die op de 'plaatjes van de bouwer' staan onzin is om weer wat af te dwingen.

Daarom ben ik ook weg uit Friesland waar ik constant bezig was om dat soort types te ontwijken ipv te varen.

Alleen al daarom ben ik voorstander van een algehele Vaarbewijs en Marifoonplicht op alle BPR 9 wateren.
Om types zoals omschreven een drempel op te werpen om het water op te gaan.
Het water is voor iedereen, behalve voor hen die niet bereid zijn om zich aan de geschreven en ongeschreven regels te houden.

Voel je je aangesproken? Mooi, dan heb ik m'n doel bereikt.
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: Middellandse zeejol met 8pk motor

Berichtdoor antonh » 03 Sep 2017, 16:57

Voel je je aangesproken? Mooi, dan heb ik m'n doel bereikt.

Ook makelijk om zo je zin door te drijven.
Ik voel me niet aangesproken want heb een vaarbewijs.
Geen marifoon maar die komt nog wel eens als ik hem nodig heb.
Een een verplichting voor beide slaat nergens op.
Vaarbewijs oke, maar marifoon verplichten grote onzin!
Houd altijd een handbreed water onder de kiel.
antonh
 
Berichten: 368
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 18:07
ligplaats: Oude Pekela
info:

Re: Middellandse zeejol met 8pk motor

Berichtdoor Marie Christina » 03 Sep 2017, 17:19

Ahhg!
Daàr komt de marifoondiscussie.
Maar goed dat Zwarte Piet geen marifoon heeft.
Dàn zou je pas een discussie krijgen. :mrgreen:
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Middellandse zeejol met 8pk motor

Berichtdoor Middellandse zeejol » 03 Sep 2017, 17:49

bij ons moet je eerst een heel stuk door een wijk heenvoeren dan vaar ik altijd zo zacht mogelijk. dan ga je een brug onderdoor en daar is niemand te bekennen behalve 2 vrachtwagen bedrijven dus daar kan je altijd het gas opentrekken een stukje verder is er wel een brug met stoplicht die 2 meter boven het water hangt, dan ga ik er gewoon onderdoor zoals iedereen doet. het is niet eerlijk om alles over 1 kam te scheren. woon zelf in de wijk waar je een stuk door heen moet en daar komen ook gasten van mij leeftijd met 25km/u door heen scheuren, kijk dan heb je het over onverantwoordelijke gekken
Middellandse zeejol
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 30 Aug 2017, 22:47
ligplaats:
info:

VorigeVolgende

Terug naar Techniek algemeen niet stalen schepen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten